کد خبر 1362844
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
رئیس رژیم صهیونیستی: عملیات‌های اخیر بسیار دردناک بودند

رئیس رژیم صهیونیستی با اشاره به تشدید عملیات‌های استشهادی در اراضی اشغالی، این عملیات‌ها را خطرناک و بسیار دردناک خواند.

به گزارش مشرق، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی، امروز (پنجشنبه)، در گفت‌وگو با رادیوی عبری «کان» به مسائل مختلفی از جمله عملیات‌های استشهادی اخیر در اراضی اشغالی پرداخت.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «شهاب» به نقل از رادیو کان، هرتزوگ در بخشی از این گفت‌وگو به حملات اخیر در اراضی اشغالی پرداخت و گفت عملیات‌هایی که در داخل شهرهای واقع در محدوده «خط سبز» روی دادند و منجر به کشته شدن حدود چهارده اسرائیلی و مجروح شدن چند تن دیگر شدند، «خطرناک» و «بسیار دردناک» بود.

رئیس رژیم صهیونیستی در ادامه با اشاره به اینکه سرویس‌های امنیتی برای خنثی‌سازی این عملیات‌ها به‌شدت در تلاش هستند و در حال برداشتن گام‌های مهمی می‌باشند، اضافه کرد که هدف از این عملیات‌ها از کار انداختن رویه معمول زندگی است و این حملات یک تهدید هستند. با این حال، او مدعی شد که نیروهای رژیم صهیونیستی بر این تهدیدات فائق خواهند آمد.

وی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش به حل مشکل با فلسطینیان پرداخت و با اشاره به راهکار دو دولتی، مدعی شد: «این مسئله در مرکز بحث و جدل‌های سیاسی اسرائیل قرار داد. من نباید بخشی از این مسئله باشم. پوشیده نیست که من همواره خواهان گفت‌وگو با همسایگان فلسطینی‌مان بودم. بر این باورم که این یک حقیقت است و بایست با آن شیوه‌ای که کابینه صلاح می‌داند، گفت‌وگو کرد».

اسحاق هرتزوگ به «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز اشاره‌ کرد و درباره او گفت: «با ابو مازن به‌ویژه در دوره اعیاد چند تماس تلفنی داشتم. او در زمان وفات مادرم با من تماس گرفت. آن [بیانیه‌های] محکومیتی نیز که او علیه عملیات‌های [استشهادی] صادر کرد، مهم بودند؛ اما مسائل سیاسی دیگری نیز وجود دارد که باید آن‌ها را با کابینه هماهنگ کنم. باید این مسئله مفهوم باشد که ابومازن در برخی عملیات‌های ضد اسرائیل مشارکت دارد بنابراین من باید به فکر روش گفت‌وگویم با او باشم. شاید برای دیدار با او پیش از عید فطر تماس بگیرم. من فکر می‌کنم زمانی که ما در دوره عملیات‌ها در آن قرار داریم، برای گفت‌وگو سخت باشد».

رئیس رژیم صهیونیستی همچنین به سفر خود به امارات عربی متحده، ترکیه و اردن و دیدارش با  «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اشاره کرد و آن‌ را مهم خواند.

 این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی اخیرا اعلام کرد با پروژه احداث حصاری به طول ۴۰ کیلومتر در شمال کرانه باختری اشغالی موافقت کرده است.

دفتر «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای در این ارتباط خاطرنشان کرده بود که این اقدام در پی تشدید تنش‌ میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها طی هفته‌های اخیر و انجام چهار عملیات استشهادی موفق با سلاح سرد و گرم علیه اشغالگران صورت خواهد گرفت.

ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه نیز از استقرار سه گردان از نیروهای ذخیره در طول ایست‌های بازرسی موجود در طول خط سبز خبر داد که روزنامه «تایمز اسرائیل» در این ارتباط خبر داد ارتش این رژیم  به منظور جلوگیری از نفوذ فلسطینی‌ها به اراضی اشغالی طی هفته‌های اخیر هزاران نظامی را در طول مرز کرانه باختری در خط تماس مستقر کرده است.

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، رژیم صهیونیستی فشارها و اقدامات خود را علیه فلسطینیان تشدید کرده است که این امر به افزایش مقاومت مردم فلسطین و موج تازه‌ای عملیات‌های استشهادی منجر شده است. 

مهم‌ترین این عملیات‌ها چهار عملیات موسوم به تل‌آویو (۱۴۰۰.۱.۱۹)، «بئر السبع» (۱۴۰۰.۱.۲)، «الخضیره» (۱۴۰۰.۱.۷) و عملیات «بنی براک» (۱۴۰۰.۱.۹) بودند.

در جریان عملیات تل‌آویو، یک جوان فلسطینی به نام «فتحی رعد حازم» در یک رستوران در تل‌آویو سه صهیونیست را از پای درآورد و چند تن دیگر را مجروح کرد. در جریان عملیات بئر السبع که با سلاح سرد در شهر بئر السبع واقع در جنوب فلسطین اشغالی صورت گرفت، چهار صهیونیست به هلاکت رسیدند و دو نفر دیگر نیز زخمی شدند.

به دنبال عملیات الخضیره، دو جوان فلسطینی در منطقه الخضیره واقع در جنوب حیفا توانستند دو نظامی اسرائیلی را از پای درآورند. در عملیات بنی براک (منطقه‌ای در تل‌آویو)  پنج صهیونیست کشته شدند. در این عملیات، راکب موتور سیکلت با سلاح کلاشینکوف به سمت شهرک‌نشینان صهیونیست شلیک کرد که بر اثر آن، دست‌کم پنج شهرک‌نشین زخمی شدند که هر پنج نفر آن‌ها بر اثر شدت جراحات کشته شدند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس