کد خبر 1360880
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
ترامپ نمایه

رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفته است که روسیه در افزایش قیمت بنزین در آمریکا نقشی نداشته و سیاست‌های بایدن به افزایش تورم در ایالات متحده منجر شده است.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز گذشته (شنبه) در جمع هواداران خود در «سلما» واقع در «کارولینای شمالی» تأکید کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا خیلی قبل‌تر از آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) با افزایش بی‌اندازه قیمت گاز به افزایش تورم در ایالات متحده کمک کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، اظهارات ترامپ در حالی مطرح شده است که پیش از بایدن، افزایش ناگهانی قیمت سوخت در ایالات متحده را به دلیل اقدام پوتین در افزایش قیمت سوخت عنوان کرده بود.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: احتمالاً‌ در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت می کنم

اسپوتنیک در ادامه افزود که رئیس‌جمهور جنجالی سابق آمریکا بار دیگر از عملکرد دولت خود دفاع کرد و گفت که اگر رئیس‌جمهور آمریکا شده بود، ایالات متحده از نظر انرژی مستقل بود و توضیح داد: «آنچه در حال رخ دادن است، قابل تصور نیست. استقلال انرژی را به یاد می‌آورد؟ ما انقدر (انرژی) داشتیم که در عرض یک سال به دو برابر مقدار انرژی که عربستان و روسیه داشتند، می‌رسیدیم».

ترامپ سپس افزود که در دوران ریاست‌جمهوری وی، هر گالن بنزین معادل کمتر از دو دلار بود اما هم‌اکنون به دلیل افزایش بی‌شمار قیمت بنزین، مردم آمریکا مجبور هستند که خودروهای کوچک‌تر تهیه کنند.

ترامپ: مردم آمریکا به دلیل افزایش ناگهانی قیمت بنزین مجبور شده‌اند که خودروهای کوچک‌تر سوار شوند.

ترامپ در این خصوص گفت: «خیلی قبل‌تر از قضیه اوکراین، بایدن با سیاست پرحاشیه چپ‌گرای الهام گرفته از شوخی باصطلاح سوسیالیست «توافق جدید سبز»، قیمت بنزین را افزایش داد. ما خواهان آسیاب بادی در همه جا هستیم. من اینجا هیچ آسیاب بادی نمی‌بینم...اگر در نزدیکی شما آسیاب بادی است و شما خانه‌ای آنجا داریم، خانه شما بسیار ارزشمند است و گرانقمیت‌ترین انواع انرژی در آنجا وجود دارد».

رئیس‌جمهور سابق آمریکا ادامه داد: «بایدن می‌تواند با اعتراف به اینکه سیاست‌های وی در بخش انرژی ۱۰۰ درصد اشتباه بوده و سیاست‌های انرژ یک رئیس‌جمهور خاص که شما او را بسیار دوست دارید، ۱۰۰ درصد درصد بوده است، همین امشب قیمت بنزین را کاهش دهد».

جو بایدن در یک کارزار ضدروسی، واردات نفت از روسیه را ممنوع کرد و هم‌اکنون تلاش می‌کند پیامدهای اقدامات خود را کاهش دهد و این درحالی است که آشکارا نیز ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه را مقصر بحران انرژی معرفی می‌کند.

ترامپ: بایدن باید اعتراف کند سیاست‌هایش در بخش انرژی ۱۰۰ درصد اشتباه بوده تا به کاهش قیمت بنزین کمک کند.

کاخ سفید اخیراً در خصوص افزایش ناگهانی قیمت انرژی در ایالات متحده آمریکا گفت: «از زمانیکه پوتین ساختار نظامی خود در اطراف اوکراین را در همین زمستان گذشته تسریع کرد، قیمت گاز حدود یک دلار در هر گالن افزایش یافت زیرا نفت کمتری وارد بازار شد و کاهش عرضه نفت موجب افزایش قیمت سوخت برای آمریکایی‌ها می شود».

بر اساس گزارش اسپوتنیک، در هفته‌های اخیر، دولت جو بایدن، حدود سه میلیون بشکه نفت را هفتگی از ذخایر استراتژیک نفتی (SPR) خارج کرد اما تلاش‌های دولت آمریکا، تأثیرات بسیار جزئی بر قیمت‌های انرژی داشته است به طوریکه قیمت یک بشکه نفت خام همچنان حدود ۱۰۰ دلار است و یک گالن بنزین به طور میانگین حدود ۴.۲۰ دلار می‌باشد. این به این دلیل است که پالایشگاه‌ها در این فصل از سال بیش از حد معمول محصولات سوختی تولید می‌کنند و در نتیجه منجر به مصرف بسیار بالا می‌شوند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس