کد خبر 1362410
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
رئیس جمهور ونزوئلا  مادورو نمایه

رئیس جمهور ونزوئلا تحریمها غرب علیه ورزشکاران روسیه و حمله به فرهنگ این کشور را فاشیسم خالص خواند.

به گزارش مشرق، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا حمله به فرهنگ روسیه و ورزشکاران این کشور از سوی کشورهای غربی و به بهانه عملیات نظامی در اوکراین را فاشیسم خالص خواند. 

براساس گزارش خبرگزاری تاس، مادورو در پاسخ به اظهارات «تانیا دیاز» نماینده پارلمان ونزوئلا که گفته روسیه قربانی «سانسور جهانی» شده و ورزش و فرهنگ این کشور زیر حملات غربیهاست گفت: این یک فاشیسم خالص است. 

بیشتر بخوانید:

مادورو: غرب دنبال تقسیم روسیه است

اظهارات نیکلاس مادورو در کنفرانس بین المللی جنگ با فاشیسم که به مناسبت بیستمین سالگرد تلاش برای کودتا علیه «هوگو چاوز» رئیس جمهور سابق این کشور برگزار شده بود مطرح شد. 

مادورو پیش از این نیز درباره اقدامات خصمانه غرب علیه روسیه هشدار داده بود. 

مادورو گفته بود: «غرب در حال هماهنگ کردن تلاش‌ها در راستای جنگ بزرگ اقتصادی، دیپلماتیک و سیاسی علیه روسیه است».

او در ادامه گفت: «این را از سوی ونزوئلا می‌گوییم: آن‌ها (غربی‌ها) به‌دنبال جنگ هستند تا روسیه را تکه‌تکه کنند و به امیدی که برای ایجاد جهانی چند قطبی وجود دارد، خاتمه دهند».

پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای غربی تحریمهای سنگینی علیه سیستم مالی، انرژی و حتی سازمانهای فرهنگی این کشور از جمله فدراسیونهای ورزشی و محرومیت از رویدادهای ورزشی بین المللی اعمال کرده است.

این درحالیست که مقامات غربی بارها اذعان داشته اند که ورزش سیاسی نیست و فدراسیونها، ورزشکاران و مربیان ورزشی کشورهای دیگر را در زمینه کوچکترین مسائل مرتبط با سیاست از مسابقات ورزشی تحریم کرده اند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    0 5
    یک کلام از مادر عروس
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    0 0
    آفرین، گلبولهای سفید مردم ونزوئلا بخوبی در مقابل امواج ویروسهای امپریالیستی حساس بوده و بخوبی واکنش نشان میدهند!
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    2 0
    فاشیست اینا رد .. ته نژادپرست هستن! دوباره نشون دادن در قرن 21 می تون برگردن به دوار اجدادشون،که افریقایی رو زنجیر میکردن میبردن در امریکا کار کن و برده اشون میکردن و خیلی هم قتل عام و سرخ پوستان رو سلاخی. در واقع هرکی ضعیف بود رو میکشتن ! هیچ فیلم ترسناکی به گرد پایی غرب نمی رسه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس