روایت وزیر خارجه مصر از رایزنی با آمریکا درباره ایران

وزیر امور خارجه مصر با بیان اینکه هیچ گونه مذاکره مستقیمی میان تهران و قاهره وجود ندارد، گفت که در هر گونه مذاکره با تهران باید منافع منطقه در نظر گرفته شود.

به گزارش مشرق، «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر که اخیرا به آمریکا سفر کرده است، ‌ شامگاه امروز (چهارشنبه)، اظهاراتی درباره مذاکرات قاهره و واشنگتن مطرح کرد.

بر اساس گزارش شبکه «اسکای نیوز»، وزیر امور خارجه مصر گفت:‌ «ما در گفت‌وگو با طرف آمریکایی تأکید کردیم که در هر گونه مذاکرات با ایران باید منافع منطقه در نظر گرفته شود».

سامح شکری اضافه کرد: «هیچ گونه مذاکرات مستقیمی میان مصر و ایران وجود ندارد».

وی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش بیان کرد: «طرف‌های سوری باید مسئله ریشه‌کردن کردن تروریسم را به دور از مداخله خارجی دنبال کنند».

واشنگتن، دیشب، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا  و سامح شکری همتای مصری او گفت‌وگوی راهبردی ایالات متحده و مصر را افتتاح کرده‌اند و این اولین گفت‌وگوی دوجانبه از سال ۲۰۱۵ میان دو طرف است.

پیشتر روزنامه قطری «العربی الجدید» از جریان داشتن مذاکراتی میان قاهره و تهران با هدف بهبود روابط میان دو کشور و دست‌یابی به رویکردهای نزدیک درباره برخی از مسائل منطقه‌ای خبر داده بود.

پس از انتشار این گزارش، «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران این گفت‌وگوها را تأیید کرد و با اشاره به اینکه این مذاکرات با هدف احیای روابط دو کشور در جریان بوده است، افزود که این روابط به سطح تأمین منافع تهران و قاهره بستگی دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    4 0
    بیابرو دنبال تیله بازیت درباره ایران صحبت کردیم اربابتون خودش کتک خوره
  • IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    0 0
    السیسی داخل آدم نمی دونن اونوقت نوچش این حرفارو میزنه.بیا برو بابا. اینم آدم شد.
  • علی IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    0 0
    کانال سوئز و سابقه مصر در اذهان اعراب ارتباط با این کشور رو با اهمیت میکنه هر چند مصر الان کم رمق وابسته و به نوعی روی دیگه سعودی هاست با این حال مردم مصر همیشه از تاثیرگذارترین ،جهت دهندگان به سایر اعراب هستند. خالی از لطف نباشه نقل از روایات در عصر ظهور امام زمان عج در مصر حضور چشمگیری خواهند داشت
  • احمد IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 0
    شما به نوکریتان افتخار کنید باید با اجازه اسراییل پابه صحرایی سینا بگزاریدمصر صیغه نودونه ساله آمریکا حالا یک جاسوس صهیونیست قبطی برای ما آدم شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس