کد خبر 1360721
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۵
ایران حاضر نیست برای «برجام» درباره مسائل منطقه‌ای امتیاز بدهد

عضو حلقه سیرا و استاد دانشگاه آلابامای جنوبی تاکید کرد: آمریکا در حالی که ستون مهم دفاعی ایران را در فهرست تروریستی قرار داده، نمی‌تواند اعتماد ایران را برای توافق در مذاکرات وین جلب کند.

به گزارش مشرق، «روزنامه کیهان» در ستون اخبار ویژه خود نوشت: نادر انتصار، عضو تیم گردانندگان حلقه سیرا است که دو دهه قبل با حضور برخی عناصر اپوزیسیون در آمریکا جلساتی را برگزار می‌کردند. وی به ایلنا گفته است: مذاکرات احیای برجام بسیار فرسایشی شده است یعنی همان روندی که ایران بارها گفته بود که می‌خواهد از آن پرهیز کند. به نظر می‌رسد که تهران اکنون پیشنهاد نهایی خود را به آمریکا ارائه کرده و منتظر جواب واشنگتن است.

وی گفت: بله، دولت بایدن نمی‌تواند مذاکرات وین را از مسائل داخلی آمریکا جدا کند و این یکی از بزرگ‌ترین موانعی است که در راه احیای برجام وجود داشته و در آینده نیز وجود خواهد داشت. در حقیقت این مهم‌ترین مانعی است که آمریکا را از روز اول امضاء برجام از اجرای تعهدات خود بازداشته است. انتصار ادامه داد: اکنون هم دولت بایدن و هم حزب دموکرات در وضعی متزلزل و نامطمئن به سر می‌برند و احتمال زیادی وجود دارد که بعد از انتخابات میان‌دوره‌ای امسال حزب دموکرات کنترل کنگره آمریکا را از دست بدهد و کاخ سفید را هم در دو سال دیگر به حزب رقیب واگذار کند. حتی اکنون نیز ۸۵ تا ۹۰ درصد اعضای کنگره آمریکا از مخالفان ایران هستند. لذا اگر ایران و دولت بایدن موفق به احیای برجام شوند کنگره بلافاصله وارد میدان شده و قوانینی  را تصویب می‌کند که اجرای کامل برجام را در عمل دشوار و یا غیرممکن خواهد کرد و اگر رئیس‌جمهور آینده آمریکا شخصی مانند ترامپ و از حزب جمهوری‌خواه باشد احتمال اینکه برجام را دوباره پاره کند، بسیار زیاد خواهد بود.

وی درباره تاکید ایران بر حذف سپاه پاسداران از فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا هم گفت: این برای همه روشن است که هیچ کشوری نمی‌تواند اعتماد کشور دیگر را جلب کند در حالی که همزمان یکی از بنیادهای اصلی آن کشور و ستون مهم دفاعی و نظامی آن کشور را در فهرست تروریستی خود قرار دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    1 0
    همه می‌دونیم که برجام با این حساب بی فرجام هست و باید فکر دیگری کنیم و اینقدر اخبار تیتر نزنند خبر خوش. و خبر ناخوش و بازار را بهم بریزند
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    1 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟!
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    1 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس