کد خبر 1370963
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
مردم آمریکا تاوان کمبود سوخت در اروپا را پرداخت می‌کنند

آمریکا پس از تحریم‌های روسیه تلاش می‌کند تا بازار اروپا را تامین کند، این امر سبب شده تا با وجود افزایش ۱۷ درصدی قیمت نفت، آمریکایی‌ها شاهد افزایش ۴۰ درصدی سوخت باشند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، قیمت سوخت در آمریکا در ماه گذشته میلادی بیش از قیمت نفت خام افزایش یافت، زیرا واشنگتن برای تامین بازارهای اروپا به دنبال درگیری‌های روسیه و اوکراین، محصولات پالایشی بیشتری به خارج صادر کرده است.

بر اساس آمار ریفینیتو ایکون، از زمان عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه، قیمت نفت در جهان نزدیک به ۱۷ درصد افزایش یافته است. این درحالی که قیمت بنزین ۳۰ درصد و نفت کوره  ۴۰ درصد در این کشور افزایش یافته است.

در عین حال، بر اساس آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر محصولات نفتی ۱۰۵ میلیون بشکه است که در پایین ترین سطح از آوریل ۲۰۰۸ قرار دارد.

صادرات محصولات پالایشی آمریکا در ۴ هفته گذشته به طور متوسط به ۶.۳ میلیون بشکه در روز رسیده است که تقریبا سریع‌ترین نرخ صادرات در تاریخ آمریکا به شمار می‌رود.

تاجران می‌گویند، ذخایر سوخت در جهان به احتمال زیاد به سرعت افزایش نمی‌یابد، زیرا تولیدکنندگان بزرگی نظیر اوپک، تولید خود را به آرامی افزایش می‌دهند. کمبود سوخت در بازار هشدار دهنده و نگران کننده است، زیرا این امر نشان می‌دهد که پالایشگاه‌ها در تامین تقاضا با مشکل مواجه هستند، حتی اگر نفت بیشتری از طریق رهاسازی از محل ذخایر در دسترس باشد.

درحالی که تقاضا در حال نزدیک شدن به سطح پیش از کروناست، ذخایر جهانی نفت خام، بنزین و سایر سوخت‌ها در حال کاهش است. به دنبال درگیری روسیه و اوکراین و پس از آن تحریم های روسیه، عرضه (سوخت) محدود شده است.

واشنگتن میلیون ها بشکه از ذخایر استراتژیک خود را آزاد کرده تا قیمت نفت را کنترل کند، اما ذخایر محصولات نفتی همچنان رو به کاهش است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 0
    تسلا بهترین گزینه برا ماشین برای فرار از قیمت زیاد سوخت است .چیزی که اصلا تو ایران وجود ندارد به خاطر مافیای خودرو داخلی .
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      1 3
      ببخشید پروفسور،اولأ اون مقدار برق جهت شارژ اون تسلاها قراره از کجا تامین بشه؟؟! و دومأ، تو ایران که سوخت ارزونه امثال تسلا هیچ توجیه اقتصادی نداره. سومأ تسلا مال گاوچرونها ست که چهارلا پنها میندازن بهت و قطعات یدکیشم بهت نمیدن، اگر هم اتومبیل الکتریکی خواستیم وارد کنیم باید حتما برند چینی باشه و لاغیر!
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      0 0
      آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 0
    خیلی هم عالی، تا جونشون درآد و اوکراینو انگولک نکنن به ناتو بپیونده!
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    2 0
    باشه. ما تاوان چی رو پس میدیم؟!
    • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      0 2
      شما تاوان جهانی سومی بودن. دور و بر خودت را نگاه کن آمریکا کثیف هر کشوری را به یک بهانه چاپید تا وضع مالی خودش را بهتر کنه. سوریه و عراق و افغانستان ویران ویران. ترکیه تورم 70 درصد و سعودی و قطر گاو شیر ده اردن و مصر ناتوان تر از همیشه. آن طرف تر آرژانتین تورم 50 درصد ونزوئلا تورم .... وعده خداوند متعال انشاء الله نزدیک است. ترامپ دارد می آید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس