کد خبر 1387171
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
جنگ اوکراین؛ رونق بازار فروش سلاح‌های فرانسه

جنگ اوکراین، بازار فروش سلاح های فرانسه را رونق داده است به طوری که لیتوانی تصمیم دارد از پاریس ادوات توپخانه ای هویتزر خریداری کند.

به گزارش مشرق، وزیران دفاع فرانسه و لیتوانی اعلام کردند که ویلنیوس با خرید ۱۸ دستگاه هویتزر از پاریس موافقت کرده است، زیرا این کشور حوزه دریای بالتیک توان زرادخانه ای اش را به واسطه تهاجم روسیه به اوکراین تقویت می کند.

لیتوانی که عضو اتحادیه اروپا و ناتو است، تصمیم دارد ۳۰۰ میلیون یورو (۳۱۲ میلیون دلار) دیگر به بودجه دفاعی ۲۰۲۲ خود تزریق کند، زیرا جنگ اوکراین نگرانی های امنیتی را افزایش داده است.

«آرویداس آنوساسکاس» وزیر دفاع لیتوانی در توئیتی خبر داد که کشورش ۱۸ هویتزر سزار از فرانسه خریداری می کند.

وی تاکید کرد که این ادوات توپخانه ای توان نیروهای مسلح لیتوانی را تقویت می کنند.

حمله مسکو به اوکراین، کشورهای کوچک حوزه بالتیک را وحشت زده کرده است که نگرانند کشور بعدی هدف تجاوز باشند.

لیتوانی، لتونی و استونی که همگی از اعضای ناتو و بخشی از اتحاد جماهیر شوروی سابق هستند، با سخت افزار نظامی و کمک های بشردوستانه به دفاع از اوکراین برخواسته اند.

لیتوانی گفته است تجهیزات نظامی به ارزش دهها میلیون یورو شامل موشک های ضد هوایی استینگر، خمپاره، تفنگ، مهمات و تجهیزات دیگر را به اوکراین ارسال کرده است. همچنین مردم لیتوانی بیش از ۵ میلیون یورو برای خرید یک پهپاد دیگر برای اوکراین اختصاص داده اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن (۵ اسفند) آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد.

درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس