جلسه فوق‌العاده ستاد هماهنگی اقتصادی روابط خارجی برگزار شد

جلسه فوق‌العاده ستاد هماهنگی اقتصادی روابط خارجی با موضوع کمیسیون‌های مشترک اقتصادی برگزار شد.

به گزارش مشرق، در راستای فعالسازی هرچه بیشتر کمیسیون‌های مشترک اقتصادی با کشورهای مختلف جهت افزایش مبادلات تجاری با کشورها، معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه روز چهارشنبه ۲۴ فروردین اقدام به برگزاری جلسه فوق‌العاده ستاد هماهنگی اقتصادی روابط خارجی با موضوع کمیسیون‌های مشترک اقتصادی کرد.

در این جلسه که به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه و با حضور معاونین و مدیران کل سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مسئول در برگزاری کمیسیون‌های مشترک اقتصادی برگزار شد، اهم موضوعات مرتبط با کمیسیون‌های مشترک مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

از مهم‌ترین مطالب مطرح در این جلسه می‌توان به ارائه آخرین وضعیت کمیسیون‌های جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها، پیشنهادات در جهت فعالسازی دبیرخانه‌های کمیسیون‌های مشترک، کمک به افزایش صادرات غیر نفتی کشور در سالجاری، انتقال فناوری، کمک به صادرات خدمات فنی و مهندسی و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین تأکید بر مسئولیت وزارت امور خارجه در جهت هدایت، پیگیری و ارزیابی کمیسیون‌های مشترک اقتصادی اشاره کرد.

گفتنی است، در سایه این تلاش‌ها در نیمه دوم سال گذشته نیز ۶ کمیسیون مشترک اقتصادی برگزار شد که تأثیر بسزایی در پیشبرد برنامه‌های اقتصادی دوجانبه و افزایش حجم مبادلات تجاری با طرف‌های مقابل داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس