نظامیان صهیونیست بدون هیچ دستاوردی از اردوگاه جنین عقب نشینی کردند

نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی پس از ناکامی در دستگیری پدر شهید «رعد حازم» عامل عملیات استشهادی در «تل آویو»، از اردوگاه جنین واقع در شمال کرانه باختری اشغالی عقب نشینی کردند.

به گزارش مشرق، نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی امروز (شنبه) با هدف دستگیر کردن پدر شهید «رعد حازم» به اردوگاه پناهجویان جنین واقع در کرانه باختری یورش بردند که منجر به درگیری با رزمندگان مقاومت شد.  

بر اساس این گزارش، در جریان این درگیری جوانی به نام «احمد السعدی» به شهادت رسید و حداقل ۱۳ نفر دیگر از فلسطینی‌ها زخمی شدند.  

«السعدی»   مشهور به «ابو اسلام» یکی از رزمندگان «سرایا القدس» شاخه نظامی «جهاد اسلامی» بود که در این درگیری بر اثر اصابت چند گلوله به سر و سینه‌اش به شهادت رسید.  

«خلیج الجدید» به نقل از «تیپ جنین» گزارش داد که مجاهدان مقاومت در این تیپ توانستند با انجام عملیات کمین نیروهای رژیم صهیونیستی را مستقیماً هدف قرار دهند و تلفاتی را به دشمن صهیونیستی تحمیل کنند.  

رزمندگان مقاومت در جنین در حالی با گلوله و مواد منفجره با یورش نیروهای اشغالگر اسرائیل مقابله کردند که اعلام شد یک خودروی نظامی رژیم صهیونیستی در جریان این درگیری به دشت آسیب دیده است.  

کاربران و فعالان شبکه‌های اجتماعی عکس‌ها و فیلم‌هایی از یک بالگرد نظامی ارتش رژیم اسرائیل که حامل سربازان مجروح این رژیم از اردوگاه جنین بود را منتشر کردند.  

همزمان نیروهای نظامی زیادی از ارتش رژیم صهیونیستی به مجاورت منزل شهید «رعد حازم» عامل عملیات «دیزنگوف» در تل آویو رفتند و از «فتحی حازم» پدر این شهید و سایر اعضای خانواده‌اش خواستند که خود را تسلیم کنند.  

اما نیروهای اشغالگر رژیم اسرائیل نتوانستند هیچ یک از آن‌ها را دستگیر کنند زیرا پیش از آن خانواده شهید این محل را ترک کرده بودند.  

پیشتر، پدر شهید «رعد» سه بار احضاریه نیروهای اشغالگر اسرائیل برای انجام تحقیقات را رد کرده بود. وی سرهنگ بازنشسته امنیت ملی فلسطین و اسیر سابق است و از فعالان برجسته جنبش «فتح» در اولین انتفاضه که در سال ۱۹۸۷ در اراضی فلسطین به راه افتاد، بود.  

پیش از اعلام عقب نشینی نیروهای اشغالگر ارتش رژیم صهیونیستی از اردوگاه جنین،  سخنگوی حماس در واکنش به تجاوز نظامیان صهیونیستی به این اردوگاه گفت که این تهاجم هیبت پوشالی و درهم شکسته ارتش رژیم صهیونیستی و آبروی از از دست رفته رهبران این رژیم جعلی را به جوی باز نمی‌گرداند.  

به گزارش ایرنا از الجزیره، «عبداللطیف القانوع» امروز (شنبه) با بیان این موضوع از فلسطینیان خواست در واکنش به تجاوز این رژیم اشغالگر به ساکنان جنین، انتفاضه سراسری علیه صهیونیست‌ها در همه مناطق کرانه باختری راه بیاندازند.  

وی تاکید کرد که باید همه شهرها و اردوگاه‌ها و خیابان‌های کرانه غربی یکپارچه آتش شود و شبیخون زنندگان متجاوز را در لهیب شعله‌های خویش بسوزاند.  

نظامیان رژیم اشغالگر صبح امروز به خانه شهید رعد حازم فتحی، مجری عملیات تیراندازی تل آویو در اردوگاه جنین یورش بردند.  

نیروهای رژیم اشغالگر همچنین از دیگر خانواده‌های ساکن اردوگاه جنین خواسته‌اند تا خانه‌های خود را ترک کنند که به دنبال آن، درگیری میان فلسطینیان ساکن اردوگاه و نظامیان بالا گرفته است.  

در عملیات پنجشنبه شب یک جوان فلسطینی در خیابان «دیزنگوف» تل‌آویو، سه صهیونیست کشته و بیش از ۱۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند؛ عملیاتی که بی‌سابقه توصیف شده است.  

این عملیات ضمن مختل کردن بسیاری از خدمات شهری در تل‌آویو، موجی از ترس را در وجود ساکنان، نظامیان و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی به وجود آورده است.  

مجری این عملیات استشهادی پس از ساعت‌ها تعقیب و گریز گسترده نظامیان صهیونیست به ضرب گلوله به شهادت رسید.  

این یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین در حالی است که مقاومت فلسطین در غزه به تازگی از طریق طرف‌های واسطه، پیامی برای دشمن صهیونیستی فرستاده و اعلام کرده که هرگونه تعرض یا حمله به اردوگاه جنین در کرانه باختری، خط قرمز مقاومت است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس