کد خبر 1363877
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
حضور تفنگداران دریایی روسیه در ماریوپل

مقامات ماریوپل از جمله مشاور شهردار درخواست مطرح شده از سوی وزارت دفاع روسیه مبنی بر تسلیم نیروهای باقی ‌مانده اوکراینی را رد و تاکید کردند به دفاع از شهر ادامه می‌دهند.

به گزارش مشرق، مقامات ماریوپل امروز (یکشنبه) گفتند که نیروهای اوکراینی علیرغم اولتیماتوم روسیه به دفاع از این شهر ادامه خواهند داد.

مشاور شهردار ماریوپل در پاسخ به درخواست وزارت دفاع روسیه مبنی بر اینکه سربازان اوکراینی که هنوز در بخشی از شهر مقاومت می‌کنند باید تسلیم شوند، گفت که نیروهای اوکراینی به نبرد ادامه می‌دهند.

به گزارش شبکه «سی‌ان‌ان»، «پترو آندریوشچنکو» با بیان این که «عصر (شنبه) اشغالگران گفتند که «کریدور تسلیم» را برای نیروهای باقی مانده فراهم خواهند کرد»، اعلام کرد مثل گذشته دفاع از شهر ادامه خواهد یافت. 

طبق این گزارش، ماریوپل یک بندر استراتژیک در دریای «آزوف» در مرکز فشارهای روسیه برای پیوند دادن نیروهای خود در شرق و جنوب اوکراین قرار دارد.

آندریوشچنکو همچنین مدعی شد که مقاومت در برابر روس‌ها فراتر از کارخانه‌ فولاد «آزوفستال» تأسیسات غول‌پیکری که سنگر نیروهای اوکراینی در حال جنگ در ماریوپل بوده، ادامه دارد. وی گفت: علیرغم تمایل اشغالگران برای نشان دادن اینکه محل خصومت‌ها محدود به کارخانه فولاد آزوستال است، این موضوع با واقعیت مطابقت ندارد. دیشب در خیابان «تاگانروگ» که در پنج کیلومتری آزوستال قرار دارد درگیری‌هایی وجود داشت.

این مقام اوکراینی در ادامه ادعا کرد: «در جریان این درگیری، اشغالگران مجددا منازل مسکونی را با توپخانه سنگین گلوله‌باران کردند که گلوله‌باران منطقه بندر نیز ادامه داشت». سی‌ان‌ان گزارش داد نمی‌تواند نبرد در دیگر نقاط ماریوپل را تأیید کند.

 نیروهای مسلح روسیه بامداد امروز (یکشنبه) به نظامیان اوکراینی در ماریوپل مهلت تسلیم‌ شدن دادند. وزارت دفاع و ارتش روسیه اعلام کردند اگر نیروهای اوکراینی که هنوز در ماریوپل می‌جنگند، از ساعت ۳ بامداد به‌وقت گرینویچ در ۱۷ آوریل، سلاح‌ها را زمین بگذارند، جان آن‌ها در امان خواهد ماند.

مسکو همچنین گفت که نیروهای این کشور منطقه شهری ماریوپل را از نظامیان اوکراینی پاکسازی کرده‌اند و تنها گروه کوچکی از آن‌ها در یک کارخانه فولاد در بندر محاصره‌شده جنوبی باقی مانده‌اند.

رویترز نوشت:‌ اگر ماریوپل سقوط کند، این بزرگترین دستاورد روسیه در این جنگ تاکنون خواهد بود. این بندر اصلی منطقه دنباس است، منطقه‌ای متشکل از دو استان در جنوب شرقی که مسکو خواستار واگذاری کامل آن به جدایی‌طلبان است.

پیش از این، «ولودمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفت که مردم شهر محاصره شده ماریوپل این اختیار را دارند که در برابر روس‌ها تسلیم شوند یا به جنگ ادامه دهند. رئیس‌جمهور اوکراین همچنین روز گذشته (شنبه) در مصاحبه با روزنامه «واشنگتن‌پست» در واکنش به ضرب‌الاجل روسیه برای تسلیم شدن نیروهای اوکراینی در ماریوپل گفت که در صورت کشته شدن نظامیان اوکراینی در ماریوپل، مذاکرات با روسیه متوقف خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    2 4
    باید در مقابل زورگو ایستاد یقینا مدافعان بیت المقدس هم بیت خدا را تسلیم صهیونیسم نمی کنند.
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    1 1
    ارتش روسیه باید با استفاده از بمب افکن های سنگین و توپخانه اقدام به بمباران فرشی مواضع باقیمانده تروریست های نازی ماریوپل کند. چیزی به نام ارتش اوکراین در ماریوپل وجود ندارد. اینها تروریست های نازی هستن که باید نابود شوند.چه زن یا مرد باشند.
  • mojtaba SE ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    واقعیت این است (نه نظر من این است)سربازهای اوکرائینی رفتن تو بخش صنعتی تولید فولاد که دارای ارزش 4 میلیارد دلاری است(مثل بخش تولید فولاد در اصفهان یا اهواز یا پابدانا مس کرمان) سنگر گرفتن و روسیه نمیخواد آسیب بزنه به این تاسیسات و دلیلی هم نداره که سریعا این بخش کوچک که کاملا زیر کنترلش هست سقوط کنه.,و تسلیم نشدن یعنی مرگ دسته جمعی و روسیه نمیخواد فعلا این کار رو بدون درگیری انجام بده..البته بزودی که توجه ها کم بشه به این قسمت در رسانه ها ,با سلاحهای گرفتگی تنفسی ترتیبشون رو میدن ..دیر و زود داره اما سوخت سوز نداره..قانون طبیعت باید است (اگر هوا سرده باید لباس گرم بپوشی) و سیاست دنیا داشتن حق و قدرت, است(پس اگر حق داری اما قدرت نداری باید خفه شی و الا میشی زلنسکی که حق داره عضو ناتو بشه اما قدرت نداره که حقش رو بگیره!!.و روسیه هم حق داره که جلوی همسایه اش رو بگیره که میخواد با دشمنش ناتو متحد بشه ,اما قدرتش رو هم داره..) پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر عزیزم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس