کد خبر 1368199
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
گوترش: دیدار با پوتین بسیار مفید بود

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را بسیار سودمند و مفید توصیف کرد و افزود جنگ تنها در صورت تصمیم روسیه در اوکراین خاتمه خواهد یافت.

به گزارش مشرق، گوترش در مصاحبه با شکبه تلویزیونی سی ان ان آمریکا گفت: دیدار با پوتین بسیار سودمند بود، نخست آنکه این فرصت بدست آمد تا به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه همان چیزی را که من در نیویورک گفتم را به  او بگوییم، اینکه تجاوز نظامی روسیه بر خلاف چارچوب سازمان ملل متحد بوده است.

گوترش افزود: این تعرض، نقض حاکمیت و قلمرو خاک اوکراین  بوده و اینکه این جنگ باید هرچه سریعتر خاتمه یابد.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه گفت: واضح بگویم، پوتین با من در باره اصل مداخله سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی برای خروج غیرنظامیان از ماریاپول به یک منطقه امن در اوکراین موافقت کرد.

جنگ با نشست و جلسه پایان نمی پذیرد

گوترش افزود: روشن بگویم جنگ در اوکراین با انجام نشست و جلسه خاتمه نمی یابد، جنگ در اوکراین درصورتی که فدارسیون روسیه تصمیم بگیرد خاتمه خواهد یافت، البته پس از آتش بس و یکی سری توافق های سیاسی، ما می توانیم نشست های زیادی داشته باشیم اما اینها موجب خاتمه جنگ نمی شوند.

همزمان با ورود جنگ اوکراین و روسیه به دومین ماه، دبیرکل سازمان ملل متحد ۲۵ آوریل ۲۰۲۲ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۱) در سفر به آنکارا با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه دیدار و حمایت خود را از تلاش های دیپلماتیک جاری آنکارا در رابطه با جنگ در اوکراین ابراز کرده بود.

گوترش ششم اردیبهشت‌ماه (۲۶ آوریل) نیز برای دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به مسکو رفت و قرار است امروز پنجشنبه  هشتم اردیبهشت‌ماه (۲۸ آوریل) با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دیدار و گفت گو کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    1 3
    ملت فکر میکرد روسیه تو اوکراین زاییده،نگو ناتو آمریکا جلو روسیه زاییدن، پایان جنگ دست روسیه یعنی چه،پایان جنگ باید محو پوتین میشد
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      1 1
      رو حرفای غربگداهای داخلی و رسانه های آمریکایی صهیونیستی زیاد حساب نکن، کار اوکراین تمومه، در بهترین حالت شرق اوکراین و کریمه و اینا پَر!!!!!
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    0 0
    اظهار تاسف کرد
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      0 0
      راجع به یمن چیزی نگفت؟؟!
  • نام آشنا IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    0 0
    روسها شطرنج بازان قابلی هستند انها برای این حرکت خود سالها فکر کردند تا در زمان مناسب پاسخ مناسبی به این انقلاب مخملی که توسط غربی ها در اوکراین انجام شده بود بدهند. انها تا به تمام اهداف خود نرسند دست از جنگ نخواهند کشید غربی ها هم هیچ کاری از دستشان ساخته نیست فقط میتوانند به اوکراین برای حفظ خودش سلاح برسانند که نتیجه اش نابودی اوکراین و مزدوران داعشی است که غربی ها از سراسر دنیا جمع کرده اند تا به طور نیابتی برای انها این جنگ را جلو ببرند.
  • US ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 0
    ایکاش یکی ازاقای گوترش حمله عربستان به یمن نقض حکمیت وخلاف چهارچوب قوانین سازمان ملل نبست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس