کد خبر 1367658
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳
گپارد

دولت آلمان که با انتقادهای شدیدی از سوی متحدان غربی و حتی انتقادهای داخلی به دلیل امتناع از ارسال مستقیم تسلیحات سنگین به اوکراین مواجه شده، اعلام کرد مجوز تحویل ضد هوایی به کی‌یف را صادر می‌کند.

به گزارش مشرق، «کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان امروز (سه‌شنبه) گفت که برلین مجوز تحویل سیستم های ضد هوایی به اوکراین را صادر می‌کند؛ اقدامی که نشان‌دهنده تغییر آشکار در سیاست محتاطانه برلین در حمایت نظامی از کی‌یف خواهد بود.

لامبرشت در نشست بین‌المللی وزرای دفاع در پایگاه هوایی «رامشتاین» نیروهای آمریکایی و ناتو در خاک آلمان گفت که دولت آلمان موافقت کرده که تحویل  سیستم‌های ضد هوایی  «گپارد» Gepard را امضا کند.

این سامانه در حقیقت یک توپ ضد هوایی متحرک است که سلاح اصلی آن دو قبضه توپ 35 میلی متری است. این سامانه بر روی شاسی تانک های لئوپارد 1 قرار دارد و در دوره جنگ سرد برای ارتش آلمان غربی و هلند توسط شرکت آلمانی Krauss-Maffei Wegmann  ساخته شده است. برد این سامانه در حدود 5 کیلومتر است.

ضد هوایی متحرک آلمانی در راه اوکراین+عکس

چهل کشور در این پایگاه هوایی در جنوب غربی آلمان مذاکرات اضطراری برای تقویت توان دفاعی اوکراین برگزار می‌کنند. به گفته «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا این نشست که به دعوت ایالات متحده برگزار شده، بر انجام کارهایی برای ایجاد قابلیت و ظرفیت بیشتر نیروهای اوکراینی متمرکز است.

 پاریس توپ‌های سزار را با برد ۴۰ کیلومتر تحویل می‌دهد و انگلیس هم موشک‌های ضدهوایی «استاراستریک» Starstreak را ارائه کرده است.

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان به دلیل امتناع از ارسال مستقیم تسلیحات سنگین به اوکراین مورد انتقاد قرار گرفته است. منتقدان، شولتز را به رهبری ضعیف متهم کرده‌اند و می‌گویند حزب سوسیال دموکرات‌ او (SPD) تمایلی به خروج از سیاست تاریخی تنش زدایی خود در قبال مسکو ندارند. شولتز حتی با انتقادهایی از داخل دولت ائتلافی خود مواجه شده است.

وی رویکرد محتاطانه خود را با بیان اینکه مایل است از رویارویی مستقیم بین ناتو و روسیه، یک قدرت هسته‌ای، اجتناب کند، توجیه کرده است. اما بر اساس پیش‌نویس سندی که روز سه‌شنبه توسط خبرگزاری فرانسه مشاهده شد، سه حزب دولت ائتلافی او اکنون قصد دارند پیشنهادی مشترک در پارلمان ارائه کنند که خواستار تحویل سلاح‌های سنگین به اوکراین است.

این سند از دولت می‌خواهد «به تحویل تجهیزات لازم به اوکراین، از جمله گسترش تحویل سلاح‌های سنگین و سامانه‌های پیچیده، ادامه دهد و در صورت امکان این اقدام را تسریع کند». سند مذکور همچنین پیشنهاد می‌کند که سربازان اوکراینی باید در آلمان و سایر کشورهای ناتو برای کار با این سلاح‌ها آموزش ببینند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    12 11
    چقدر مسخره است این مثلا ضد هوایی. آلمان هم به فلاکت افتاده.
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      5 2
      خب اخه قدیمیه
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      10 8
      این حرفت مثل تف سربالاست . ما هنوز که هنوزه داریم ژ3 و تیرباز ام ژ3 آلمانی رو استفاده می کنیم . تکنولوژیشون مال 70 سال قبله . درسته دانشمند ؟
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      8 7
      شيلكاهاي روسي كه جنازشون تو خيبان هاي اوكراين افتاده رو نمي بيني؟
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    2 1
    آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
    • ماحسون(کورد ایلام) IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      5 0
      باورکن شدی همان پسرک عاقل وعاشق آواکس با این تفاوت اون دوکلمه بیشتر نداشت تو به اندازه شاهنامه هر لینکی بزنیم تو میای
  • كريم IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    6 0
    خلاصه بايد گفت كه اوكراين شده است محل آزمايش و نمايش دادن آلات و ادوات جنگي كشورهاي غربي براي ارتقاء اين آلات و ادوات و نشان دادن قدرت نمايي آنها به روسيه.
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    6 7
    اوه اوه چقدر قدیمیه پولم میگرن بابت این ات اشغال ها؟
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    2 1
    تولید دهه هفتاد میلادی هستند و ازرده خارج . ارتقا هم داده نشدن
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    5 2
    ظاهرا روسیه نمی تواند هیچ اقدام عملی علیه کشورهای تامین کننده سلاح های فوق پیشرفته به اوکراین انجام دهد و این موضوع با توجه به فرسایشی شدن جنگ می تواند اوکراین را تبدیل به ویتنام دیگری برای روسیه کند
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      2 2
      ساقی این کیه مواد فوق ابر پیشرفته بهش دادن خخخخ
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      2 1
      راست میگه یعنی می‌تونه به ۷۰ کشور‌ تأمین کننده تسلیحات اوکراین از جمله آمریکا و انگلیس حمله کنه ؟
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    2 2
    مال سال 1960 بدبختا ببچاره
  • DE ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    9 2
    یهودیان در تمام احزاب آلمان نفوذ کردن و ارتش آلمان رو از بین بردن و مردم آلمان رو عقیم کردن . این صهیونیسم بین الملل که میگن خیلی خطرناکه واقعاً حقیقت داره .
  • مرصاد IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    1 0
    غربیها ؛ با گسیل انواع تجهیزات نظامی به اوکراین ، قصد دارند ؛ تنش بین اوکراین و روسیه را تشدید کرده و به اهداف پلید خود برسند !!
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    3 0
    همه این کارها در آخر به جنگ جهانی سوم و استفاده از تسلیحات هسته ای می انجامد. جنگ هسته ای یعنی خطر نابودی بشریت. جالبه تمام این اتفاقات داره بر اساس پیش بینی های گذشتگان و فیلم هایی که توسط هالیوود ساخته شده پیش میره.
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    0 2
    ضد هوایی شش لول تمام اتوماتیک ما رو نگاه کنید حساب به دستان میاد ،تازه این ضد هوتیی وقتی رونمایی بشه یعنی مال پروژه چندسال قبل ایران هستش
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    1 0
    لازم نیست این تکنولوژی رو بیارید.میگها و سوخوهای بی کیفیت با تیرکمان سنگی و کلوخ پایین میافتند. در شروع تجاوز روسیه به خاک اوکراین همه می گفتند ظرف دو روز کی یف سقوط میکنه من گفتم هیچ تجاوزی منجر به پیروزی نشده روسیه شکست میخوره و تجزیه میشه.
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    1 0
    زنده باد مقاومت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس