کد خبر 1366291
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۱
ماجرای قطع پخش برنامه "زندگی پس از زندگی" چه بود؟

عباس مورون مجری و تهیه‌کننده برنامه "زندگی پس از زندگی" درباره اختلال ایجاد شده در پخش امروز توضیحاتی داد.

به گزارش مشرق، پخش جدیدترین قسمت "زندگی پس از زندگی" با توقفی مواجه شد که شبهاتی را برای مخاطبین ایجاد کرد.  

عباس موزون مجری و تهیه‌کننده این برنامه تلویزیونی در توضیح کوتاهی گفت: مشکل فنی بوده و سانسور و یا توقفی در کار نبوده است. چرا که بعد از برطرف شدن مشکل نرم‌افزاری و فنی به وجود آمده، پخش ادامه پیدا کرد.

او همچنین درباره اینکه بعضاً شنیده می‌شود که برخی می‌گویند سانسور در بخش‌هایی از برنامه ایجاد شده، تاکید کرد: به هیچ وجه سانسور نداشتیم؛ ما کوتاه‌سازی کردیم چون برخی از روایت‌ها آن‌قدر طولانی شدند که بیش از زمان استاندارد برنامه بوده‌اند.

به تعبیر موزون احتمالاً در صورت فراهم بودن کنداکتور و زمان لازم برای پخش، "زندگی پس از زندگی" چند قسمت بیش از ایام ماه رمضان روی آنتن باشد.

گفتنی است، بنابر اعلام مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما و آمارهای تلوبیون، "زندگی پس از زندگی" عنوان پربیننده‌ترین برنامه ماه رمضانی تلویزیون را به خودش اختصاص داده است.

برنامه‌ای که به سومین فصل رسیده و در این مجموعه به گفت‌وگو با افرادی می‌پردازد که تجربه‌هایی نزدیک به مرگ داشته‌اند. «زندگی پس از زندگی» به اعتبار محتوای آنکه در همین چند فصل به یک برند تبدیل شده است از ابتدای ماه رمضان پربیننده‌ترین برنامه افطار تلویزیون با اختلافی میلیونی بوده است.

"زندگی پس از زندگی" برنامه ای درباره مرگ و عالم ماورا است که هر روز قبل از افطار روی آنتن می‌رود و روایت افرادی است که در تجربه مرگ تقریبی از کالبد جسم خارج شدند و عالم برزخ را درک کردند و بازگشتند. امسال این برنامه تلویزیونی تجربه‌گرانی را روی آنتن آورده که همچون سالِ گذشته بازتاب‌های فراوانی داشته و در فضای‌مجازی بخش‌هایی از صحبت‌های این تجربه‌گران، قابل مشاهده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    6 14
    احادیث و روایات جعلی هم بر همین منوال شکل گرفتند.
    • BE ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      1 16
      کلی نمونه امریکایی و اروپاییش تو انترنت هست همه حرفها هم شیبه همه و با سناریو. برای ملت سطحی نگر سمه. برنامه سازه بی سواد همین میشه. خدا پدر افرادی مثله سید حسن نیرزاده نوری رو بیامرزه که چهل سال پیش برنامه ای مثله بچه های پشت پنجره ساخت که بچه و بزرگ می شستن پاش.
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      5 1
      موقع سوال جواب معلوم میشه که دروغه یا راسته
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      6 1
      در خصوص پیام شما نظر خاصی ندارم(مسئولیت گفتنش با خود شماست) اما شاید اینگونه برنامه ها با نظارت و حضور علمای اسلام و کارشناسان خبره در دین ، تلنگری باشد بر ذهن های غافل جوامع ظاهرا مدرن امروزی ، آیا به نظر شما در قرآن مجید در خصوص توحید و عدل و نبوت و امامت و معاد و حساب روز قیامت و بهشت و جهنم و اعمال خیر و شر سخنان دیگری گفته شده ؟!!! آن کسی که علم دین و فهم و تاویل مفاهیم قرآن را از طرف اهل قرآن ( نبی اکرم ص و اهل بیت پاکش و علمای ربانی ) ندارد چگونه می تواند احادیث جعلی را تشخیص دهد ؟!!! ضمنا این گونه برنامه ها تا به حال که ظاهرا مصداق مبشرا و نذیرا بوده و اگر کسی علاوه بر کلام خداوند سبحان در قرآن و احادیث قدسی نبی اکرم ص و عترت پاکش ، از این بشارتها هم تلنگری بر وجودش بخورد ، خداوند شامل حالش بوده والا بسیار کسان را میشناسیم که ظاهرا قرآن ختم می کنند بی آنکه در معنای آیه ای از آن لحظه ای تفکر کنند ( نمونه واضح آن آیات ولایت است ) ، وای بر آنانکه خود را به خواب زده باشند ، هیچ کس نمی تواند بیدارشان کند جز خداوند سبحان . الله اعلم. خداوندا توبه ،
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    10 0
    والله مسئولین باید ببینن. همه میگن وای به حال کسی که بمیره و حق الناس گردنش باشه و ما چه آدمهایی شدن مسئولمون که چقدر مردم دعاشون می کنن مخصوصا هنگام خرید مایحتاج
  • IR ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    19 1
    من نمیدونم چرا این برنامه خاری شده تو چشم بعضی ها ! فضای مجازی پر شده از آدمای مغرض و کوته فکر که این برنامه دروغه یا اتاق فکر دنبالشه که مردم رو مجبور به کاری کنن که خودشون میخان ( بزور مذهبی کنن ) !! آخه مسخره تو دوست نداری نبین وجدانا کجای برنامه گفته نماز و روزه بگیرید فقط روی حق الناس تاکید داره و میگه دنیای دیگه ای برای حسابرسی هست ! اگه مثل همین برنامه از یک شبکه ی ماهواره ای پخش میشد همین نظر رو داشتی یا فقط بلدی کشورت و صدا و سیما رو بکوبی ؟
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      9 1
      حدودا بیست سال پیش مادر ما رفته بود نمازجمعه تهران که دید یه خانمی به سختی و زور حجابش رو حفظ کرده و اومده برای نمازجمعه . آخر ازش سوال کرده چرا نمی تونه حجابش رو خوب نگه داره که اون خانم گفته بوده که خواب دیده از لحظه قیامت و سوال و پرسش که ازش شده و ... بدحجاب و بوده و نماز نمی خونده حالا دوباره برگشته سمت اسلام و تازه نمازجمعه هم اومده. این هم توفیقی برای ایشون بوده. یه جاهایی خدا بهمون تلنگر میزنه ولی آدمی که خودش رو به خواب زده نمیشه بیدار کرد.
  • IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    15 2
    من به جرات می گم تنها برنامه ای که در تلویزیون ارزش دیدن و وقت گذاشتن داره همین برنامه است خداوند به عوامل آن جزای خیر عنایت فرماید
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    11 1
    با تشکر از آقای موزون
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    11 1
    جناب موزون خسته نباشید، برنامه بسیار جالبی هست، منتظر قسمت‌های بعدی هستیم.
  • US ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    2 11
    تکریم و تقدس توهم و کوشش برای توهم پروری. متاعی بی ارزش
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    4 0
    سوال آخر این برنامه یعنی آیا مرگ وجود دارد؟ اغلب با دو جواب آری و نه مواجه می‌شود. در اعتقاد شخص مسلمان مرگ وجود دارد ولی عدم و یا به تعبیری ایستایی نیست و جور دیگری حیات ادامه دارد. پس از مرگ هم در قیامت خداوند همه را زنده می‌گرداند.
  • آذر IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    2 15
    این هم یه مدل عرفان‌سازی کاذب و زمینه انحراف در مسیر حقیقت است
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    1 5
    برنامه بسیار جالبی است که در دوره مدیریت جدید صداو سیما تعطیل خواهد شد.
  • عرفان IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    2 0
    درباره #زندگی_پس_از_زندگی بازخوردهای منفی و تندی که به دنبال چند نقد ساده ولی مبنایی نسبت به #زندگی_پس_از_زندگی دریافت کردم چند چیز را برایم مسجل کرد اولا قاطبه جامعه مذهبی نسبت به مفاهیم بنیادین دین حاضر به تفکر نیست! تفکری که در #نظام_قرآن لازمه دینداری ست بلکه تقلید را ترجیح می‌دهد تا زحمت تفکر را متحمل نشود ثانیاً برای این اکثریت مقلد در اصول، سخن گفتن از گزاره های قرآنی تأثیر چندانی ندارد! زیرا تفکر منطقی که پایه استدلال‌های خدای حکیم در قرآن است در این فضا بی معناست در نتیجه دینی که می‌تواند جامعه را به حرکت درآورد و موتور محرک به سوی آرمان باشد به عاملی آرام‌بخش تبدیل می‌شود تا دردها زیاد احساس نشود ثالثا فقدان درک حداقلی از مفاهیم نظام‌مند قرآن در جامعه خلائی ایجاد کرده که محتواهای فاقد بنیاد دینی (اما با ظاهر دینی) و مغایر با قرآن به راحتی تا عمق جان جامعه نفوذ کند و عرصه را بر مفاهیم ناب قرآن تنگ کند تنها راه نجات از این درد حرکت جهادی برای تبیین #نظام_قرآن است که بدون رسانه کاریست بسیار سخت رابعاً چشم‌پوشی بزرگان دینی جامعه بر تحریف نظام معرفت دینی با اضافه کردن عامل تجربه، عامل بنیادی وحی الهی را به حاشیه میراند و در بازه بلند مدت و میان مدت به کلی حذف می‌کند چنانکه می‌شود از هم اکنون دید که تا زمانی نه چندان دور برای راستی آزمایی یک مسأله کسی نخواهد پرسید خدا در این باره چه گفته؟ خامسا مسجل شده که تنها شاخص موفقیت یک برنامه در رسانه ملی جذب مخاطب است ولاغیر! حتی اگر به قیمت تحریف نظام معرفت دینی باشد! وقتی شعف مدیران رسانه برای این موفقیت بزرگ را می‌بینیم مطمئن می‌شویم که درخواست برگزاری جلسات نقد در فضایی منطقی از این مدیران آب در هاون کوبیدن است! به جامعه مذهبی ام که خود جزئی از آنم دردمندانه می‌گویم: این مقاومت سرسختانه برای یک نقد نشان از تصمیم قاطع شما برای گشودن جدی باب تجربه در تمام امور دین است! مفهومی که در دهه ۷۰ تنها در مجامع آکادمیک با رهبری دگراندیشانی چون سروش پی گرفته می‌شد اکنون به دست خودتان با ضریبی میلیونی در حال انجام ست!
  • ستواندوم ناجا سعید رضایی IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    7 0
    من این برنامه رو مرتبا هر شب می بینم. خدا خیرش بده مجری توانمندشو که این برنامه خوب رو ساخت
  • یک استقلالی IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    5 13
    ایرانی ها عاشق خرافات اند
    • یه استقلالی دیگه IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      8 1
      خرافاتی توئی که سعی میکنی اعتقاد به خرافات خودت رو به همه تعمیم بدی.
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      1 1
      احمق تو و امثال تو هستید که بخاطر اینکه هر غلطی دلتون خواست بکنید آخرت و بهشت و جهنم رو خرافه میدونید
  • US ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    7 0
    ابن برنامه روشنگر و انذار دهنده تکلیف مومنین را سنگینتر میکند! توصیه شخصی بنده اینه که سعی کنیم همیشه در محکمه "وجدان" خود سرافراز باشیم و به لطف رحمانی امیدوار. معانی بسیاری همچون صبر و قناعت را با این برنامه بیشتر شناختم.
  • بشار عبدالواحد IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    5 16
    به تجربه گران پول دادند تا اینارو بگن
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      6 3
      برو بی دین، کافر همه رو به کیش خود پندارد، نیست که پول میگیری و میای اینجا لتطائلات مینویسی فک میکنی که بقیه هم پولی ان
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      1 2
      چرا تهمت میزنی بزرگوار من خودم هم تو خواب بعضی از چیزهایی که این تجربه گران گفتند دیدم دنیای پس از مرگ %100 وجود داره و شک نکن دنیای ابدی اونجاست نه این جا ولی خیلی ها این دنیای بی ارزش و پوچ رو جدی گرفتند
  • BE ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    2 13
    برنامه ای بسیار سطحی و مسخره تو اینترنت کای نسخه اصلیه امریکایی و اروپایی و غیره دارد
  • واقعیت IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    3 9
    آخه مگر ممکن است این همه آدم مرده باشند و زنده شده باشند ؟مگر چند نفر چنان تجربه هایی دارند!!!؟؟
    • BE ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      1 7
      میخره بازیه بابا کپی دسته چندم از برنامه های مشابه در شبکه های محلی امریکا بیست یا سی ساله پیش
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      0 0
      اره ممکنه خیلیا هستن که خودشون هم باور نکردن خیلیا هم بخاطر حرف مردم چیزی نمیگن من خودمم تجربه خیلی مختصر جدا شدن از جسم رو تجربه کردم اونم زمانی که ذهنم پاک پاک از هر آگاهی بود اصلا نفهمیدم چی شده وقتی بزرگتر شدم فهمیدم ولی کسی که تجربه نکرده هیچوقت نمیفمهه من و امثال من چی می گیم
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    14 1
    اگر قرار بر سانسور بود که قبل از پخش برنامه سانسور میکردند، عده ای خود درگیری شدید دارند و می‌خواهند به هر نحوی که شده حتی سنگریزه ای به سمت هر قسمتی از جمهوری اسلامی بزنند تا شکست‌های کدخدای خود خوانده را جبران کنند ولی زهی خیال باطل
  • رحیمی اصفهان IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    5 0
    جناب آقای موزون سلام علیکم. امیدوارم این متن را ببینید و بخوانید. بنده همکار شما ( تهیه کننده تلویزیون ) هستم. و با دید همکاری، تقریبا به طور مرتب و با دقت کامل برنامه ی شما را می بینم. بازخوردهای فضای مجازی از سوی عده ای افراد خاص را هم دنبال می کنم. این چند نکته را به عنوان پیشنهاد تقدیم می کنم. 1- بعضی جاها در خلال پرسش و پاسخ به این مهم اشاره می کنید که تجربه گران حتی بعد از تجربه هم گاهی مرتکب خطاهایی می شوند. این خیلی خوب است. چون قطعا شما هدف تان تقدس بخشی به این افراد نیست و اینها صرفا تجربه گر هستند. روی این نکته کمی بیشتر تاکید کنید که بهانه را از دست بهانه جویان بگیرید. 2- در حین پرسش از تجربه گران احساس می شود آنها در مواجه با سوالات و نکته گیری های شما مجبور به اغراق در تعریف داستان می شوند. این اشکال وارد است که آنها باید حقیقت را بگویند ولی اغراق نکنند. در پرسش هایی که می کنید بیشتر دقت کنید که احساس نشود آنها را وادار به اغراق و یا داستان سرایی می کنید. هنر تمیز نوع سوالات را شما دارید البته. 3- برای خشک مغزان مرتب و به تکرار توضیح دهید که اینها صرفا تجربیات افرادی است که به کما رفته اند نه اینکه کامل مرده باشند. و باز به تکرار توضیح دهید که عالم برزخ همه اش این نیست که تجربه گران می گویند. اینها تنها ذره ای از عالم برزخ را آن هم به صورت ناقص درک کرده اند چون صد در صد نمرده اند. برای شما آرزوی موفقیت دارم. این برنامه به لحاظ تنبهی که در بینندگان ایجاد می کند بسیار ارزشمند است. آجرکم الله
  • BE ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    3 12
    برنامه سازان کودن و تنبل که هر اشغالی تو شبکه های کشورهای دیگه میبینن میخوان کپی ایرانیشو بسازند برنامه واقعا بیخود و مسخره
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      1 1
      ازچی ترسیدی خوب بگو اشکال کارکجاست ،اره حق داری حقیقت تلخه جناب پرچم المانی
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    10 3
    برنامه فوق العاده ای هستش
  • علي IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    5 0
    ممنونم بابت اين فيلم اموزنده
  • زهرا IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    5 0
    بسیار برنامه ی جذاب ومفیدیه.. از دست ندین
  • ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    2 4
    مهندسی شده س اینکه تجربه گرانی واقعا" وجود دارند یک چیزه و اینکه تجربه گر بسازیم و حرف تو دهنش بذاریم یه چیز دیگه س . این برنامه ساختگی هست مثل نوشتن نامه از طرف ده نمکی به اسم شهداء چطور جواب خدا را می خواهند بدهند
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      0 0
      دلیلی هم داری یا فقط داری زر میزنی؟؟
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    3 0
    یکی از اقوام پدرم که زنی سالخورده بود ، تقریباً یکماه توی کما بود تمام افرادی که از اطرافیان فوت کرده بودند دیده بود و از آینده به او خبرهایی دادند که به وقوع پیوست و همه حرفهای این برنامه مشابه آن هستند
  • فائزه IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    5 0
    درود بر آقای موزون.
  • فائزه IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    4 0
    این برنامه برای اهل یقین ساخته شده تویی که هنوز معلوم نیست باخودت و خدا چند چندی مجبور نیستی ببینی.من که بادیدن این برنامه سعی میکنم بهتر زندگی کنم انشالله که بتونم موفق باشم.اجرت با خدا آقای موزون عزیز.درپناه خداوند خودتو از شر بدخواهانت حفظ کن.یا حق
  • یا مهدی IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    برنامه فوق العاده آموزنده و عالی خداوند به آقای موزون جزای خیر بدهد ان شاالله
  • محسن بحرینی IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    سلام جناب موزون یک نفر سراق دارم تجربه قشنگی داره
  • مهیار DE ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    0 0
    بنظر من جزء بهترین برنامه هایی بوده که تابحال از صدا و سیمای خودمون دیدم خداوند به عوامل ساخت ابن برنامه توفیق خدمت بیشتر و برکت تو زندگیتون عطا کند
  • علی IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    0 0
    سلام عالی عالی عالی جناب آقای موزون واقعا دست مریزاد با قدرت تمام این برنامه را ادامه دهید تشکر کار اولیا و اوصیا با تکنولوژی
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    1 0
    عالی یکی از بهترین برنامه های صدا و سیما
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    0 0
    عجب سناریویی دست افراد خاص میدن که مردم را به بت پرستی سوق بدن و خودشون دیده بشن و ازش کسب درآمد کنن مرحبا به این حقه بازی ها
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    0 0
    با تشکر از زحمات اقای موزون ودست اندر کاران تهیه این برنامه که دریچه ای هر چند بسیار کوچک به عالم برزخ رانشان میدهد که با احادیث وایات وروایات منافات ندارد وقابل تایید است وای کاش در شیکه های دیگر هم تکرار ان پخش شود که از روابط عمومی صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران این پیشنهاد میشود گرچه درگذشته مشرکان واقعیات ومعجزات را از پیامبران واولیای خدا می دیدند و باور نداشتند واکنون عالم برزخ وجود دارد وکسانیکه اعتقاد وباور ندارند روزی خواهند دید که دیر شده است وخواهند گفت نکردم کاری که به کارم اید امروز و...
  • خانم قاسم زاده IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 0
    خدا حفظتون جناب اقای موزون
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 0
    خدا حفظتون کنه
  • خانم قاسم زاده IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 0
    خدا حفظتون جناب اقای موزون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس