کد خبر 1363985
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶
زلنسکی:ماریوپل هنوز سقوط نکرده است

رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه در سخنانی مدعی شد که شهر بندری ماریوپل سقوط نکرده و نیروهای اوکراینی در این شهر همچنان در حال مبارزه هستند.

به گزارش مشرق، «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه گفت که جنگ دونباس برای ما بسیار مهم بوده و ممکن است که مسیر جنگ کنونی را تغییر دهد.

وی به اوضاع شهر بندری ماریوپل اشاره کرد و گفت: «اوضاع در ماریوپل بسیار سخت بوده و واضح بوده که اوضاع به دلایل متعدد هرگز بهبود نخواهد یافت».

زلنسکی مدعی شد: شهر ماریوپل سقوط نکرده و نیروهای اوکراینی همچنان در شهر بوده و تا آخر مبارزه خواهند کرد.

وی افزود: «تعداد ساکنان شهر ماریوپل یا کسانی که در این شهر کشته شده‌اند را نمی‌دانیم».

رئیس جمهور اوکراین مدعی شد: «صداهای ضبط شده و تصاویری در اختیار داریم که نشان می‌دهد نیروهای روس در شهر بوچا مرتکب کشتار جمعی شده‌اند».

زلنسکی اضافه کرد: «باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا این جنگ بدون پایان نباشد چون هر میزان که طولانی‌تر شود، خسارت‌ها افزایش خواهد یافت».

وی از «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دعوت کرد تا هر زمان که فرصت پیدا کرد به اوکراین سفر کند تا حوادثی که در این کشور روی می‌دهد را بفهمد.

رئیس جمهور اوکراین گفت: «می‌خواهم رئیس جمهور بایدن بفهمد که چیزی که روی می‌دهد جنگ نبوده بلکه کشتار جمعی است».

زلنسکی اضافه کرد: «نیازمند کمک‌های بیشتری هستیم و از کمک‌هایی که آمریکا به ما ارائه کرده خرسند هستیم».

وی گفت: «روس‌ها از نظر فناوری بر ما برتری دارند اما ملت ما قوی‌تر است».

رئیس جمهور اوکراین افزود: «اگر روس‌ها تمایلی برای اجرای مذاکرات نداشته باشند تا آخر مبارزه خواهیم کرد و تسلیم نخواهیم شد».

زلنسکی گفت که از ابتدای جنگ، اوکراین هر ماه با کسری بودجه ۵ میلیارد دلاری مواجه شده است.

رئیس جمهور اوکراین اضافه کرد: «نمی‌توانیم از سرزمین‌هایمان چشم پوشی کنیم اما باید با روس‌ها مذاکره کنیم هر چند که این فرصت با گذر روزها در حال از بین رفتن است».

وی در این سخنان بار دیگر درباره امکان استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای هشدار داده و گفت که جهان باید خود را برای امکان استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای آماده کند.

زلنسکی گفت: «تمام کشورهای جهان باید درباره احتمال استفاده پوتین از سلاح هسته‌ای تاکتیکی در جنگ اوکراین نگران باشند».

رئیس جمهور اوکراین مدعی شد: «نیروهای روسیه ممکن است به سوی استفاده از تسلیحات شیمیایی روی بیاورند چون آنها برای زندگی مردم در اوکراین اهمیتی قائل نیستند».

زلنسکی ادامه داد: «رزمناو موشکی مسکووا دیگر وجود ندارد و غرق شدن این رزمناو برای ما دردناک نیست چون سلاح قدرتمندی علیه کشور ما بود».

وی گفت : «تاریخ به ما خبر خواهد داد که چه اتفاقی برای رزمناو روسی روی داد».

مقامات ماریوپل امروز (یکشنبه) گفتند که نیروهای اوکراینی علیرغم اولتیماتوم روسیه به دفاع از این شهر ادامه خواهند داد.

مشاور شهردار ماریوپل در پاسخ به درخواست وزارت دفاع روسیه مبنی بر اینکه سربازان اوکراینی که هنوز در بخشی از شهر مقاومت می‌کنند باید تسلیم شوند، گفت که نیروهای اوکراینی به نبرد ادامه می‌دهند.

ماریوپل یک بندر استراتژیک در دریای «آزوف» در مرکز فشارهای روسیه برای پیوند دادن نیروهای خود در شرق و جنوب اوکراین قرار دارد.

نیروهای مسلح روسیه بامداد امروز (یکشنبه) به نظامیان اوکراینی در ماریوپل مهلت تسلیم‌ شدن دادند. وزارت دفاع و ارتش روسیه اعلام کردند اگر نیروهای اوکراینی که هنوز در ماریوپل می‌جنگند، از ساعت ۳ بامداد به‌وقت گرینویچ در ۱۷ آوریل، سلاح‌ها را زمین بگذارند، جان آن‌ها در امان خواهد ماند.

مسکو همچنین گفت که نیروهای این کشور منطقه شهری ماریوپل را از نظامیان اوکراینی پاکسازی کرده‌اند و تنها گروه کوچکی از آن‌ها در یک کارخانه فولاد در بندر محاصره‌شده جنوبی باقی مانده‌اند.

خبرگزاری رویترز نوشت:‌ اگر ماریوپل سقوط کند، این بزرگترین دستاورد روسیه در این جنگ تاکنون خواهد بود. این بندر اصلی منطقه دنباس است، منطقه‌ای متشکل از دو استان در جنوب شرقی که مسکو خواستار واگذاری کامل آن به جدایی‌طلبان است.

پیش از این، «ولودمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفت که مردم شهر محاصره شده ماریوپل این اختیار را دارند که در برابر روس‌ها تسلیم شوند یا به جنگ ادامه دهند. رئیس‌جمهور اوکراین همچنین روز گذشته (شنبه) در مصاحبه با روزنامه «واشنگتن‌پست» در واکنش به ضرب‌الاجل روسیه برای تسلیم شدن نیروهای اوکراینی در ماریوپل گفت که در صورت کشته شدن نظامیان اوکراینی در ماریوپل، مذاکرات با روسیه متوقف خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 1
    زلنسکی همون اوایل جنگ اوکراین و روسیه کشته شده .
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 0
    خوب ارتش روسیه سوار تانک شده اما از ان شلیک نمی کند چون شهروندان روس نمیرند از هلیکوپتر استفاده می کند اما از ان شلیک نمی کند چون غیرنظامیان ممکن است بمیرند اگراینطور پیش برود جبهه النصره هم هوس تصرف مسکو را خواهد کرد قطعا در ارتش روسیه و یا سایر نهادهای تصمیم گیر روسی خیانت هایی می شود تا پوتین وادار به تسلیم شود
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 0
    درعرصه هوایی درست امار می دهند اما در صحنه زمینی ارتش روسیه به خانه تکانی نیاز دارد چون خیانت های آشکار زیادی در این ارتش مشاهده می شود برای مثال عدم استفاده از موشک های گراد جهت بیرون راندن مردم و تصرف شهرها و بعد ورود تدریجی مردم به شهرهای تصرف شده نمونه ان است شهر القصیر سوریه نمونه این ماجرا است اما چرا روسیه نمونه القصیر سوریه را اجرا نمی کند نشان از خیانت ها دارد
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 1
    100 نفر در ماریوپول در برابر ارتش روسیه دارد 40 روز است مقاومت می کند این نشان دهنده خیانت ها و حجم اشتباهات ارتش روسیه نیست کافی نیست آیا زمان ان نرسیده پوتین یک خانه تکانی در ارتش روسیه بدهد فرمانده ارتش روسیه باید کسی باشد که بتواند دستور اتش به تررویست ها بدهد نه فرصت برای فرار آنها
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 1
    خبر اینکه انگلیس گفت کاماندوهای انگلیسی وارد اوکراین شدند نشان می دهدناتو بتدریج وارد جنگ با روسیه می شود جز این را شما می بینید و هنوز عمو پوتین اجازه شلیک گلوله های تانک و کاتیوشا را به سوی شهرها را نمی دهد
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 1
    روسیه 60 روز است نتوانسته یک شهر 30 هزار نفری کراماتورسک را با ارتش 160 هزار نفری تصرف کند معلوم می شود در ارتش روسیه خیانت به اوج خود رسیده و باید بنی صدرهای ارتش روسیه و سران ارتش برکنار شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس