کد خبر 1362787
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
پوتین نمایه

ولادیمیر پوتین گفت: روسیه به راحتی می‌تواند مسیر صادرات منابع عظیم انرژی خود را از سوی غرب به سمت کشورهایی که واقعا به آن نیاز دارند، تغییر دهد.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین گفت، روسیه به راحتی می‌تواند مسیر صادرات منابع عظیم انرژی خود را از سوی غرب به سمت کشورهایی که واقعا به آن نیاز دارند، تغییر دهد و در عین حال مصرف انرژی داخلی را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:

مسکو: اوکراین سه گردان جدید از جنایتکاران تشکیل داده است

رئیس جمهور روسیه که در نشستی در مورد توسعه قطب شمال روسیه سخنرانی می‌کرد، گفت: « زمانی که نوبت به نفت، گاز و زغال سنگ روسیه می‌رسد، ما می‌توانیم مصرف آنها را در بازار داخلی افزایش دهیم و فرآوری مواد خام را از سر بگیریم.»

وی افزود: «ما همچنین عرضه منابع انرژی به سایر مناطق جهان که واقعاً به آن نیاز دارند را افزایش خواهیم داد.»

این اظهارات پوتین در بحبوحه آخرین ممنوعیت واردات نفت روسیه توسط آمریکا، کانادا، انگلیس و استرالیا در واکنش به عملیات نظامی مسکو در اوکراین بیان شد. ممنوعیت واردات انرژی روسیه، بخشی از تحریم‌های گسترده ضد این کشور است که با هدف قطع اقتصاد روسیه از تجارت و سیستم مالی جهان طراحی شده است.

پوتین بحران کنونی انرژی در اروپا را ناشی از امتناع کشورها از «همکاری عادی با روسیه و در نتیجه ضربه زدن به میلیون ها اروپایی» دانست.

وی تاکید کرد: «البته ما نیز با شکلاتی روبرو هستیم، اما این (مشکلات) فرصت‌های جدیدی برای ما ایجاد می‌کند.»

روز چهارشنبه، نیکولای شولگینوف، وزیر انرژی روسیه گفت، مسکو آماده است نفت و محصولات نفتی خود را به «کشورهای دوست» بفروشد، زیرا واردکنندگان سنتی از خرید انرژی از روسیه اجتناب می‌کنند و این امر این کشور را مجبور می‌کند تا تولید نفت خام خود را کاهش دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    30 1
    روسیه اینقدر با تدبیر و با برنامه عمل کرده که تحریم نه تنها اثری نداشت بلکه به دشمنانش ضرر هم زد .. روبل روسیه حتی بالا تر هم رفت
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      15 0
      وقتی به مردم خودش بیشتر اهمیت میدهدواز صادرات بی رویه ای که مردمش بیشتر احتیاج دارن جلوگیری میکند ودر داخل عده ای وطن فروش ودلال زالو صفت نداشته باشدچرا تحریم در زندگی عادی مردم بی تاثیر نباشد
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    1 1
    روسیه باید چین وهند رو بگیره و اروپا رو بده به صادر کنندگان حوضه خلیج فارس!
    • UA ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      6 0
      صادر کنندگان خلیج فارس اکه می‌توانستند صادر کنند تا بخال به اروپا صادر کرده بودند. اروپا اولدوروم بولدورومش زیاده و قبل از اینکه بتونه انرژی روسبه رو جایگزین کنه بهت قول میدم اتحادیه اروپا متلاشی خواهد شد. چون دو سال کرونا کمر اقتصاد اروپا را مشاهده چون اروپا غلام حلقه بگوش آمریکا و صهیونیسم هست و البته چیزی به فروپاشی اش باقی نمانده!!!! چون چیزهایی در راه هست!!!!!!
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    3 0
    واقعا. این همه کشور هست اتفاقاباید بینی اروپا رو به خاک زد
  • الف IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    0 6
    معلومه به غلط کردن افتادی دیکتاتور جنایتکار
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    0 1
    پوتین غلط کرده ،وهیچ غلطی نمی تواند بکند وبزودی باید برکنار شود چون جنایتکار جنگی است وملت خودش هم می خواهند پوتین گورش را گم کند چون هیتلر است ویک عالمه سرباز روسی را به کشتن داده
    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      1 0
      با این حساب بوش و نتانیاهو و کلینتون و اوباما و فلان و بهمان قبلا تو نوبتن
  • حمید 6 IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    1 0
    پوتین .کار درست
  • حمید 6 IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    0 0
    پوتین .کار درست
  • UA ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    0 0
    این صهیونیست ها اینقدر مغزشون زنگ زده کار نمیکنه نمی‌دونند زدن نفت کشور مخازن گاز توی دریا امر کل زیردریایی‌ها و رزمناوها و غیره هم محافظت کنند بازهم نمی‌توانند کاری انجام بدهند. چون مغزشون چیزی توش نیست. همون مارهایی که توی جنگ جهانی دوم انجام دادند رو فقط گسترش دادند. بای بای اتحادیه اروپا!!!! بای بای پادشاه لیبرالیسم!!!! انشالله دارید می‌رسد توی جهنم شورش داخلی!!!!
  • محسن IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    0 0
    کمر پوتین خیلی وقته شکسته فقط روسوفیلها دیر می فهمن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس