کد خبر 1362843
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
شهادت سومین شهروند فلسطینی در جنوب نابلس

وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد که سومین شهروند فلسطینی در جنوب نابلس، امروز به شهادت رسید.

به گزارش مشرق، وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین بعد از ظهر امروز پنجشنبه خبر داد که یک فلسطینی دیگر به شهادت رسیده است.

خبرگزاری شهاب به نقل از این نهاد فلسطینی گزارش داد، «فواز حمایل» شهروند فلسطینی ساکن «بیتا» واقع در جنوب نابلس است که با اصابت گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

وزارت بهداشت فلسطین صبح امروز نیز خبر داد که  دو جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در «جنین» به شهادت رسیدند و چهار نفر دیگر نیز زخمی شدند.


منابع محلی خبر داد که «شأس کممجی» و «مصطفی أبو الرب» دو جوان فلسطینی بودند که شهید شدند. کممجی، برادر «ایهم کممجی» یکی از شش اسیر فلسطینی است که چند پیش از زندان صهیونیستی «جلبوع» فرار کرده بودند.

افزون بر این مسئله، در استانهای «رام الله» و «البیره»، عزای عمومی اعلام شد و پس از آن، اعتصاب گسترده در آن صورت گرفت. این اقدام، به خاطر شهدای فلسطینی و در محکومیت ترورهای صهیونیستها انجام گرفت.


این اعتصاب شامل بخشهای خصوصی و دولتی بود؛ به نحوی که مغازه‌ها و تمامی نهادهای دولتی به ویژه نهادهای آموزشی در این دو استان تعطیل شد.

این در حالی است که مرکز امور اسرا و آزادگان فلسطین، امروز اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از آغاز ماه آوریل جاری تاکنون، (تنها طی دو هفته) بیش از ۲۰۰ فلسطینی را بازداشت کرده است.

 مرکز امور اسرا و آزادگان فلسطین همچنین اعلام کرد که اشغالگران از اول ماه جاری میلادی،  شهروندان فلسطینی را در تمامی استانها هدف قرار دادند اما عمده تمرکز صهیونیست‌ها بازداشت شهروندان فلسطینی ساکن قدس و جنین است. ضمن این‌که شماری از فلسطینی‌های دستگیر شده مجروح هستند که «نور الدین جربوع»، «أسید حمایل»، «نسیم شومان» و «دانیال الجابر» از جمله آنها هستند و در بیمارستانهای غیرنظامی تحت بازداشت صهیونیست‌ها هستند.

 اکثریت بازداشت‌شدگان از لحظه دستگیری تا بازجویی، مورد آزار و شکنجه برنامه‌ریزی شده قرار گرفتند، علاوه بر آن خانواده‌های آن‌ها نیز با تخریب وسایل داخل منازل در چارچوب مجازات دسته‌جمعی مورد آزار و تهدید قرار گرفتند.

پایگاه عبری «والا» چند روز پیش گزارش داد که از ابتدای ماه ژانویه سال جاری میلادی، بیش از ۱۱۰۰ فلسطینی به ظن دست داشتن در آنچه «فعالیت‌های تروریستی» خوانده شده، دستگیر شده‌اند که از این تعداد حدود ۸۰۰ نفر تا حدود یک ماه پیش و مابقی طی هفته‌های اخیر بازداشت شده‌اند.

این پایگاه عبری این تعداد دستگیری در مدت زمان کوتاه تقریبا سه ماه و نیمه‌ را «جهشی چشمگیر» خواند و اشاره کرد که سال گذشته، بیش از ۲۲۰۰ فلسطینی در سراسر کرانه باختری دستگیر شدند و این در حالی است که تا اواسط ماه آوریل جاری ارتش رژیم صهیونیستی حدود نیمی از این تعداد را بازداشت کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • raya IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    0 0
    لعنت الله بر صهیونیسم فاشیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس