ویژه ها

خوشبختانه در ۸ ماه اخیر به واسطه اقدامات مثبت دولت سیزدهم، شاهد بهبود اوضاع هستیم. این دولت تنها در یک قلم ماهیانه حدود ۱۰ هزارمیلیارد تومان از بدهی «دولتِ اصلاح طلبان» را تسویه می کند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** موشک هایمان را معامله کنیم تا گرانی از بین برود!؟

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «فریدون مجلسی» دیپلمات سابق که اکنون خانواده اش ساکن آمریکا هستند، نوشت: «باید توجه داشت که طرف اصلی گفت‌وگوهای برجامی ایران و امریکا هستند و تا زمانی که امریکا مهر تایید بر توافق نزند، امکان دستیابی به تفاهم ممکن نیست...ایران باید بر سر مسائل منطقه‌ای مذاکره کند. امریکا خواستار گسترش چتر گفت‌وگوها با ایران بر سر مسائل منطقه‌ای است

در ادامه این مطلب آمده است: «مساله اصلی آن است که مشکلات اقتصادی و معیشتی امروز فشار سنگینی را بر دوش دهک‌های متوسط و محروم کشور ایجاد کرده است. قیمت اقلامی چون گوشت، برنج، مرغ، روغن و... امروز سر به فلک می‌زند و زمانی که با متولیان امر درباره چرایی بروز این مشکلات صحبت می‌شود از تحریم‌ها و برجام سخن می‌گویند.»

موشک‌هایمان را معامله کنیم تا گرانی از بین برود!؟ / فاضل میبدی: این همه عقب‌ماندگی بخاطر این است که کار دست کاردانان نیست

این دیپلمات سابق مدعی شده است که «تا زمانی که امریکا مهر تایید بر توافق نزند، امکان دستیابی به تفاهم ممکن نیست» و در ادامه تاکید کرده است که «ایران باید بر سر مسائل منطقه‌ای مذاکره کند». این فعال اصلاح طلب تاکید کرده که آمریکا در پی مذاکره بر سر مسائل منطقه ای است. اما طرف آمریکایی صراحتا اعلام کرده که مذاکرات تکمیلی باید حول توان موشکی و نظامی و قدرت منطقه ای ایران صورت گیرد.

به عبارت دیگر آمریکا در پی ضمیمه کردن توان موشکی و قدرت منطقه ای ایران به برجام است. اما نکته قابل توجه اینجاست که طرف مقابل به هیچ عنوان از لغو تحریم ها به واسطه برجام موشکی و منطقه ای سخن نمی گوید.

در روزهای گذشته «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته بود «اگر ایران خواهان لغو تحریم ها است، باید به نگرانی های فرابرجامی ما پاسخ دهد.» در این میان چند نکته قابل ذکر است:

اول اینکه، درست است که توان موشکی و قدرت منطقه ای ایران جزو نگرانی های آمریکا است، اما آیا ما باید هر آنچه موجب نگرانی آمریکا است را برچینیم و چوب حراج به آن بزنیم!؟ کدام کشور عزتمند و قدرتمند حاضر است بر توان دفاعی خود چوب حراج بزند!؟

دوم اینکه، بر فرض محال، ما آمدیم و حول توان دفاعی و قدرت منطقه ای خود معامله کردیم. به عبارت دیگر آمدیم و در صنعت موشکی و قدرت منطقه ای خود بتن ریختیم، چه تضمینی وجود دارد که آمریکا تمام تحریم ها لغو کند!؟ مگر با بتن ریزی در قلب راکتور هسته ای، تحریم ها به تاریخ پیوست!؟ آیا نگرانی های آمریکا به همین جا ختم می شود!؟ چه تضمینی وجود دارد!؟

سوم اینکه، همانطور که کارشناسان بارها تاکید کرده اند، تحریم ها نهایتا ۲۰ الی ۳۰ درصد در مشکلات سهیم است و ۷۰ الی ۸۰ درصد رشیه مشکلات در مسائل دیگر نهفته است. در دولت قبل مواردی از قبیل واردات واکسن، قطعی برق و قطع گاز و فروش نفت و صادرات و...همگی به برجام و FATF ربط داده می شد، اما همه موارد مذکور در دولت سیزدهم دچار تغییرات اساسی شد، آن هم در شرایطی که نه برجام احیا شده بود و نه تغییری در پرونده FATF رخ داده بود.

چهارم اینکه، عادی انگاری برچیده شدن توان دفاعی و قدرت منطقه ای ایران و اصرار بر ایجاد دوگانه دروغین «قدرت منطقه ای-معیشت» و «موشک-معیشت» از سر غفلت و ناآگاهی نیست، بلکه مصداق بارز خیانت و وطن فروشی است.

پنجم اینکه، جریان اصلاح طلب در سال ۹۲ با شعار چرخش همزمان چرخ کارخانه ها و چرخ سانتریفیوژها بر سر کار آمد اما با سوءمدیریت خود هم چرخ کارخانه ها را از کار انداخت و هم چرخ سانتریفیوژها را.

** فاضل میبدی:این همه عقب‌ماندگی بخاطر این است که کار دست کاردانان نیست

روزنامه شرق در یادداشتی با عنوان «علی، عدالت و امنیت» به قلم «محمدتقی فاضل میبدی» فعال اصلاح طلب  که پیش از این مدعی شده بود که  «چون مرگ بر آمریکا گفتیم زاینده رود خشک شد»! نوشت: «متأسفانه تخصص و کارشناسی و دانش کار، در جوامع دینی چندان جایگاهی ندارد. امام علی می‌فرماید: العلم اصل کل خیر، الجهل اصل کل شر، دانش ریشه هر خوبی است و نادانی ریشه هر بدی است. در بیانی دیگر می‌فرماید: من عمل علی غیر علم کان ما یفسد اکثر مما یصلح، هرکس بر پایه‌ای جز دانش رفتار کند، خرابی کارش بیش از درستی آن است.»

در ادامه این مطلب آمده است: «چرا جامعه ما به این مطالب وقعی نمی‌نهد؟ چرا خط‌کشی‌های سیاسی بر خط‌کشی‌های علمی و دانایی مقدم است؟ با این ثروت انبوه و از سویی با این همه عقب‌ماندگی برای این است که کار دست کاردانان نیست. در پایان امید است قدری از شعارها و هزینه‌هایی که در راه اعتلای این شعارها داده می‌شود، کاسته شود و جای آن آموزه‌های امام علی، سیره و سرنوشت جامعه شود.»

موشک‌هایمان را معامله کنیم تا گرانی از بین برود!؟ / فاضل میبدی: این همه عقب‌ماندگی بخاطر این است که کار دست کاردانان نیست

جریانی که حداقل در ۸ سال گذشته تمام امور اجرایی را دربست در اختیار گرفته بود و فساد صندوق ذخیره فرهنگیان و فساد هفت تپه و دلار ۴۲۰۰ تومانی و خسارت توتال و تبعات خسارت کرسنت و مدیران نجومی بگیر و مرغ ۴۰ هزارتومانی و دلار ۳۲ هزارتومانی را به مردم تحمیل کرد، حالا از دانایی و علم و پیشرفت سخن می گوید!

کدام کاردان امضای دشمن را تضمین قلمداد می کند!؟ کدام کاردان رئیس جمهور آمریکا را فردی مودب و باهوش خطاب می کند!؟ کدام کاردان مدیر حرام خوار را ذخیره نظام می نامد!؟

کدام کاردان مشارکت ۸۵ درصدی مردم در انتخابات را به التهاب و آشوب خیابانی بدل می کند!؟ جریان تندرو اصلاح طلب که فتنه ۸۸ را در کارنامه خود دارد به هیچ عنوان صلاحیت اظهارنظر درباره کاردانی و دانایی و پیشرفت را ندارد.

طیفی که نه جنبه شکست در انتخابات را دارد و نه ظرفیت پیروزی در انتخابات، به هیچ عنوان شایستگی اظهارنظر درباره امور کلان را ندارد. جریانی که وقتی در انتخابات می بازد با دروغ تقلب، آشوب و التهاب را به مردم تحمیل می کند و وقتی پیروز می شود با دروغ هایی همچون اختیارات محدود، به مطالبات مردم دهن کجی می کند.

خوشبختانه در ۸ ماه اخیر به واسطه اقدامات مثبت دولت سیزدهم، شاهد بهبود اوضاع هستیم. این دولت تنها در یک قلم ماهیانه حدود ۱۰ هزارمیلیارد تومان از بدهی «دولتِ اصلاح طلبان» را تسویه می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 170
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    32 5
    مدیران ارشد میانی واجرایی ومعاونین مسیولین وسرپرستها اکثرا ازخودیهای افسادطلبند که حداکثر جابجا شده اندتا اینها ی(بدون رقابت وباانواع توصیه سهمیه وامتیاز وحق سکوت وپنهانکاری و.‌..فک فامیل ودوست واشنایانشان هستند)نه تنهاهیچی درست نمیشه بلکه درانتظارند که با خرابکاریهایشان به دولت فعلی ثابت کنند حق با اونهاست
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      23 2
      دقیقا
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      2 12
      چین و راست و یانکی و روسی و....
    • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      13 1
      دقیقا
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      10 2
      موافقم
    • علی قاسملو IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      6 0
      آیِ فریدون مجلسی ! شماها هستید که پدر کشور و ملت رو درآورده اید
    • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      8 1
      اقای فریدون مجلسی شما نماینده مردم ایران نیستید که تعیین تکلیف میکنید با تمام سختیهایی که از جانب به اصطلاح اصلاح طلبان در مدیریت ۳۲ ساله کشور به مردم تحمیل شده است اما این کشور واین مردم امنیت میخواهند مگر لیبی عراق سوریه و اوکراین بر سر قدرت بازدارندگی خود با غرب واروپا مصالحه نکردند الان مردم لیبی سوریه عراق واوکراین در چه وضعیتی بسر میبرند نه گرانی کالا در این کشور ها برطرف شده بلکه امنیت خودرا هم در لشکر کشی بیگانگان ازدست دادند فقط یک احمق با امنیت خود معامله انجام میدهد
    • SE ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      8 0
      تا زمانی که مدیران دستگاهها و شرکتهای دولتی همفکران فریدون مجلسی باشند تغییری صورت نمیگیرد
    • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      3 2
      تا كي ميخواي این حرفو بگي
    • سید IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      5 1
      در بی خردی اصلاح طلبان مهوع ساده لوح ـــ البته به جز بی وطنان خائن شان ـــ همین بس که به خیال خام خود می توانند با حراج کردن امتیازات کشور در مذاکرات برجام و با دل بستن به لبخند و عکس انداختن، دل یانکی ها و هم پیمانان شان را نرم کنند و مثلاً دستاوردی کسب کنند! به همین جهت تمام هست و نیست و آبروی نداشته خود را به این قرارداد ننگین گره زدند که اکنون به مثابه شیشه عمرشان شده است که از شکسته شدنش واهمه دارند! به همین جهت همواره نگران به نتیجه نرسیدن مذاکرات هستند1
    • ES ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      6 7
      سه تا قوه تون جهادیه دیگه بهونه ای قابل قبول نیست.اینکه هنوز مدیریت دست اصلاح طلباست پس واسه چی اصلا دولتو دست گرفتید؟ تا کی قراره همه تقصیرا گردن روحانی باشه؟ اتفاقا دوره روحانی هم مدیران بهاری سر کار بودن که اونجوری شد. فرض کن دکتر روحانی بیاد بگه مدیران همه بهاری بودن تقصیر ما نبود در جواب چی میگید بهش؟
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      3 5
      چته شرق گدا کمونیست
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      6 4
      فقط و فقط و فقط گوش به فرمان احکام اسلام ناب محمدی ص و مقام معظم رهبری حفظه الله باشیم. نه یک کلمه بیش و نه یک کلمه کم. اطاعت از نوع مرید از مرشد . هر وقت مقام معظم رهبری حفظه الله در سخنانشان موضعی گرفتند شما هم ادامه دهید در غیر اینصورت هر کار کنید میشود آب به آسیاب دشمن ریختن !!! یعنی نفهمیدن فتنه های آخر الزمان !!! اهل بصیرت گوش به فرمان امام امت می ماند نه اینکه در جریانات مختلف مثل برگ روی باد این طرف و آن طرف برود!!! ولایتمدار واقعی لحظه ای از شنیدن کلام رهبری غفلت نمی کند. مواظب باشیم به اسم اسلام ، نقشه های دشمن را عملی نکنیم . شناسائی عوامل نفوذی دشمن کار اطلاعاتی دقیق می خواهد و بحمد الله اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سربازان گمنام امام زمان عج بسیار رصد کننده و مواظب هستند و بموقع لزوم کاری می کنند که دشمن حتی در خواب هم نمی بیند. مثل سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی فکر کنید و نگاه کنید تا دشمن حتی نتواند از اشتباهات عادی شما استفاده کند. منتظر ظهور همیشه و در همه حال با بصیرت و کیّس است و دشمن خیال می کند که نقشه اش درست پیش میرود اما بگذارید کفار هر چقدر دلشان می خواهد بر ضد اسلام هزینه کنند اما می فهمند که همه اش نقش بر آب شده و اسلام پیشرفت کرده است. اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      1 1
      دولت و سایر قوای سه گانه موظف هستند مشکلات را حل کنند و تقصیرات آنها را باید با توجه به مشکلاتی که دارند دید . گمان کردید که گل و بلبل بود وضعیت کشور با این همه بدهی و بدبختی و بی برقی دولت سابق. ما میگیم باید دولت و سایر قوای سه گانه تمام تلاش را بکنند تا حل شود . ولی باید اوضاعی را که گرفتند را دید و با توجه به آن به بررسی اشکالات و محسنات آن پرداخت.
    • DE ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      6 1
      حضرت علی ع با سه دسته بشدت جنگیدند تا سر فتنه کور شود. واین سه دسته ناکثین و قاسطین و مارقین بودند./ ناکثین: ناکثین پول پرستان بودند؛ صاحبان مطامع و طرفدار تبعیض. سخنان حضرت در باره ی عدل و مساوات بیشتر متوجه این جمعیت است.( رانت و دلالی و شیتیل و احتکار داداچ بازی...اشرافیگری) / قاسطین: روح قاسطین روح سیاست و تقلّب و نفاق بود. آنها می کوشیدند تا زمام حکومت را در دست گیرند و بنیان حکومت و زمامداری علی را در هم فرو ریزند. استحاله فرهنگی و دورویی و مخالف شفافیت .../مارقین: روحشان روح عصبیت های ناروا و خشکه مقدسی ها و جهالت های خطرناک بود فتنه گر و برانداز بودند . شیعه انگلیسی ضدیت با سپاه مخالفت علنی با شهادت و ایثار و ضد ولایت فقیه که همان ادامه ولی معصوم است در زمان غیبت ....خب یکباره بگو هر سه دسته شون اصلاحطلب و اشرافیون و غربگداها بودند..خب مگه نبودند.غربشان آن روز معاویه بود الان ابلیس و شیطان بزرگ.
    • GB ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      0 0
      خوب چرا عوض نمی کنن اصولکراها فاقد کادر هستند فقط شعار می دن
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      0 0
      برو بابا دوره این حرفها گذشته هی گردن روحانی و این اون میندازید
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    28 8
    اینها اگر حتی قرار باشد کشورخودشان را هم معامله می کنند که کدخدا را راضی کنند ان وقت فکر کردی موشک برایشان اهمیت دارد؟
    • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      8 2
      باید از کره و ژاپن درس عبرت بگیریم. این دو کشور برای رضایت امریکا .... در اختیار سربازان امریکایی قرار داده اند. من از این اقا و دیگر کسانی که میخواهند صنعت هسته ای و موشک ها و پهبادها و سپاه را تسلیم امریکا کنند میپرسم شما حاضرید قرار دهید ؟ البته این سوال یک اشکال دارد و انهم این است که بعضی از این افراد قبل به امریکا فرستاده اند
  • TR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    17 16
    جان و مال زندگی مردم اهمیت نداره منظورتان این بود
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      22 5
      مزدوران غربگدا که اموال بیت المال را دزدیدند باید محاکمه شوند.
    • تبریزی IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      8 2
      پرچم ترکیه اگه میخوای از جان و مال و ناموس مردم حرف بزنی اول یه نگاهی به وضعیت اوکراین بنداز بعد اگه از خجالت آب نشدی خفه شو....
    • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      8 1
      در بی خردی اصلاح طلبان ..ـهوع آور ساده لوح ـــ البته به جز بی وطنان خائن شان ـــ همین بس که به خیال خام خود می توانند با حراج کردن امتیازات کشور در مذاکرات برجام و با دل بستن به لبخند و عکس انداختن، دل یانکی ها و هم پیمانان شان را نرم کنند و مثلاً دستاوردی کسب کنند! به همین جهت تمام هست و نیست و آبروی نداشته خود را به این قرارداد ننگین گره زدند که اکنون به مثابه شیشه عمرشان شده است که از شکسته شدنش واهمه دارند! به همین جهت همواره نگران به نتیجه نرسیدن مذاکرات هستند1
    • محمد IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      9 2
      از گشنگی بمیریم به از آنکه کشور به دشمن دهیم
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      5 0
      دقیقا منظورش این بود که جان مردم ارزش دارد اکراین را ببینید و ساکت شوید . اگر اقتصاد مشکل دارد یک راهکار دارد تولید.راهی که ژاپن و آلمان و کره و آمریکا و انگلیس و چین رفتند و راهی که خیلی ها نرفتند و نتیجه اش را خواهند دید. از اکراین درس بگیرید. اکراینمکانات و رفاه داشت اما دیدیم که چه به سر جان و مال مردم آمد . خجالت بکشیدمگر هسته ای را دادیم مشکلات حل شد ؟ بیشتر شد که کمتر نشد. موشک هم بدتیم که دیگر حتی جان و امنیت و زیر ساختی باقی نماند. آره ؟
  • محمدعلی IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    24 2
    نیازی نیست موشکهایمان رامعامله کنیم فقط کافیست افراد ناکارآمد افرادنادان افرادبی لیاقت رادوربریزندمملکت راتحویل بدهندایران گلستان میشود
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      16 0
      بازار انحصاری تورم زاست ، احتکار ساز است ، رانت و رشوه ساز است ، فساد آفرین است و کمر اقتصاد کشور و نعیشت را میشکند . بروید بازار انحصاری و مدیرانی که با وجود قانون تعارض منافع سر کارند رو با امریکا معامله کنید .
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    22 5
    نه که دولت روحانی کاردان بودند، دلار را به ۳۳۰۰۰ تومان بورس#مسکن را گند زدن از این جنس ها کاردان حرفی در گرونی و بی مدیریتی اند
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      3 4
      تو چه رویی داری
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    18 6
    آقا دست خودشون نیست، مزدور یانکیهای گاوچرون هستن دیگه!! یه مثل اروپایی هست میگه نون هرکیو میخوری، هر آهنگی که اون میگه باید بخونی!!!
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    16 3
    چه دیپلمات های بزدلی بوده و ما بی خبر بودیم
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    22 4
    این اصلاح طلبا از صحنه سیاسی ایران حذف بشن راحت میشیم. اینا تا یه ضربه بزرگ به امنیت ملی ما نزنن بی خیال نمیشن
    • SE ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      6 1
      فریدون مجلسی نمی فهمد که وقتی سلاح خود را به دشمن بدهد ناموس را هم داده است
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    14 2
    واقعا کجای دنیا ستون پنجم دشمنان مردم و کشور اینقدر وقیحانه و خائنانه راجع به قدرت دفاعی یک کشور لجن پراکنی می کنند و کسی با آنها کار ندارد
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    14 3
    موشک هایمان را معامله کنیم تا گرانی از بین برود!؟ کدام ... همچین حرفی زده؟
  • محمد GB ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    21 2
    تو که خود و خانواده ات ساکن آمریکا هستید غلط می‌کنی در مورد بررسی جام یا هر چیز دیگری اظهار نظر می کنی
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    8 3
    نه برادر موشکهات رو نگه دار
    • تبریزی IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      1 1
      امر دیگه ای نداری مستر
    • اکبر IR ۰۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      7 2
      سلام . باید از لیبی . عراق و اکراین عبرت بگیریم . امریکای جنایت کار اول تسلیحات نظامی و دفاعی آنها را گرفتند و بعدا مورد حمله قرار کرفتن
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    6 4
    شرم ندارید؟؟
  • فرهاد IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    8 6
    همه خوب میدونیم که این گرونی ها بیشتر بخاطر بی کفایتی ها و نخواستن ها و دزدی ها و و و اینهاست،شاید کمترین درصد دخیل بحث تحریم باشد، منتها خوب بهانه ای دست گرفتند که بزنند تو دهن مردم،این مردم بامرام و صبور و سختی کشیده و متاسفانه بازی داده شده...مردم نمیگین موشکهارو بدین قاقالیلی بگیرین میگند کمی هم وجدان و انصاف خوبه...
  • ح ر IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    11 2
    لعنت بر چپ و راست هایی که خیانت به مملکت می کنند
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    3 2
    دورهمی آقای مهاجری بسیارمشکوک بوده وایشان سکوت اختیارکرده بهرحال یاجبهه پایداری یا مااصولگراها(مهاجری ؛نصیری،سلطانی و...)پشت قضیه سیسمون هستند...
    • تبریزی IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      1 1
      چه با نمک. بی نمک
  • مجتبی IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    9 2
    هر گام که به عقب برویم امریکا حداقل یک یا چند گام جلو می آید. تحریم های امریکا در حال حاضر کشورهای بیشتری را در بر گرفته با تدبیر دولت مردمی می تواند به فرصت تبدیل شود و با صادرات محصولات دانش بنیان دیگر نگران تحریمهای امریکا نباشیم و این کشور در باتلاق تحریم های خودساخته اش بیشتر فرو برود تا شاهد خفه شدنش باشیم!!
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    9 3
    غلط کرده کسی بخواد سر مسائل منطقه و موشکی با شیطان بزرگ مذاکره کنه.آمریکا چکاره منطقه ماست چکاره قدرت دفاعی ماست؟ اینها ستون پنجم آمریکا و اسراییلند باید به جرم خیانت محاکمه بشوند.
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    9 2
    کاردان از نظر افسادطلبان فقط دولت روحانی و بس که فقط در یک قلم تونست با رانت دلار ۴۲۰۰ جهانگیری افسادطلبان را میلیارد و مردم را به خاک سیاه بنشاند
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    11 14
    مردم گرسنه و فقیر موشک نمیخانند
    • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      13 4
      مردم گرسنه آلبانی راضی به دادن پول مالیاتشان به آدمکش های فسیل منافقین نیستند
    • کورو‌ش کبير IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      7 12
      چقدر تو بی‌شعور هستی که همه مردم رو از آلبانی میدونی.
    • تبریزی IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      6 2
      کوروش جونی منظور از آلبانی یک تفکر هست که فرقی نمیکنه تیرانا باشی یا تهران. در ضمن آبروی کوروش رو نبر بی ادب و کوروش وطن فروش نبود گفته باشم
    • محمد IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      6 2
      مهم نیست از آلبانی باشه یا نه مهم اینکه این همون عقیده ایه که دشمن روش سرمایه گذاری کرده
  • نژاد اریایی GB ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    10 11
    مشرق جان،تو بتار،خدائی،ما نه اصلاح طلب ونه به اصولگرا،که دیگه تمام شدماجرا،،،،،واصلا،به تحلیل ها و اخبار وکلا سایت شما اعتقاد نداریم ،،،،، چرا اینهمه دروغ ؟؟؟؟ مدت تودم وگرانی در دولت،رئیسی،از ۸سال دولت های احمدی نژاد وروحانی،بیشتر است از یک بچه که پفک وآدامس می خرد سئوال کن
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      9 4
      نژاد صهیونیست ها به شیطان بر میگردد،بی ریشه و بی مادرند و هر جا پا گذاشتند فساد کردند،
    • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      4 2
      بعد از شیعه انگلیسی اینهم آریایی انگلیسی!!
    • تبریزی IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      2 1
      نژاد پرست ماجرا خیلی وقته تموم شده و جمهوری اسلامی سقوط کرده ولی چون دروغگو هستند نمیگن . امضا از طرف اسقاطیل و نوچه ها شتر در خواب بیند پنبه دانه گه لپ لپ خورد گه دانه دانه.... پیام 43 ساله انقلاب شکوهمند اسلامی
    • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      0 0
      4 سال پی در پی تورم افسارگسیخته داریم مقصر اصلی اون اصلاح طلبان هستن و لاغیر.
  • حاجی IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    5 4
    موشک هایتان رو معامله نکنی عاقل باشید این همه کشور موشک دارن تو تحریم هستن نه نیستن
  • US ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    4 2
    این قضیه که علم و تخصص تو جامعه ما جایگاه درستی نداره کاملا درسته.
  • محسن IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    6 2
    دز طول ۴۳ سال لنقلاب حدود ۳۶ سال اداره کشور و دولت دست اصلاح طلبان بود وباعث وبانی وضع موجود میباشند هر چه کشور ونظام طی این سالها ضربه خورده ار بیبکفایتی و بعضا خیانت اینها بودا که دیدم فقط به فکر منافع حزب و گروه خود هستند وبشدت وابسته به غرب وامرکا هستن ولطف خداوند بود ه که این نظانم تاکنون با وجود این همه خائن سقوط نکزده به نظر من باید نظام کار را با اینها یکسره کند ومانند گزوه نهضت آزادی و سازمان مجاهدین اصلاح طلبان را از فعالیت سیاسی ممنوع و اصلاح طلبی نوع جرم تلقی شود
    • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      8 8
      مردم دیگه چپ و راست براشون فرق نداره. گرسنه هستند. بفهمید....
    • تبریزی IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      3 4
      آقای گرسنه بهتره پول اینترنت و گوشی هوشمندتو بدی نون بخری تا اینجا از گرسنگی هزیون نگی.
    • محمد IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      2 3
      گرسنه بودی نمی یومدی چت کنی اصلا گوشی نداشتی بخوای اخبار ببینی
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    9 6
    آقا ما چاکر هرچی اصولگرا و اصلاحی و چپ و راست و.... فقط دولتوعزیز همانطور که وعده داد تورم را تک رقمی کند. لطفا نگید تقصیر پهلوی و روحانی و احمدی و...
    • حاجی IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      5 2
      برادر این جماعت پررو تر از اونی هستن که من وتو فکر میکنیم
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    7 1
    فرض کنید یک دانش آموز در درس ریاضی بیست بگیرد و در درس اجتماعی دوازده بعد والدین به او بگویند تو که درس اجتماعی رو کم شدی کاش توی ریاضی هم کم می‌گرفتی!!!! این دقیقاً استدلال کسانی است که میگویند آدم گرسنه موشک نمی خواهد. درضمن هیچ کشوری با گدایی از غرب پیشرفت نکرده و هر کشوری که پیشرفت کرده حاصل تلاش دولت و مردمش بوده شما که توی بازار همش دنبال دروغ هستی و کلاه برداری از مشتری پس نباید انتظار پیشرفت اقتصادی داشته باشی.
  • پادشاه IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    5 1
    خانوادشم که آمریکان. خودشون می دونستن با مملکت چکار کردن،به این خاطر زن و بچه شو فرستاده آمریکا.
  • hojjat IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    4 2
    راه حل بهتر و آسانتر این است که شما و امثال شمای غرب گدا را معامله کنیم از عقب افتادگی هر چه زودتر خلاص شویم . بهترین کار برای جبران عقب افتادگی صادرات و معاوضه اشخاص و مدیران هم فکر شما به اروپا است .
  • سید IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    2 0
    لطفا شما ناراحت نشوید،،شعارتان را بفرمایید
  • GB ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    6 1
    موشك هارا بكنيد توی چشم دشمن
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    9 0
    موشک ها نیاز نیست بدهیم گرانی از بین برود .دزدی هایی که این چند دهه کردید رو پس بدید اون پیش کش .مردم رو چی فرض کردید برید بمیرید
  • حسین IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    5 0
    دیپلمات سابق،شما که خانواده تو در امرش میگذرونه،غلط می‌کنی حرف از معامله موشک میزنی،ما موشک و....رامعامله نمی‌کنیم.خود فروش بفهم، ما شهید دادیم تا پای جان ایستاده ایم.
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    5 1
    آمریکا توافق کند از شعاع ۲۰۰۰ کیلومتری مرزهای ما دور شود توافق منطقه ای هم باهاش می کنیم چطوره؟
  • محمد IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    5 0
    گرانی فقط بخاطر بی کفایتی مسئولان و بی قانونی هست در کشور
  • محمد IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    2 0
    تو موشکهاتو معامله کن. اما موشکای کشور در اختیار تو نیست
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    2 0
    آمریکا مشخصا قصد امتیاز دهی ندارد رهبر انقلاب هم بهمین دلیل تاکید کردند فضای خبری جامعه و اقتصادی از مذاکرات دور شود پس لطفا دیگر به این مذاکرات دور باطل فکرنکن وزیر محترم و چیزی نفرما
  • م IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    2 1
    چقدر ...بعضیا که فکر میکنن اصلاح طلب و اصولگرا جدا از هم هستن.
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    3 1
    بهبود اوضاع کجا بود
  • سیدمحمد موسوی IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    4 0
    تو روزنامه که همه خانواده آنطرف آب هستند غلط بیخودی نکن
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    4 1
    معامله نکنید
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    5 1
    این حرف که موشک معامله بشه خیانت به کشور و ملته
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    1 2
    شرق بی شرف نگاه تیتر چطو زده در مورد خانم خزعلی
  • محمد IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    5 3
    من دبیر زبان هستم با۲۹سال سابقه واله ۶میلیون حقوق می گیرم ازصبح تا شب اسنپ کار می کنم تا خودم وبچه هام از گرسنگی نمیرن .چندسال خودم طرفدار اصلاح طلب بودم اما فهمیدم که اینها خیلی ذلیل ودنیا طلب هستن حاضرن به خاطر منافع خودشون موشک ودانش وهمه قدرت ایران رو بفروشن وبعد مردم رو بندازن زیر چکمه های صهیونیست وسربازان آمریکایی بعد خودشون برن اروپا وآمریکا با نکبت زندگی کنن .تف به این همه بی غیرتی .
    • حاجی IR ۰۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      1 3
      آقای دبیر زبان 29 سال کار کردی چیزی از سیاست نمیدانی
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    5 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • علیرضا IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    6 0
    نفرین بر کسانی که معیشت مردم را به برجام و موشکی گره میزنند.شیطان بزرگ تا زمانی که ایران کاملا قدرتش را از دست ندهد ارام نمیگیرد.مگر اقایون تجربه قدرت اتمی را فراموش کردند؟ننگ بر حسن فریدون و تیم لیبرالش که قدرت اتمی را زیر بتن مدفون کرد.حال اگر کسانی باشند که بخواهند بر سر قدرت موشکی چانه زنی کنند ملت دهن انها را پر از بتن خواهد کرد.
  • مجید IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    5 0
    فریدون مجلسی، خفه شو لطفا. دهنت رو ببند.
  • دلاور جمشیدی IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    5 1
    نه جلوی دزدی هاتونه بگیرید
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    4 0
    من موافقم!!! اما اول اصلاح طلبا رو معامله کنیم بعد
  • ورشکسته بورس IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    4 4
    کشورهای که هم موشک دارند هم نیروگاه اتمی دارند و هم هزاران امکانات پیشرفته نظامی دارند و ارتباطات بسیار بسیار منطقی و سازنده با دنیا هم دارند و بدنبال مذاکره و توافق و تحریم هم نیستند
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    3 0
    به نطر من مقصر اصلی دراین مملکت دولتمردانی است که ازته دل دلسوز مردم نیستند. وقتی شکمشان پراست وسیرهستند خیال میکنندهمه مثل خودشان سیرند.
  • علی IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    5 0
    30 سال افسادطلبهای برکشور حاکم بودن وکشوررابااختلاس وبی تدبیری بیچاره کردن الان هم اکثرمدیران ومعاونین وزارتخانه ها واستانداریها و... همان مدیران اصلاح طلب بی تدبیر قبلی هستن بهمین دلیل خیلی ازمشکلات راحل نمیکنندوحالا مدعی هستند کار رابه کاردان دولت قبل کاردانیشدن راخوب نشون دادن به ملت دلار 3000 تومنی را30 هزارتومن کردن
  • IQ ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    1 0
    دهه شصت موشک های قوی نداشتیم ولی جوان هایی داشتیم که مثل کوه استوار بودن و از این خاک و مردم جانانه دفاع کردند با دست خالی رمز این جماعت ساده زیستی بود تکیه شون به خدا
    • تبریزی IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      4 1
      الان موشکها و پهپادهای قوی به همراه جوانهای قوی و با ایمان داریم. سوریه را به خاطر بیار خیلی ازش نگذشته
  • مهدی IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    3 0
    موشکها را معامله نکنید حقوقهایتان را اندازه حقوق کارگران بکنید...
  • TR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    3 0
    موشك چه ربطي داره به بيكفايتي
  • شهاب سنگ IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    3 0
    کار دست کاردان نیس برای همین اقای رئیسی میخواد مدیران ناکارامد بیرون کنه
  • احمد IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    1 4
    این ها همه جنگ زرکری است
  • احمد IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    4 1
    تو دیگه از کجا پیدات شد.....جون موشک نباشه باید بری توالت اروپایی ها و عربستانی ها و....بشوری
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      0 1
      الان که داری چی رو میشوری
    • تبریزی IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      1 0
      البته اگه گیر داعش نیفته و ......
    • محمد IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      1 0
      والا ما مثل شما برای آمریکا دم تکون نمی‌دیم خیلیه
  • هادیانفر IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    2 0
    تو خودت موشک یا پوشک برات فرق ندارد ولی برای ما چرا
  • احمی IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    2 0
    موشک هست که تو هستی
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 1
    باید اخلاق را رعایت کرد و خبر را درست به مردم گفت انریکا گفته خارج کردن سپاه از لیست تروریسم فرا برجامی است
  • علیرضا IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    3 0
    اقای میبدی،لطفا کمی تامل هم برگذشته وهم حال واینده،تارژیم منحوس وکثیف وجلادصهیونیست اسراییل درمنطفه هست اوضاع منطقه همین است
  • شاهرخ IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    3 0
    اخه اونی که واق واق امریکایی ها رو تکرارمیکنه مگر نه لیبی اومد تسلیحات و موشک های خود را تقدیم کرد بعد امریکا باهاش چکار کرد؟ سوریه همینطور ؟
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    2 0
    روزنامه های اصلاح طلب که بخوبی پمایندگی منافقین وشبکه بی بی سی در کشور را انجام میدهند همیشه بدروگویی ودریوزگی غرب وفریب مردم عادت دارند
  • علیرضا IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    1 0
    باسلام؛تازمانیکه ملت فعلی ایران ،خداشناس،خدادپست،دین شناس،اهل البیت(س)شناس درعمل نشوند،وضع ازاینهم بدترمیشود.چرا؟!چون ملتی که به شعارهای حسن فریدون و نوچه های حرامخوارش همچون آزادی ماهواره که مطلق دردشمنی باخداوندسبحان واهل البیت(س)است،آزادی بی حجابی ونرفتن به بهشت و...رأی میدهندیعنی بجای رفتن بسوی خدا،دینداری ،پیروی ازقرآن ومعصومین(ع)وصراط مستقیم،وبهشت که نعمت ورزق دنیوی واخروی رادربردارد،راه ابلیس وابلیسیان ،شیاطین وجهنم رابرمی گزینند،طبق فرمایش خداوندجهالت،گمراهی ودوری ازنعمت دنیادعقبی نصیبشان میشود،
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      0 1
      مشرق چطور هر عوضی میگه و فحش میده به اصلاح طلبها چاپ می‌کنی اما اگر انتقاد بشه به اصولگرا بدن میاد این خصلت منافقان است حالا این عوضی تو چی میگی سگ اصلاحات شرف دارد به شماها
  • GB ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    2 0
    بجای موشک ها لیبرالها را معامله کنیم گرانی سریع بر طرف میشود
  • جم IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    2 0
    آیا در بین ما ایرانیان تا این حد از سفاهت جود دارد؟!!! بر فرض که توان موشکی را معامله کردی چه دلیلی وجود دارد که مشکل حل شود.؟
  • محمد نور کجوری IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    3 0
    مشرق عزیزم . دست خائنانی که به اسم رفع انحصار . و مبارزه با مافیا بشدت دنبال واردات خودرو خارجی و لوازم خانگی می باشند را هم رو کن .
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    3 0
    موشکها رامعامله کنیم بایدغیرت وناموس تویکی راهم بایدمعامله کنی
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      0 0
      خیلی وقته ...!
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    2 0
    آقای میبدی کجا بودی؟ وقتی دولت کار بلد شما (دولت واو) در این 8 سال کشور را به فلاکت کشاند؟ حالا می خواهی سرزمین سوخته در 8 ماه به گلستان تبدیل شود.
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    1 0
    تا جریان کثیف و خائن اصلاح طلب نفس می‌کشد وضع همین است ،تا با اصلاح طلبان و امثال تاجزاده و مطهری و نصیری و فائزه هاشمی که نه تنها حاضرند کشور را بفروشند بلکه خودشون رو هم فروخته اند برخورد نشود و محاکمه نشوند وضعیت همین است ،باید ریشه فتنه و فتنه گری را خشکاند
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    1 0
    خدایا به این احمقهایی که فکر میکنن اصول گرا با اصلاح طلب فرق می‌کنه یه عقلی بده و به ما هم یه پول زیاد .آمین
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    3 0
    موشک ناموس کشور است. ما که معامله نمی کنیم. و موشک هم شخصی نیست که بشود معامله کرد.
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 5
    قدرت یک کشور به اقتصادش می باشد نه موشک هایش. شوروی سابق بزرگترین قدرت موشکی بود که بخاطر اقتصاد از هم پاشید. موشک برای کره شمالی فقر فلاکت اورده ولی اقتصاد برای کره جنوبی پیشرفت و رفاه. ایران هم راه کره شمالی را می رود
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 4
    بجای موشک پوشک تولید کنین بچه دار نشدن ایرانیها بخاطر هزینه های سنگین زندگی بخصوص هزینه های بچه است مانند پوشک - شیر خشک و...
    • محمد IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      2 0
      باشه منتظر فتوا شما بودیم
    • SE ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      0 0
      اید تولید بشه که جوانها تن به کار بدهند
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    4 0
    به جای اینکه با موشکها معامله کنیم روزنامه ها و سایتهای اصلاح طلبان را تعطیل کنید مشکل تحریم حل می شود چون تا این مزدوران مصاحبه افرادی چون فاضل میبدی که معلوم نیست با کجا همی پیاله شده را منتشر می کنند و تا زمانی که مترجم رادید بی بی سی و فردا و اینتر نشنال هستند تا زمانی که مشغول شایعه پراکنی هستند تا زمانی که بلن گوی دلالان بی دین و بی غیرت هستند مشکل تحریم حل نمی شود چرا؟ چون اینها پیاده نظام آمریکا و انگلیس هستند باید دهان مزدوران را بست تا دیگر جاسوسی رسانه ای نکنند همانطور که مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانیهایش به همین موضوع اشاره فرمودند
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 0
    ایشون غلط کرده اینو گفته
  • من IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 0
    بهبود اوضاع رو قشنگ اومدی
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 4
    اگه یادتون باشه بزرگی می گفت بروید آز خارج مدير بیاورید حالا بفهميد که راست می گفت بروید از امارت یا ژاپن مدير بیاورید تا دیر نشده
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      1 0
      از امارات برای خرابکاری می شود کارگر وارد کرد .
  • علی IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    2 0
    با سلام آقای میبدی دیپلمات ایرانی ساکن آمریکا شما ...و دین و کشور خود را با آمریکایی ها معامله کرده اید که اکنون در آن کشور سکن هستید و دچار گرانی نیستید.
  • حسین IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 0
    وقتی نظام اسم بدهکاران بانکی رو اعلام میکنه یعنی مردم پولی ک میگیم هست دست ایناس مطالبه کنید تا ما بتونیم بگیذیم .منتها مردم با فهم و شعور فقط بلدن بگن وای خاک بر سر نظام.پس خفه شیم نق نزنیم لاقل
  • یاسر IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 0
    دیگه از این همه دروغ گفتن سیر نشدی برو پی کارت با این همه اراجیف
  • ایرانی US ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 0
    مشکل اقازاده ها هستند که از اب گلالود دارند ماهی می گیرند.
  • محمد IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    3 0
    واقعیت این است که ایران بعنوان تنها کشور شیعه باید سلاح اتمی داشته باشد و این از ضروریات است و هرگونه مذاکره‌ای باید به رسمیت شناختن قدرت هسته‌ای ایران ختم شود در مقابل امتیازاتی نظیر به رسمیت شناختن اسرائیل قابل بحث است وقتی با خیانت این حکام و شیخکهای عرب حتی به دشمنی با شيعه کمر بسته‌اند و هرروز از خیانتشان در مورد فلسطین دستمزد میگیرند چه میشود کرد ...
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 0
    مسئولینی که در رفاه کامل به سر می‌برند و طعم فقر و نداری رو لمس نمی‌کنند چه توقعی داریم که مردم رنج کشیده که در فقر و فلاکت دست و پنجه نرم می کنند رو درک کنند.
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 0
    اموال گویندگان این حرف در مورد خلع سلاح کشوررا به جرم خیانت به کشور مصادره و از همه خدمات اجتماعی و فردی محروم و به زندانشان بیندازید
  • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 0
    هشدار درباره ریزش ساختمان‌ها در پایتخت | فرونشست زمین کدام مناطق تهران را تهدید می‌کند؟
  • IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 1
    تو جامعه ای که نخبگان هر سال مهاجرت می کنند،افراد متخصص و کاردان یا جایگاهی در مدیریت جامعه ندارند و یا از ترس آبروی خودشان به دلیل فساد اداری بالا مسئولیت قبول نمی کنند،درست نخواهد شد
  • DE ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    5 0
    موشک‌هایمان را معامله کنیم تا گرانی از بین برود!؟ نخیر قانون از کجا آورده ای را‌اجرا کنید‌تا هزاران هزار پول غارت شده توسط اصلاحطمعکاران در این ۳۲ سال که همه چیز دستشان بود به بیت المال برگردد گرانی از بین خواهد رفت زیرا گرانیگاه گرانیها ندانم کاری و بخور بخور اصلاح طلبان است / فاضل میبدی: این همه عقب‌ماندگی بخاطر این است که کار دست کاردانان نیست. راس میگه ببینید در خودرو صدها قطعه دست بدست هم میدهند میشوند موتور و موتور که روشن شد کل نیرویش را و کارش را میدهند به کاردان یا به اصلاح بنی هندل مبل کاردان. خب کارها رابا یک میل کاردان بزنید‌ داخل اصلاح طمعکاران .‌منظور ببرید‌داخل اصلاح طمعکاران ..بدتر شد که خب کارها را بدهید به اصلاح طمعکاران تا بدهند به خارجی ها کلید‌در دست شیلش و دلالیش را بگیرند. کاردانی اصلاحات فقط شیتیل است
  • ايراني IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 1
    باز مشرق زد به جاده خاكي موشك و معامله نكن اين حضرات جلو دوربين انقلابيو بريزد دريا همه چي خوب ميشه نيازي به هيچ چيز ديگه اي نيست
  • IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 1
    چرا از تجمع معلمین محترم خبری پخش نمیکنین؟؟چون در راستای منافع سیاسیتون نیست؟
  • FR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 0
    وضع موجود نتیجه سیوپنج حکومت مدعیان کاردانی .بخوانید نوکران وجاسوستن ونوفوذیها ومواجب بگیران سازمانهای جاسوسی غربیس.که خودشون زن برترمیدونن درهمه زمینه‌ها اداعای پخبگی دارند.
  • IR ۰۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 0
    باشی چشم .شما چه غصی دارید از صدقه ملت ایرا ن در دامن امریکا زندگی میکنید میخواهید با دستان خودمون ایران مثل قذافی کنی .تو کی بودی بدبخت وطن فروش
  • ۰۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 0
    جناب میبدی مگه هشت سال گذشته کار دست کاردانان مورد وثوق شما نبود؟ نتیجش !!!
  • PL ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 0
    تو داشته هاتو معامله کن ما نمیکنیم
  • محمدی IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 0
    درود بر مشرق و بصیرتش
  • مرضیه IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 0
    آقای مجلسی یعنی نمیدونی که این گرانی خودساخته رو کیا دارن ایجاد میکنن؟!!!!
  • مهدیار منتظرالمهدی IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 0
    نمیدونم این آقا( از اصلاح طلبان بی غم) در مقاله همچون سیاه مشق شعارهای لیبرال ها که جنابش را کارشناس صاحب نظر سیاسی و امنیتی و اجتماعی و جامعه شناسی و روانشناسی اقشارمختلف وتحلیلگر خواسته های مردم از نظام میداند! می‌گوید《تخصص و دانش در جوامع دینی جایگاه ندارد 》و برای تایید گفته هایش از مولای متقیان علی (ع) نقل قول می‌کند و قبل تر می‌فرمایند مردم خسته اند و باید مشکل گرانی و فقر کم شود و چرا ما با آمریکا درباره مسائل منطقه مذاکره نمیکنیم تا تحریم تمام شود و...این آقای محترم دین رو با پا پس میزنه و برای منافعش از اسم امام دینی استفاده می‌کنه و با دست پیش میکشه!بعد هم اینکه آخر شما چه موجوداتی هستید؟ چند بار باید از یک سوراخ گزیده شوید تا عبرت بگیرید ؟ اگر دوستان ایشان در دولت قبل فقط و فقط کمی غرور و شخصیت و منزلت حداقل برای خودشان قائل بودند و وقتی باگریه التماس می‌کردند به آمریکا که بیا برجام رو امضاء بکن وگرنه دوماه دیگه ما رای نمیاریم و حتی آخرش به هر کا ری رو آوردند تا شاید به واسطه امضاء دیگری مردم را چند سال به خاک سیاه بنشانند و خود بر مسند قدرت تکیه زنند( حالا چه فرق می‌کند در قبال میز چه چیزهایی به حراج گذاشته شده ؟!)خوشبختانه آمریکایی‌ها نمی‌دانم چرا مثل جاسوس‌ها و وطن فروشان با اینها تا کردند و حتی جواب شان هم ندادند !چرا ؟ دیگر نباید حتی در جمع حضور یابند چه رسد به نظر دادن و توصیه و...برای احقاق حق مردم !!سخن به درازا می‌کشد اما در آخر فقط حرفی را که در دلم مانده به این فروشندگان گنجینه ملت میگویم :شما که از دهک بالای جامعه اید و به قول خود از همه مردم شعور سیاسی و اقتصادی و ..بالاتری دارید و شهروند ممتاز جامعه محسوب میشوید و کشور مادری تان دومین کشور هست که تابعیت آن را (البته به دلایلی)دارا هستید و فرزندان در ینگه دنیا در کنار نژاد برتر آنگلوساکسون برای حمایت از ازدواج رسمی همجنس گرایان راه پیمایی مدنی میکنند اما شما فدا کارانه برای نجات ما از بدبختی و فقر و عقب ماندگی دینی و فکرهای احمقانه پیشرفت هسته ای و ساخت راکتور بومی و موشک بالستیک و نانو و لیزر و هوش مصنوعی و...در ایران مانده اید و با این وضع اسفبار سختی ها را تحمل میکنیدبدانید که ما بدبختها ی دهک‌های پایین و فقیر اگر نخواهیم شما و...برایمان دل بسوزانید که را باید ببینیم؟!
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    2 0
    کسانی که از مسیولیت فقط استفاده ی نادی برده اند و اون پول حرام نتیجه اش زندکی در کشورهای اروپایی و امریکا رو براشون به ارمغان اورده و خدا رو از یادشون برده لطفا برای خوشامد ارباب شون از خاک مملکت ما مایه نگذارتد چون مملکت مال ما ست نه اونها پس لطفا هیسسسسس تا به زودی کاسه ی چه کنم چه کنم تون رو مردم ببینند
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    3 0
    در زمان طاقوت وقتی به سربازان آموزش اسلحه می دادند می گفتند اگر اسلحه ات را بدهی ناموست را داده ای حالا این اصلاح طلبان بی دین از یقه دیپلماتشان گرفته تا عمامه بسرشان مثل فاضل میبدی واقعا حاضرند معامله کنند اگر خواستند معامله کنند بروند گرشان را گم کنند
  • امام بخش خدادادی IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 0
    لیدر همه نامردی ها ونامردمی ها و ایجاد نارضایتی وکنترل اقتصاد ایران ودشمن سپاه وارتش وملت ایران شخصی به نام مرعشی است کی گفتم تاریخ اثبات خواهد کرد
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    2 0
    نه موشک معامله شود نه چیزی
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 0
    بهبودی وضع مجدد خودت و امثال خودت را میگوی یا مردم وضع مردم که خوب نشده خدا خودش قضاوت کنه
  • مجید IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    2 0
    هرکی درباره معامله موشک حرف بزنه خائن هست
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 0
    با حرف فاضل میبدی موافقم گرچه با خودش و دیدگاه سیاسیش مشکل دارم.
  • راستگو IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    3 0
    سلام وقتی دشمن دین وناموس کنارمرزهای ماست ماموشک هایمان رابفروشیم چه کله پوکی وبی مغزی وچه اندیشه گندی چه افکارپوسیده ای اصلاح طلبان حاصل نوکری امریکاست چه سبک سرانه بی شرمانه سخن میگوینداین همه شهیداین همه خسارت ازطریق امریکابرکشورماواردشده غیرت ومردانگی کجارفته مگرپیامبربراثرتحریم تسلیم شدمگرچه بالاتر ازشرف وابرو هست که بفروشیم وبه دست اوریم ماملت که درزیرخط فقرهستیم حاظرنیستیم دست ازرهبروسپاه وخط مش او برداریم اگرایرانی هستی این شعارسرلوحه کارت باشه بمیری به نام نمانی به ننگ
  • Nm IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 0
    دولت قبل که رفت وتمام شد واینجا نیست ولی خدایش که هست ده درصد مثلا گوشت گران میشد تلویزیون غوغا به پا میکرد مسلمان الان گوشت ۱۰۵ تومانی شده ۲۱۰ تومان کسی هم ککش نمیگزد وهمه چیز گل وسنبل است خودتان بگویید که چقدر بادولت قبل مبارزه کردید وتمام ملت را به خاطر کینه وعقده از روحانی ودار ودسته اش ، به روز سیاه کشاندید حالا امده دست خودتان ، این گوی واین میدان
  • علیرضا IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    2 0
    چرا صحبتهای این غرب پرستها را نشر میکنید مردم ایران حاضرند گرسنگی بکشند ولی شرف وقدرتش پابر جا باشه آمریکا از قدرت ایران برای حفاظت ازنوچه های اسرائیلی خود در هراس است وحتی ازاین خود فروخته های غرب پرست هم برای تضعیف ایران کمک میگیرد
  • مهدی اسدی IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 0
    سلام علیکم : این آقایان که خانواده نامحترمشان بله نامحترمشان در آمریکا هستند ؟!
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 0
    این‌که چه کنید که گرونیها ازبین برود،به خودتون مربوطه. ولی به این بلایی که سر مردم نازل کردین خاتمه بدین
  • ناصر IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 0
    بهیچ وجه برای گرانی نباید موشکها را کنار گذاشت چون برای لیبی سر ما هم خواهد آمد می توان بدون موشکها تحریمها را لغو کرد
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    کار دست افسادطلب بان غربگدای خائن نادان باشد اوضاع میشه اینی که آلان هست خدا به حق همین شب های قدر ازتون نگذره
  • GB ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    خوشبختانه در ۸ ماه اخیر به واسطه اقدامات مثبت دولت سیزدهم، شاهد بهبود اوضاع هستیم.
  • GB ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    اگر مدیران دولت قبلی هوز سر کار هستند که تقصیر اونا نیس این نشان می ده اصولگراها و به ویژه دولت رئیسی فاقد کادر مناسب مدیریتی و انسجام اداری هستند شما یه جوری صحبت می کنید که انگار تقصیر روحانی است نه برادر من نبود کادر موجب این امر شده
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    1 0
    بهتر نیست یک مشت خائن و منافق مانند فریدون مجلسی ها و روزنامه های زنجیره ای غش و ضعف کن آمریکایی رو معامله و مجانی تقدیم ارباباشون کنیم تا مملکت روی آرامش ببینه و باعث دو دستگی و اختلاف نشن چرا تو کشورهای غربی یکی جرئت نمی کنه در باره منافع ملی شون اینچنین خائنانه بذل و بخشش کنه .
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    1 0
    اگر به توصیه های این پادوهای بیشرف خودفروخته نفوذی غرب عمل کرده بودیم ودرموردموشکها معامله کرده بودیم امروز وضع ماازاوکراین بدتربود نمیدانم چرا قوه قضائیه بااین روزنامه های وابسته وعوامل دشمن برخوردی نمیکند
  • GB ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    موشکها محصول نگاه ولايي است.
  • GB ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    تنها راه حل مشكلات برچيدن بساط مجلس و انتخاب رياست جمهوري
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    سلام درجواب مقاله میگویم همه اتفاقات وبذبختیهایامروز ایران هرگز ندانسته وازروی سوئ مدیریت نبوده ونخواهدبود که هیج انسان زندهای هرگز قبول ندارد سیال ترورها ی هدفدار ورود افراد ذی نفع بعداز ترورها وتحرکات همه نشان ازاعمال دقیق هدفدار هوشمند ودانش بنیان دشمنرادارد واوضاع امروز را خمینی پیش بینی کردهبود که دشمن جکونه با تحریف ابهام اشوب ارامش وتعقل جامعهرا کرفته وبه سوی حرکات اجباری خواستهدشمن تن دهند همه کارها هرکز اشتباهی وسوئ مدیریت شده نبودهاسن که برعکس با صبر زیاد هدفمند برنامهدار هوشمند ودانش بنیان عمل کردهاست
  • محمدایوب IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    تا زمانیکه امثال فریدون مجلسی ها در وزارت امور خارجه هستند وضع کشور همین است وزارت خارجه را پاکسازی کنید. واما فاضل از حیا وخجالت تورا چه حاصل.
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    مرگ بر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس