کد خبر 1279931
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۸
در گفتگوی راهبردی قطر و آمریکا چه گذشت؟

دور جدیدی از مذاکرات راهبردی قطر و آمریکا در واشنگتن انجام شد اما مسئولین قطری و آمریکایی اطلاعاتی در رابطه با مفاد آن ارائه نکردند.

به گزارش مشرق، پایگاه اطلاع رسانی الخلیج در گزارشی در این رابطه نوشت، لؤلؤه الخاطر معاون وزیر خارجه قطر که به آمریکا سفر کرده است با شماری از مسئولین این کشور دیدار و در رابطه با گفتگو راهبردی جاری بین دوحه و واشنگتن و نیز آخرین تحولات منطقه‌ای مورد توجه دو کشور به بحث و گفتگو پرداخته است.

در این نشست‌ها طرف قطری با معاون امور جنوب و مرکز آسیای وزارت خارجه آمریکا و نیز معاون امور خلیج فارس وزارت خارجه آمریکا به همراه مدیر ارشد منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای کاخ سفید دیدار و گفتگو کرد و با آنها در رابطه با مسایل مورد توجه مشترک به ویژه مسئله امنیت و ثبات افغانستان به تبادل نظر پردخت.

مذاکرات راهبردی ایالات متحده و قطر از سال ۲۰۱۸ با هدف تقویت روابط دو جانبه و توسعه همکاری مشترک آغاز شده است.

سومین دور از این مذاکرات سپتامبر ۲۰۲۰ در واشنگتن برگزار شده بود که تحت الشعاع چالش‌های منطقه و متغیرهای سیاسی بزرگی که ایالات متحده در آن نقش محوری داشت، برگزار شد.

معاون وزیر امور خارجه قطر در صفحه خود در توئیتر به درج اطلاعات گزارش گونه ای در رابطه با دور جدید این مذاکرات اکتفا کرده و در رابطه با محتوای آن اطلاع رسانی نکرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    چرا نا با آمزیکا گفتگو و رابطه نداریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس