رهبران جهاد اسلامی چه واکنشی به شهادت مبارز عضو این جنبش در جنین داشتند؟

شهادت یکی از مبارزان شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین با واکنش رهبران این جنبش در داخل و خارج فلسطین اشغالی مواجه شده است.

به گزارش مشرق، شیخ بسام السعدی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در کرانه باختری در رابطه با شهادت احمد السعدی از مبارزان سرایا القدس تاکید کرد: برنامه بلند مدتی برای ضربه زدن به اردوگاه جنین وجود دارد که در چارچوب طرح فراگیر تری برای از بین بردن ملت فلسطین در هر جایی که حضور دارد، در حال انجام است.

السعدی در بیانیه‌ای مطبوعاتی که امروز شنبه منتشر شد و در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت تاکید کرد: ملت فلسطین هرگز پرچم سفید را بر نخواهد افراشت و همچنان به مقابله با اشغالگر ادامه داده و تا زمان تحقق هدف خود در کسب آزادی این راه پی خواهد گرفت.

به گفته این رهبر جنبش جهاد اسلامی فلسطین که خود در اردوگاه جنین ساکن است، خون‌هایی که در اردوگاه جنین و در سرتاسر وطن ریخته شدند دلیلی بر این مدعی است که ملت فلسطین تسلیم نشده و به مقاومت در برابر اشغالگران ادامه خواهد داد.

او تاکید کرد، ملت فلسطین نوک پیکان تمام امت عربی و اسلامی است و همچنان تا آزادی سرزمین خود و پاکسازی مقدساتش به این راه ادامه خواهد داد.

در همین راستا ناصر ابوشریف عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی هم با اشاره به یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه جنین و شهادت مجاهد احمد السعدی تاکید کرد، اشغالگران عامل اصلی شرایط به وجود آمده فعلی هستند زیرا مجاهدان مقاومت هرگز اجازه نخواهند داد شهرها، روستاها و اردئوگاه‌های فلسطینی مورد هجمه قرار بگیرند.

رئیس دفتر جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در اظهار نظری که در اختیار رسانه‌های فلسطینی قرار گرفت تاکید کرد: امروز بوته آزمایش واقعی مردم فلسطین است، هیچ راه حلی به جز بازگشت حق به صاحبانش وجود ندارد، جهاد امر مشروعی است که در زمان و مکان مناسب آن در حال انجام است و ما فقط حق مشروع خود را در قدس، یافا، حیفا، جنین و نابلس به عنوان سرزمین واحد فلسطین طلب می‌کنیم.

ابوشریف ضمن تقبیح اقدام برخی از طرف‌ها در محکومیت عملیات قهرمانانه در شهر تل‌آویو، این عملیات را مایه فخر و مباهات ملت فلسطین دانست و چنین افرادی را مرتدین از ملت فلسطین و مقاومت آن توصیف کرد.

وی خواهان شعله ور تر شدن آتش انتفاضه شد و آن را مایه به آتش کشیدن پل‌های توطئه علیه ملت فلسطین دانست و در عین حال تاکید کرد تنها پلی که باید در این بین باقی بماند همانی است که ما را به قدس، یافا، حیفا و عکاس خواهد رساند.

این رهبر جهاد اسلامی در رابطه با شرایط رژیم صهیونیستی هم تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در بحرانی وجودی به سر می‌برد، شکست سیاسی، راهبردی و امنیتی را تجربه کرده و در نتیجه ضربات متوالی مقاومت شکنندگی ساختارش را برملا و شکست و سراب راهکارهای سراب گونه مذاکرات سازش را به اثبات رسانده است.

گفتنی است طارق سلمی سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین بعد از عملیات سلحشورانه مقاومت به رهبری سرایا القدس شاخه نظامی این جنبش در اردوگاه جنین که منجر به شکست طرح ارتش صهیونیستی برای دستگیری پدر مجری عملیات تل‌آویو شد، ضمن ستایش از گردان جنین سرایا القدس تاکید کرد، رژیم صهیونیستی با این جنایات خود به دنبال صدور بحران داخلی خود است و تلاش دارد با چنین اقداماتی خود را از شرایط شوکی که در ان گرفتار شده خارج سازد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس