وزرای خارجه مصر و آمریکا در واشنگتن با هم دیدار کردند

بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با همتای مصری اش در واشنگتن دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مشرق به نقل از وبگاه وزارت خارجه آمریکا، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا با همتای مصری خود در ساختمان وزارت امور خارجه ایالات متحده دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امورخارجه آمریکا در جریان این دیدار و در نشست مشترک با همتای مصری خود با ستایش نقش مصر در منطقه گفت: «مصر، سال‌ها پیش، پیشگام در برقراری روابط خود با اسرائیل بود و از آن زمان تاکنون، از بسیاری جهات، در قلب ثبات در منطقه بوده است. کار برای صلح و تلاش برای امنیت در مشارکت راهبردی قاهره و واشنگتن تأثیرگذار بوده است.»

وزیرخارجه آمریکا دیدار با همتای مصری‌اش را به مناسبت صدمین سالگرد روابط دیپلماتیک بین مصر و ایالات متحده عنوان کرد و گفت: «واشنگتن و قاهره در بسیاری از اهداف در منطقه با هم اشتراک نظر دارند.»

همچنین وزیرخارجه مصر نیز در این دیدار اظهار داشت: «مشارکت راهبردی که اکنون بین مصر و ایالات متحده در طی چهار دهه وجود داشته، برای هر دو طرف سودمند بوده است و من معتقدم که برای تقویت بیشتر روابط و همچنین مقابله با چالش‌های مختلف، کارهای بیشتری برای هر دوی ما وجود دارد که باید انجام دهیم. بر این باوریم که ما تنها از طریق ادامه همکاری و تعامل خود می‌توانیم ملاقات کنیم.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس