مقامات آمریکا با یک پیشنهاد امنیتی به ونزوئلا سفر کردند

بعد از سال ها، از بیم مشکلات امنیتی که بحران اوکراین می تواند برای واشنگتن در پی داشته باشد، هیئتی بلندپایه از مقامات آمریکایی، به کاراکاس سفر کرده است.

به گزارش مشرق، نیویورک تایمز مدعی شد که شماری از مقامات بلند پایه دولت واشنگتن دیروز شنبه با هدف دیدار با نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا، به این کشور سفر کرده اند.

آمریکا در سال ۲۰۱۹ با تعطیلی سفارت خود در کاراکاس، روابط دیپلماتیک با ونزوئلا را قطع کرد. به همین دلیل، طی سال های اخیر، سفر یک هیئت بلندپایه آمریکایی به ونزوئلا که تحت تحریم های شدید دولت واشنگتن است، بی سابقه بوده حال آنکه طبق گمانه زنی ها، هدف از این اقدام جدا کردن روسیه از متحدان باقی مانده در آمریکای لاتین عنوان می شود.

بیشتر بخوانید:

رئیس جمهور ونزوئلا: اعمال تحریم علیه روسیه دیوانگی است

به گفته کارشناسان، در پی اقدام نظامی روسیه در اوکراین، توجه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بیش از پیش به متحدان مسکو در منطقه آمریکای لاتین جلب شده چراکه با بالا گرفتن تنش ها، ولادیمیر پوتین همتای روس می تواند از این منطقه، برای دولت واشنگتن تهدید امنیتی ایجاد کند.

در ۲۴ دی، سرگئی ریابکوف معاون وزارت خارجه روسیه، تنش‌های فعلی بر سر اوکراین را با بحران موشکی ۱۹۶۲ کوبا مقایسه کرد. در آن مقطع، ریابکوف امکان استقرار موشک‌های روسی در ونزوئلا و کوبا را برای پاسخ به اقدامات برتری جویانه نظامی آمریکا بعید ندانست. وی گفته بود: در این مورد نمی‌خواهم امکان صد در صدی استقرار موشک‌های روسیه را تائید کنم و در همین حال چنین احتمالی را رد نمی‌کنم.

سفر دیپلمات های آمریکایی به کاراکاس در حالی است که چند روز پیش، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا به شدت از تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه روسیه انتقاد کرد و گفت: اعمال تحریم‌های گسترده علیه مسکو دیوانگی است.

وی همچنین به انتقاد از سیاست‌های آمریکا و غرب در قبال کشورهای مختلف پرداخت و یادآوری کرد: آمریکا و غرب به دنبال ایجاد جهان تک قطبی هستند تا در آن به راحتی بتوانند سلطه و هیمنه خود را بسط دهند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    0 0
    شاید برای نفت باشه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس