آغاز تحقیقات روسیه در مورد حضور احتمالی نیروهای ویژه بریتانیا در اوکراین

یک مقام ارشد فدال دولت روسیه از آغاز تحقیقات در مورد حضور احتمالی نیروهای ویژه بریتانیا (SAS) در اوکراین و خرابکاری آنها علیه مسکو خبر داد.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد تحقیقات فدرال روسیه می گوید که گزارش رسانه ها در مورد حضور و خرابکاری نیروهای ویژه ارتش بریتانیا (SAS) در اوکراین علیه روسیه را بررسی می کند.

اسکای نیوز نوشت: یک کمیته تحقیقات به عنوان مرجع اصلی تحقیق فدرال مسکو با اشاره به گزارش خبرگزاری دولتی "ریانووستی" روسیه تاکید کرد که گزارش ها در مورد خرابکاری "نیروهای ویژه هوایی بریتانیا" علیه روسیه را  پیگیری می کند. خبرگزاری ریانووستی پیش از این به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود که نزدیک به ۲۰ عضو سرویس هوایی ویژه بریتانیا در منطقه غربی "لویو" اوکراین در نزدیکی مرز لهستان مستقر شده اند.

حضور احتمالی نیروهای ویژه بریتانیا به عنوان یکی از کشورهای عضو ناتو با توجه به هشدارهای مسکو به غرب در مسیر آنچه که "عملیات ویژه نظامی" در اوکراین خوانده، قابل توجه است.

اطلاعات مربوط به سرویس هوایی ویژه بریتانیا اغلب بسیار محرمانه است و شامل اقدام مستقیم و شناسایی مخفیانه است.

سخنگوی وزارت دفاع اوکراین در واکنش به این اظهارات گفت: ما در مورد نیروهای ویژه اظهار نظر نمی کنیم.

یک منبع دفاعی اوکراین هم در این خصوص گفت: ما در مورد اخبار مربوط به نیروهای ویژه، به‌ خصوص مواردی که توسط خبرگزاری‌های روسی منتشر می‌شود، اظهار نظر نمی‌کنیم، زیرا گمانه‌زنی‌های نادرست می‌تواند جان مردم را به خطر بیندازد.

یک هفته پیش از شروع تهاجم روسیه، دولت انگلیس اعلام کرد که تمام نیروها به جز نیروهای مورد نیاز برای محافظت از سفیر خود را از اوکراین خارج کرده است.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس هم گفته است که سفارت خود را در کی‌یف که موقتا بسته شده بود هفته آینده بازگشایی خواهد کرد.

وی همچنین برای نخستین بار در سفر تجاری خود به هند در اوایل این هفته تایید کرد که نیروهای اوکراینی در بریتانیا حضور دارند.

دولت انگلیس تائید کرده است که بیش از ۲۰ سرباز اوکراینی هفته گذشته برای آموزش نحوه استفاده از ۱۲۰ خودروی زرهی با هدف مقاومت در برابر مسکو، وارد انگلیس شده اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    4 4
    مرگ بر پوتین
    • NL ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      4 0
      اول مرگ بر اسراییل و انگلستان و امریکا که در طول تاریح همیشه شروع کننده جنگ بودن
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    3 0
    آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 2
    ببینید احتمالا فقط 20 نفر نیروی ویژه تا چه اندازه در یک جنگ موثرند.حالا تصور کنید یک گردان از این نیروها تا چه حد میتونن سرنوشت یک جنگ رو تغییر بدهند.اینجاست که اهمیت و تاثیر نیروهای ویژه خودش رو نشون میده.البته هر نیرویی که آموزش چتربازی و جودو دیده باشه رو نمیشه در زمزه نیروهایی مانند اس ای اس برشمرد و قطعا در درجه اول نیازمند گزینش افراد بسیار خاص و سپس آموزشهای خاصی که هر کشوری چند و چون این آموزشها رو در اختیار نداره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس