جزئیات اعتبارات وزارت خارجه در لایحه بودجه ۱۴۰۱

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: براساس گزارش آقای امیرعبداللهیان، تقویت سفارتخانه‌ها، افزایش رایزن‌های اقتصادی و استفاده از افراد توانمند و مختصص جز برنامه های وزارت خارجه است.

به گزارش مشرق، حسن همتی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ، با اشاره به اهمیت توسعه دیپلماسی اقتصادی، گفت: با ورود آقای امیر عبداللهیان به وزارت امور خارجه، تغییرات خوبی در سطح دیپلماسی اقتصادی و عمومی رقم خورده است که با مراجعه به آمار مبادلات تجاری ایران و دیگر کشورها به ویژه کشورهای همسایه می‌توان این موضوع را دریافت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیپلماسی اقتصادی از اولویت‌های دولت سیزدهم و دستگاه دیپلماسی است، افزود: معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر نیز فردی توانمند و با تدبیر در این حوزه است، در نشستی هم که با اعضای کمیسیون داشت گزارش مبسوطی در این زمینه ارائه کرد.

وی یادآور شد: وزارت خارجه به همه سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های ایران در دیگر کشورها نیز اعلام کرده که که موضوعات و مباحث  اقتصادی را در اولویت قرار دهند، البته اصلاح چارچوب سفارتخانه‌ها بر اساس اهداف اقتصادی جدید یا افزایش رایزن‌های اقتصادی به کمک وزارت صمت هم از موضوعاتی است که باید در دستور وزارت خارجه قرار گیرد.

همتی معتقد است: البته بر اساس گزارش آقای امیرعبداللهیان به اعضای کمیسیون امنیت ملی، تقویت سفارتخانه‌ها، افزایش رایزن‌های اقتصادی و استفاده از افراد توانمند و متخصص جز برنامه های وزارت خارجه است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اهمیت توسعه دیپلماسی اقتصادی در شرایطی که ملت ایران تحت سخت‌ترین و ظالمانه‌ترین تحریم‌ها قرار دارند، بیش از پیش است. ما با توسعه روابط تجاری و اقتصادی خود با همسایگان می‌توانیم بسیاری از کمبودها را جبران کنیم.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    پیشنهاد: وزارت صمت چند هزار تا از بهترین مهندسین رو چه از نظر تخصص چه از نظر ایمان و علاقه و دلسوزی شدید به کشور بعنوان بازوان جهادی دیپلماسی اقتصادی تجاری انتخاب و با گذراندن دوره زبان و دوره تجاری اقتصادی این نیروهای تازه نفس و سربازان فعال اقتصادی تجاری رو تحویل وزارت امورخارجه دهد. وزارت امور خارجه با تقسیم و دسته بندی این مهندسین در هر سفارت خانه بنا بر تخصص و کارایی شان دیپلماسی اقتصادی را لطفا بدون بروکراسی های دست و پاگیر رقم بزند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس