کد خبر 1368863
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
C-17

یک روزنامه عبری، با انتشار گزارشی از فرود هشت فروند هواپیمای باری سنگین امارات در اراضی اشغالی فلسطین و احتمال انتقال تجهیزات نظامی از این طریق، خبر داد.

به گزارش مشرق، یک روزنامه رژیم صهیونیستی فاش کرد که هواپیماهای باری عظیم متعلق به نیروی هوایی امارات طی دو هفته گذشته چندین بار در فلسطین اشغالی فرود آمدند.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، با انتشار این خبر، نوشت که دلیل این پروازها هنوز مشخص نیست، اما پیش‌بینی می‌شود که آن‌ها در حال انتقال تجهیزات امنیتی و نظامی در چارچوب توافقنامه دفاعی مشترکی هستند که اخیرا دو طرف امضا کردند.

به نوشته این روزنامه، طی دو هفته گذشته، هشت فروند هواپیمای باری سنگین C-17 Globemaster  در فلسطین اشغالی فرود آمده‌اند؛ که همگی متعلق به نیروی هوایی امارات است.

بنا بر این گزارش،  این هواپیماها در فرودگاه نظامی نیفاتیم اسرائیل در صحرای نقب فرود آمدند و هر کدام یک ساعت پس از فرود از زمین بلند شدند.
این روزنامه همچنین با اشاره به بیانیه وزارت جنگ اسرائیل در ابتدای ماه آوریل اعلام کرد که ارزش صادرات نظامی اسرائیل در سال گذشته ۱۱.۲ میلیارد دلار بوده که ۷ درصد آن به کشورهای عربی که قراردادهای عادی سازی را با اسرائیل تحت عنوان توافق نامه ابراهیم امضا کردند، باز می‌گردد.

امارات و بحرین در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰، با میانجیگری «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمده، توافقنامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کردند و پس از آن، سودان و مغرب نیز با توافقنامه‌هایی مشابه به آن‌ها پیوستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 0
    احتمالا سامانه های پیکان و گنبد آهنین را به امارات منتقل کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس