انتقاد تند رئیس پلیس راهور از خودروسازان | مردم هر روز با این خودروها می‌میرند؛ عذرخواهی کنید | پراید به هر چیزی برخورد می‌کند یا کشته می‌دهد یا زخمی

رئیس پلیس راهور ناجا از سازمان استاندارد و خودروسازان دعوت کرد هر چه زودتر از مردم به دلیل تولید خودرو با نازل‌ترین کیفیت عذرخواهی کنند.

به گزارش مشرق، سردار کمال هادیانفر در واکنش به انتقاد مهدی اسلام پناه، رییس سازمان ملی استاندارد که گفته بود: «ژنرال های سلبریتی اخیرا در برخی فضاها ورود می کنند» تاکید کردک من ژنرال سلبریتی نیستم و برای رئیس سازمان استاندار متاسفم که از چنین عناوینی استفاده می کند.

وی افزود: ما اصلا در کشور ژنرال سلبریتی نداریم؛ ما سربازیم و به سربازی ولایت افتخار می کنیم. به همین خاطر به ایشان می گویم در ایران چنین کسی پیدا نمی کنند.

رئیس پلیس راهور در ادامه با انتقاد مجدد از کیفیت خودروهای ساخت داخل گفت: ما درباره کیفیت خودرو همچنان پیگیر هستیم چون این وظیفه خدایی است و فردا باید در آن دنیا پاسخگو باشیم. ضمن اینکه افزایش کیفیت خودرو مطالبه مقام معظم هبری و شخص رییس جمهور است و از همه مهم تر پای جان مردم و امنیت مردم در میان است.

سردار هادیانفر با طرح این سوال که وقتی در هر ساعت ۲نفر در تصادفات رانندگی کشته می‌شوند می شود خودروساز بگوید نقشی ندارد؟ افزود: تصادف هر روز اتفاق می افتد اما این دلیل نمی شود هر روز مردم هم بمیرند. کجای دنیا چنین اتفاقی می افتد که با هر تصادف کسی بمیرد؟ پراید الان به هرشی ثابت یا متحرکی می‌خورد تلفات یا مجروح می‌دهد برای همین من برای این ماشین از عنوان ارابه مرگ استفاده کردم.

هادیانفر ادامه داد: ما نمی توانیم تحمل کنیم که هر روز خانواده هایمان در ماشین مچاله شوند و بمیرند و ما سکوت کنیم.

رئیس پلیس راهور در ادامه با خطاب قرار دادن رئیس استاندار گفت: برای ما جای تاسف است که رئیس سازمان استاندارد هنوز نرفته الیاژ باک خودرو را اندازه بگیرد اما ایشان پاسخ بدهد که در تصادف بهبهان چرا ۴ خودرو اتش گرفتند؟ بگویند که در ۱۰ سال گذشته چگونه نظارت کردند که وضعیت خودروها این شد.

وی تصریح کرد: باید کیفیت ایمنی خودروها درست شود. این قطعی است. ما هر ساعت ۲کشته داریم و از این موضوع نمی گذریم. تصادف امر اجتناب ناپذیری است اما اینکه کسی داخل ماشین آتش بگیرد و از آهن پاره نتواند خارج شود به هیچ چیزی به غیر از غیراستاندارد بودن خودروها ربط ندارد.

سردار هادیانفر در ادامه با حمایت مجدد از واردات خودرو گفت: تاکید ما بر این است که حتما یک بازار رقابتی وجود داشته باشد چون یکی از آیتم های اصلی که در سال ۸۵ باعث شد آمار کشته های تصادفات رانندگی  از ۲۵هزار نفر به ۱۷ هزار نفر برسد آزاد شدن واردات خودروی ایمن بود. چون همان موقع که واردات آزاد شد خودروسازها گرفتار شدند و رفتند آپشن های جدید مانند کیسه هوا و... اضافه کردند به خودروهایشان!

رئیس پلیس راهور همچنین با دعوت از رئیس سازمان استاندارد و خودروسازها برای عذرخواهی از مردم تاکید کرد: این افراد حتما عذرخواهی کنند و از همین فردا کیفیت و ایمنی خودروها را افزایش دهند.

منبع:همشهری آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    6 0
    متاسفانه خودروسازها بسیار گردن‌کلفت‌تر از این هستند که به انتقادات درست پلیس راهور گوش بدن. مافیای قدرتمند خودرو هر کاری دلش بخواد میکنه و دولت هم گویا جزیی از همین مافیاست چون «در عمل» هیچ کاری نمیکنه فقط حرف میزنه و وعده میده.
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 7
    بهترین ماشین هم باشد با فرهنگ شما ایرانی آمار باز بالا خواهد بود زیاد حرف های عوامانه نزنید
  • سعید IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    4 0
    سردار عزیز اب در هاون میکوبید. این مافیای هزار سر وقیح تر از این صحبت ها هستند. روزی هزار نفر هم در تلفات تصادف بمیرند برای این جماعت مهم نیست.
  • مهدی IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 4
    با سلام در این موضوع که تولیدات خودرو سازان داخلی از لحاظ کیفی و ایمنی وضعیت مطلوبی ندارد بعید می دانم کسی منکر آم شود که دلایل مختلفی دارد. ولی جناب سردار هادیانفر خودرو ساز بهانه تحریم و غیره را دارند شما لطف جواب دهید پلیس راهوار جهت معضل بی انظباطی ترافیکی چه اقداماتی را انجام دادهید. خیابان های اگثر شهرا های بزرگ به علت پارک دوبل عملا تبدیل به پارکینگ شده و ماموران در امر شما فقط ناظر هستند . پس هر زمان شما توانستی مضل پارک دوبل خودرو رو حل کنید بیاید از دیگران انتقاد نماید
    • SE ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      5 0
      البته بهانه تحریم دروغ است اما فرض کن همین است. بگذارید خودروی دست دوم خارجی وارداتش آزاد شود ببینیم باز هم بهانه تحریم می ماند یا نه. در مورد پارک دوبل البته حرف شما درست است اما شهری که پارکینگ ندارد و از اساس برای ماشین ساخته نشده چه باید بکند؟
  • جواد IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    2 0
    والا من خودم یه پراد اونم با هزار قرض گرفتم من کاری به ایرانخودرو و سایپا ندارم که چه کلاه های کشادی سر مردم میزارن با کمک همین اداره استاندارد و بقیه دستگاهای مربوطه ولی جناب هادیانفر عزیز شما که جان مردم و حرف رهبری حالا براتون مهم شده بهترین کار اینه که هر جا ماشین بی کیفیت دیدید توی شهر یا جاده و نکردن پلاک اونم به دلیل نداشتن استانداد مردم دیگه نمیخرن این ارابه های مرگ رو و مجبورن کیفیت خودرو هاسون رو بالا ببرن با بیانه و عذر خواهی چیزی درست نمیشه . این مردم کسی میخوان که بجای حرف براشون توی عمل کار انجام بده و این مافیای خودرو رو وادار به استانداد سازی کنه به اندازه ای که پول میگیرن خودرو با کیفیت بدن به مردم . پراد مدل امرو همون پراید مدل 30سال پیشه دیگه دروغ و کلاهبرداری بزرگتر این ؟
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    1 0
    ما شاه رو با اون همه حمایتی که از غرب بهش میشد انداختیم بیرون. چی شده که این مافیای بی مقدار رو نمیتونیم به پایین بکشیم؟؟
    • SE ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      2 0
      چون شاه ریشه نداشت. این مافیا تا مغز استخوان ایران ریشه دوانده
  • سلمان پور IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    2 0
    بازم دم پلیس گرم که به فکر ملته
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 0
    اگر هرکسی وظیفه خودش رو درست انجام می داد کار به اینجا نمی رسید. خودروسازها در درجه اول، سازمان استاندارد در درجه دوم، پلیس که پلاکگذاری می کنه این خودرو ها رو و جلوی عبور و مرور این ارابه های مرگ رو نمی گیره همگی شما یک تیم برای کشتار مردم شیعه ایران هستین. اجرتون با امام زمان علیه السلام
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    2 0
    پلیس اگه صداقت داره این ماشینها رو از همین فردا پلاک نکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس