اردوغان حملات رژیم صهیونیستی به نمازگزاران در مسجدالاقصی را محکوم کرد

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن ابراز امیدواری برای تداوم مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین، گفت برقراری آتش‌بس میان دو طرف، یکی از بهترین دستاوردهای بشریت خواهد بود.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه،  شامگاه دوشنبه وقوع جنگ در اوکراین را نشانه‌ای از اهمیت عضویت کشورش در اتحادیه اروپا توصیف کرد.

اردوغانطی سخنرانی در مراسمی با حضور سفیران کشورهای خارجی در آنکارا، گفت که ترکیه به تلاش‌های خود برای دستیابی به راه حلی که طرف‌های روسیه و اوکراین و جامعه بین‌المللی را راضی کند ادامه خواهد داد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی اطمینان کامل خود را نسبت به امکان دستیابی به راه حل مسالمت‌آمیز از طریق گفتگو بر اساس حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین ابراز کرد.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه آنکارا در حال انجام تلاش‌هایی برای پایان دادن به درگیری‌ها بین روسیه و اوکراین است گفت که استانبول متعاقباً میزبان مذاکرات بین طرف‌های روسیه و اوکراین بود.

اردوغان ادامه داد: دو طرف (روسی و اوکراینی) پیشرفت‌های ملموسی داشته‌اند، اما تصاویر شهرهای بوچا و ایرپین و هدف قرار دادن غیرنظامیان در کراماتورسک بر تلاش‌های ما سایه افکنده است».

وی با بیان اینکه ترکیه به عنوان کشوری مورد اعتماد دو طرف، به تلاش‌های خود برای صلح ادامه می‌دهد، تاکید کرد: «علی‌رغم همه تحولات منفی، دو طرف مذاکرات خود را از طریق مجازی ادامه دادند».

به نوشته آناتولی، رئیس‌جمهور ترکیه ضمن اشاره به ابراز تمایل طرف‌های روسیه و اوکراین رای پیشبرد مذاکرات استانبول، گفت که تماس‌های منظمی با همتایان روسی و اوکراینی خود (ولادیمیر پوتین و ولودیمر زلنسکی» دارد و صراحتا دیدگاه‌ها و خواسته‌های خود را بیان می‌کند.

اردوغان در صحبت‌های خود اضافه کرد: «هر چه جنگ بیشتر ادامه یابد، بار اقتصادی و نه فقط خسارات انسانی بیشتر می‌شود و جهان به سوی ناشناخته‌ها کشیده می‌شود. خطوط گسل‌های قومی و فرهنگی در بالکان به ویژه در نتیجه جنگ دوباره شروع به حرکت کرده‌اند».

وی همچنین افزود: «برقراری آتش‌بس میان روسیه و اوکراین و سپس برقراری صلح پایدار یکی از بهترین دستاوردهای کل بشریت خواهد بود».

بامداد سه‌شنبه همچنین مسئول ستاد ریاست‌جمهوری اوکراین اعلام کرد که موج دوم جنگ با حملات گسترده روسیه به شرق این کشور آغاز شده است. (جزئیات بیشتر)

سال گذشته روسیه بارها به دولت زلنسکی درباره حملات توپخانه‌ای به منطقه خودمختار دونباس هشدار داده بود و در نهایت پنجم اسفند ماه پس از به رسمیت شناختن استقلال این منطقه، «عملیات ویژه» در حمایت از دونباس را در اوکراین آغاز کرد که تاکنون ادامه دارد.

با تداوم درگیری‌ها در اوکراین، روسیه در تلاش است با تصرف شهر تحت محاصره ماریوپل، منطقه ضمیمه شده کریمه را به دونباس متصل کند. مسکو روز یکشنبه اعلام کرد نظامیان حاضر در این شهر مهلت دارند خود را تسلیم کنند اما اوکراینی‌ها این پیشنهاد را رد کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • رشا IR ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    17 7
    عمليات ويژه ! يعنى نميخواهيد دست از سر اين عبارت مسخره برداريد ؟! حالا اونا يه غلطى كردند و حرف مفتى زدند شما چرا مثل بچه آدميزاد گپ نمى زنيد ؟!
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      7 9
      کشور آناتولی درست است نه نام جعلی و صهیونیستی و فاشیستی ترکیه. نام ترکیه نامی بی اصالت تاریخی است اما نام آناتولی صدها سند تاریخی دارد.
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      2 3
      حالا چرا برا جنگ اونا تو با ما جنگ داری؟ خود درگیر
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      1 0
      هر کی بفکر خویشه،، کوسه به فکر ریشه
  • حکومت اسلامی طالبان فارس هندی تبار CA ۰۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    13 4
    بنده معتقدم اکراین حتی کریمه را هم پس خواهد گرفت. و فدراسیون روسیه از هم خواهد پاشید . اگر جنگ و تحریمهای روسیه ۶ ماه همینطور ادامه یابد با روسیه متفاوت قبل از جنگ روبر و خواهیم شد. اما اگر روسیه پیروز میشد جمهوری اذربایجان- گرجستان - مولداوی برای اشغال در لیست بعدی بودند.
    • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      2 5
      خیلی اعتقاد استواری دارید
  • IR ۰۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    14 7
    مردک متوهم
  • امین IR ۰۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    7 4
    دنبال خر میکردی که نعلش کنی ؟؟؟؟؟؟؟
  • سیاوش IR ۰۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    13 9
    اروپایی ها این همه تحقیرشون کردند بازم دستش رو به طرف شون دراز کرده. بدبخت گدا!
    • حسین IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      6 4
      وای بر مسلمونی شما که هنوز نمیدانید علت قبول نکردن ترکیه در اتحادیه اروپا( بخانیم اتحادیه مسیحیان) مسلمون بوده کشور ترکیه هستش... اروپا نمیتونه قبول کنه کشوری با جمعیت 85 میلیون مسلمون در جمع مسیحیان قرار بگیره....
    • ساسان IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      3 1
      ۸۵ میلیون به ظاهر مسلمان غرق در نژاد زبان و قومیت شده اند ،جاده صاف کن غرب در عراق و سوریه و آتش فتنه در اروپا
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    11 5
    منافقی که از آب گل آلود ماهی میگیره
  • DE ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    5 7
    یارو را توی ده راه نمیدادن سراغ خونه ی کدخدا را می‌گرفت. اوایل جنگ سوریه هم اردوعان مرتب سفیر به سوریه میفرستاد و خواهان پایان درگیری‌ها بود ولی در پشت پرده صدهاهزار تروریست را از مرزهایش به سوریه میفرستاد و آموزش میداد. پدر بزرگ تروریست صلح طلب شده.
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    3 6
    افکار عمومی جهان هم لابد باور کرده که ی اردوغان فقط محض رضای خدا و صلح و.. دنبال میانجی گری بین روسیه و اوکراین است !!! ، / اروپا از تحریم کردن روسیه بیشترین آسیب رو دیده و خواهد دید حالا مذاکرات بالصطلاح‌ استانبول اگر منتج به نتیجه بشود راه ترکیه برای پیوستن به اتحادیه اروپا قدری هموار میشود بنابراین میشه گفت که بقول معروف هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمیگیره و هدف ی اردوغان فقط دنبال هموار شدن مسیر برای پیوستن کشورش به اتحادیه اروپاست / ی اردوغان مثلا فکر میکنه که اگر این مذاکرات منتج به نتیجه ای مثل آتش بس و پایان جنگ بشود اروپا دیگه به ی اردوغان به چشم یک قهرمان !! نگاه خواهد کرد. ؛)) و با پیوستن ترکیه به اروپا موافقت خواهد کرد / اگر گسترش ناتو به مرزهای روسیه را عامل بروز جنگ روسیه و اوکراین بدانیم پیوستن ترکیه ای که عضو ناتو هست به اتحادیه اروپایی (که خودش در تشدید بحران اوکراین مقصر هست) ، کمکی به ترکیه نخواهد کرد که هیچ بلکه بخشی از مشکلات اتحادیه اروپا هم با پیوستن ترکیه به این اتحادیه بر دوش مردم ترکیه خواهد افتاد / اگر پیوستن به اتحادیه اروپا خوب می‌بود انگلیس از آن خارج نمی شد / اگر ی اردوغان چشم هاشو باز کنه و عجز و لابه ها و گلایه های ی زلنسکی به اروپا رو ببینه گدایی اوکراین از اروپا برای ارسال تجهیزات نظامی و.. رو ببینه بیخیال پیوستن به همچین اتحادیه ای میشه ؛))
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      1 0
      اون کسانیکه منفی دادن اشکال نداره ها اما به علامت هایی که تو کامنت مون گذاشتیم دقت کنند / وقتی علامت تعجب زیاد (!!!) میگذاریم یعنی خلاف اون جمله رو بهش معتقدیم / و اینکه فقط جمله اول رو نخونن تا آخر کامنت و نظر رو بخونن بعد اگه خواستن منفی بدن
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    6 5
    این اردغانه جقد پست و دورو هستش .عاقبت به شر که میگن همین اردوغانه
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    3 3
    بز در غم جان و قصاب در غم پی !!
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    6 4
    بعد اوکراین نوبت ترکیه میشه
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    5 4
    توهم اردوغان
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    6 3
    چندین ساله داری خودت رو میکشی اروپایی ها راهت نمیدن چون تو و ترکیه ای ها اروپایی نیستید.
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    3 2
    رئیس جمهور منافق و دو دوزه باز !
  • استقلال بزرگ IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 3
    ترکیه بخواد عضو اتحادیه بشه..تمام کمال هزینه های جنگ اکراین رو هم پرداخت کنه...دوستی هزینه های سنگینی داره..فقط این نیست که کارت ملیت رو ببری و سریع یه کپی بیری بزلرن لایه پرونده که تو هم عضو شدی بفرما ملق بزن ..بفرما پول و سرمایه و رفاه..
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    2 2
    ۸۰میلیون جمعیت مسلمان داره عضو انحادیه اروپا بشوند که در رای گیری های اروپا به قوانین اسلام رای‌بدهند؟؟ خب معلومه اروپا هرگز اجازه نمیده. برای اروپا ترکیه و افغانستان‌فرقی نداره
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 1
    اردوغان برای استفاده برای انتخابات خودش میخواد هرطور شده پوتین و زلنسکی در‌ترکیه پیپار کنند که باز‌تبلیغات پوچش رو به خورد طرفدارهاش بده.
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    3 2
    آذری، آریایی است آذری ترک‌نیست. ____بنابه روایت تواریخ کهن جد ترکان «النجه خان» فرزندترک بن یافث، دوپسرداشت؛ یکی راتاتارودیگری رامغول نامید. بنا به نظر محقق مشهور آمریکایی رولد لمب در کتاب زندگی‌نامهٔ چنگیزخان مغول، در سده‌های اخیر مشخص شده که ترک‌ها نیز از نژاد مغول هستند. و زردپوست و چشم بادامی بودن شرط اصلی نژاد ترک است
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    2 2
    اینه میگن چاقو رو دست بچه ندی، اردوغان تا یکم اقتصاد کشورش خوب شد چقدر آدکشی کرد در خاورمیانه، صد رحمت به مغول
  • حسین IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 0
    از زمان مصطفی کمال تا اردوغان صدساله که به هر ذلت و خواری و حقارت تن دادن که اروپاییها ترکیه را جزو خودشون بدانند‌ زبانشان را تغییر دادن .دین اسلام رادرترکیه دفن کردن خواندن قرآن و نماز واذان را ممنوع کردند. . خط نوشتاری را به لاتین تغییر دادن .هنوز به اروپاییها التماس میکند که عضو اتحادیه اروپا شودند. حقارت و ذلت را بجان خریدن بی غیرت تر از اینها در دنیا نیست
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    1 0
    کاسه گدایی برداشته یه چیزی بهش بدین دلش نشکنه رجب جون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس