کد خبر 1364689
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
تحقیق و تفحص‌ها باید مؤثر باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تحقیق و تفحص‌ها باید با دقت انجام شود و مؤثر باشد.

به گزارش مشرق، محمدرضا صباغیان در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۳۰ فروردین) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار داشت: پس از آنکه تحقیق و تفحصی در مجلس به اتمام می‌رسد و گزارش آن به قوه قضائیه ارسال می‌شود، نمایندگان نمی‌دانند آن تحقیق و تفحص‌ها به کجا می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

نمایندگان محدودیتی برای انجام تحقیق و تفحص ندارند

وی بیان کرد: باید گزارشی از نتایج تحقیق و تفحص‌ها در صحن مجلس مطرح شود تا نمایندگان در جریان جزئیات آن قرار گیرند، آئین نامه داخلی مجلس باید به نحوی اصلاح شود که نتایج تحقیق و تفحص‌ها برای نمایندگان مشخص شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: یکی از ابزارهای نظارتی ما تحقیق و تفحص است اما باید با دقت و به صورت مؤثر پیگیری شود و تحقیق و تفحص‌ها باید مؤثر باشند.

وی متذکر شد: بنده مطالعه کردم و بر اساس آن می‌گویم که تحقیق و تفحص‌ها در دوره‌های قبلی مجلس خروجی نداشت. حوزه معاونت نظارت مجلس باید یک بررسی درباره تحقیق و تفحص‌های مجلس در دوره‌های قبل و در دوره فعلی تهیه کند و گزارش آن در صحن علنی مجلس قرائت شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تفاهم نامه‌ای بین مجلس و قوه قضائیه منعقد شده است که برای توجه و رسیدگی به موضوعاتی است که مجلس به قوه قضائیه ارسال می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    2 0
    در قوه ی قضائیه چه خبر است ؟؟؟
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    2 0
    چرا نرخه بیمه تامین اجتماعی از هشتصد به یک سیصد افزایش پیدا کرده ما که خودمون بیمه میریزیم چه گناهی کردیم
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      1 0
      راست میگی من سالی چهارده میلیون تومان پول بیمه میریزم ولی بی فایده بعد فیشش را میبرم اداره دارایی که از مالیاتی کم بشه نامردها محل نمی‌گذارند انگار ارث باباشونه من بدبخت یا بیمه بدم یا عوارض یا مالیات
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    حرف درستی هست و همانند ایشان خواهانیم نتیجه زحمات تحقیق و تفحص را کاملا شاهد باشیم . از ابتدا تا آخر سفت و محکم عمل شود ، و عدالت اجرا ، و دستگاه ها مراقبت کنند ، تا با موضوع تحقیق و تفحص که مو را از ماست کشیده و عواقب بی کم و کاست و گذشتی در پی دارد . مواجه نشوند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس