پافشاری آنکارا در دستیابی به دومین سری سامانه موشکی اس ۴۰۰ روسیه

رئیس جمهوری ترکیه بار دیگر بر پافشاری آنکارا در دستیابی به دومین سری سامانه موشکی دفاع هوایی اس ۴۰۰ ساخت روسیه تاکید کرد.

به گزارش مشرق از الشرق الاوسط، روسای جمهوری ترکیه و روسیه روز پنجشنبه برای دومین بار از روز سه شنبه به این سو با یکدیگر گفت و گوی تلفنی کردند.

در این گفت و گو، ضمن این که آخرین تحولات جنگ در اوکراین بررسی شد، رئیس جمهوری ترکیه تایید کرد که به تلاش‌های خود در دستیابی به دومین سری از سامانه موشکی دفاع هوایی اس-۴۰۰ که مناقشه‌ها میان آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را تشدید می‌کند، ادامه می‌دهد.

سه شنبه گذشته، رئیس سازمان دفاعی ترکیه گفت که کشورش می‌تواند بخش دوم سامانه دفاع هوایی «اس-۴۰۰» را از روسیه خریداری کند و این اقدام همچنین در دستور کار آنکارا قرار دارد.

اسماعیل دمیر تصریح کرد که آنکارا برای تامین دو سری موشک با مسکو قرارداد امضا کرده و ترکیه از ابتدا با وجود تهدیدهای آمریکا با آن موافقت کرد و اکنون در مرحله اجرای این تصمیم که از قبل گرفته شده، قرار دارد.

به گفته او، ترکیه می‌توانست سری دوم را بلافاصله پس از نخستین سری در جولای ۲۰۱۹ دریافت کند، اما یکی از عوامل مهم برای این روند، استانداردهای تولید مشترک برای همکاری‌های فناوری است و مذاکرات در این زمینه مدتی طول کشید.

بر اساس بیانیه امروز ریاست جمهوری ترکیه، رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین همچنین درباره تبادل زندانیان بین روسیه و آمریکا که روز پنجشنبه در داخل خاک ترکیه انجام شد، گفت و گو کردند.

ایالات متحده آمریکا و روسیه با همکاری آنکارا، سرباز سابق آمریکایی تِرِوِر رید و خلبان روسی کنستانتین یاروشنکو را که بطور متقابل در این کشورها بازداشت شده بودند، در ترکیه مبادله کردند.

در این گفت و گو، اردوغان همچنین بار دیگر بر آمادگی ترکیه به منظور اتخاذ ابتکار عمل برای پایان دادن به جنگ بین روسیه و اوکراین و میانجیگری برای صلح میان دو کشور تاکید کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    22 3
    اردوغان اربابات اجازه نمیدن موشک برد بلند داشته باشی؟ خب این عاقبت نوکری هست
    • IR ۰۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      1 0
      ارباب به هیچ کس اجازه نمیده حتی اگه گاو شیرده و رجب منافق خود شیرین باشی
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      0 0
      آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    7 4
    اردوغان و دوتا دامادش تا تونستن پول ملت فقیر ترکیه رو بالا کشیدن تو جزیره ی‌ «مان» کلی ملک و دارایی بانکی دارن. و اکنون هم پانترک ها را به‌ نوکری بن‌سلمان‌برده
    • تبریزی IR ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      0 1
      البته پسرش بلال رو از قلم انداختی که چند سال پیش عکسهای با داعش ها لو رفت
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    8 5
    دست زنان آذری و فارس که از شدت تجاور‌سربازان عثمانی کشته شده از قبر‌ بیرون مانده است جوانان آذربایجان نمرده اند انتقامشان‌ را از ترکیه‌خواهیم گرفت. تا ناموس مان به آرامش‌برسد.
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    11 5
    الان یک عده که از تجاوز عثمانی به مال و ناموس آذری بدست عثمانی لذت برده اند میان از ترکیه تعریف میکنند
    • کلیم IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      1 4
      احتمالا عثمانی همونی نیستش که مسلمانان ایران رو از دست قتل عام های ارامنه نجات دادن؟ اگر همین عثمانی نبود کل قفقاز و تا خود تهران رو ارامنه تحت حمایت روسهای فاشیست قتل عام میکردند
    • تقی به کلیم IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      3 0
      عثمانی ها فکر کنم همانهایی هستند که فتوای مباح ریختن خون شیعه و تجاوز و کنیزی و کشتار شیعیان را دادند ،البته گاهی برای منافع خود خود را حامی مسلمانان جا می‌زدند که تا الان باور کند
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    2 3
    آلب ارسلان شاه هردو ایرانشهری بوده اند و برای گسترش مرزهای ایران جنگیده است.
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    3 1
    بهترین هم بازی منطقه روسیه ترکیه هستند هر دو دقیقا خاورمیانه زیر دستای خود گرفتند پوتین اردوغان انگار برادر هستند صمیمی و تکیه گاه هم در همه مسائل!!! الانم رفته عربستان برای آوردن صدها میلیارد دلار سرمایه گذاری ولیعهد ملعون عربستان گفته ده ها میلیارد دلار سرمایه گذاری خواهیم کرد در ترکیه عربستان امارات قطر بحرین اردن شدن بانک ترکیه متأسفانه
    • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      1 0
      به زودی اعراب، اکثریت قدرت ترک رو در ترکیه بهم میزنند. برنامه تجزیه ترکیه‌شروع شده
    • تبریزی IR ۰۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      2 0
      اگه آدم همه چیز فروش باشه میشه مثل رجب منافق که یک روز با بشار اسد برادری می‌کنه و یک روز موجب کشتار مردم اون میشه، یک روز با عرعرستان تو سوریه کشتار راه میندازه، فرداش بعد کودتا با عرعرستان دشمن میشه و دوباره فرداش دوباره می‌ره دست‌بوسی اون و یک عده منافق تر از رجب میان ازش تعریف و تمجید میکنند که آره... یک روز در داووس با اسقاطیل دعوای زرگری راه میندازه تا ادای ایران را دربیاره و بعد کشتی «مرمره آبی» را می‌فرسته غزه بعد روابط اقتصادی و نظامی ترکیه را با اسقاطیل بیشتر می‌کنه و ادای حمایت از فلسطین در نیاره و بعد دوباره رییس کودک کش اسقاطیل را برادر خطاب می‌کنه!!!!! طرفدارهای رجب منافق، نمی‌ میرید از این همه نفاق و دو رویی و مذبذبی «رجب کاسیم پاشالی(لقب رجب منافق در ترکیه به علت عصبی بودن آقای اردوغان) ؟!!!!!
    • IR ۰۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      2 0
      ترکیه تنبونشو محکم بگیره باد نبره زیر دست گرفتن منطقه پیشکش!!!! وضعیت ترکیه و عربستان آنچنان نیست که تو فکر میکنی، نه عربستان آنقدر پول داره که تو ترکیه سرمایه گذاری کنه و نه اگر داشت روی اسب بازنده یعنی ترکیه سرمایه گذاری میکرد!!!! اندکی صبر جوجه را آخر پاییز میشمارند و شاهنامه هم آخرش خوشه.....
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    4 3
    ۴۰درصد مردم ترکیه را کردهای ایرانی تبار تشکیل میدهند. ترکیه بوسیله ایرانی ها از درون محاصره شده.
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
      0 1
      والله همون پژاک و کومله و دموکرات کافیه برای ما. نیازی به افراد زیاد نیس
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 3
    میگن حال پوتین بده اوکراین دوروزه گرفته بود رفت تو سه ماه ارتش بادکنکی پوتین خخخ عمو پوتین بیچاره
  • رژِم آناتولی IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    3 3
    این هم سازنده بیرقدار بفرمایید تحویل بگیرید !!!!حقیقت را قبول کنید علم در قبضه آریایی هاست همین رژیم آناتولی یک مسجد دارد که آریایی های روم شرقی برایشان ساختند الفبای شان را هم که آریایی ها ساختند تقویم را هم که از آریایی ها دارند بزرگترین افتخارشان هم این است که مونتاژ کننده صنایع آریایی ها هستند برای جنگ با ملت مظلوم ارمنستان هم که به پاکستان آریایی التماس میکردند برای ادبیات هم که دست به دامان فارس های اریایی شده اند و در دربار عثمانی فارسی زبان رسمی بود نمیدانم این همه ادعای تورک بودن برای چیست؟ 40درصد مردم اناتولی هم که آریایی هستند و از اسم جعلی ترکیه که نماد شونیسم و پانترکیسم و فاشیسم و نژاد پرستی است که هیچ نشانی از ان در تاریخ نیست تنفر دارند ترکیه یک اسم و هویت و کشور جعلی است
  • DE ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    4 0
    منافق ترین و بی ثبات ترین و دمدمی ترین آدمیان دنیا در طول تاریخ بشریت همین باند مافیایی اردوغانی است.
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 0
    کلا اینا اصلا تاریخ ندارن. کل تاریخ عثمانیان اندازه یوی از جنگهای ایران با روم نمیشه. کلا ۵۰۰ سالم تاریخ ندارند تو آناتولی هر روز بقایای تاریخ پرشکوه آریاییان پیدا میشه اونوقت اینا میان میگن مال ماست. اصلا ترک یعنی چی؟ مگه مغولی نیستن یا شایدم این کلمه رو که آریایی برای بار اول روشون گذاشتن مونده هنوز.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس