مسکو: حضور غیرقانونی آمریکا مانع نابودی تروریست‌ها در سوریه است

سفیر روسیه در سوریه حضور غیرقانونی آمریکا در این کشور را مانع نابودی تروریست‌ها دانست.

به گزارش مشرق به نقل از العهد، ««الکساندر یفیموف» سفیر روسیه در سوریه گفت که حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی در شمال شرق سوریه مانع نابودی تروریست‌های داعشی باقیمانده در این کشورمی‌شود.

وی افزود: آنچه را که بارها گفته‌ام تکرار می‌کنم، حضور نیروهای موسوم به ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در سوریه هیچگونه مبنای قانونی ندارد؛ چرا که نه قطعنامه‌های شورای امنیت اجازه چنین کاری را داده است و نه دولت سوریه با آن موافقت کرده است بنابراین باید این حضور فورا متوقف شود.

نظامیان آمریکایی در حالی در سوریه جولان می‌دهند و درباره مبارزه ادعایی خود با تروریسم داستان پردازی می‌کنند که حضورشان در این کشور نامشروع و بدون کسب اجازه از دولت دمشق است.

بهانه مبارزه با تروریسم از سوی آمریکا در حالی مطرح می‌شود که بنا به اعلام رسمی مقامات سوریه چنین حضوری عین «اشغالگری» است. نماینده دادستانی نظامی سوریه اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا برای حضور در سوریه موافقت این کشور را جلب نکرده و بدین ترتیب از متن بند چهارم ماده دوم منشور سازمان ملل خارج می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است برخلاف پوشش تبلیغاتی مبنی بر مبارزه با تروریسم، اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد بسیاری از حملات تروریستی از جمله حمله به «البادیه» سوریه با حمایت نیروهای آمریکایی صورت گرفته است. همچنین ائتلاف آمریکایی از شبه نظامیان قسد حمایت کرده و آنان را به سلاح و مهمات مجهز کرده است.

تاکنون گزارش‌های مختلفی درباره سرقت منابع سوریه توسط آمریکا و حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم این کشور از تروریست‌ها منتشر شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس