کد خبر 1361742
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۳
دکتر یدالله جوانی

«تل‌آویو شب بسیار سختی را سپری کرد.» این جمله «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را که صبح روز جمعه، 19 فروردین در واکنش به عملیات شب قبل در تل‌آویو به زبان آورد، به خاطر بسپارید.

به گزارش مشرق، یدالله جوانی کارشناس مسائل بین الملل در یادداشتی تحت عنوان «تنها راه پیش روی صهیونیست‌ها کدام است؟» نوشت: 

«تل‌آویو شب بسیار سختی را سپری کرد.» این جمله «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را که صبح روز جمعه، ۱۹ فروردین در واکنش به عملیات شب قبل در تل‌آویو به زبان آورد، به خاطر بسپارید؛‌ جمله‌ای که در آینده به احتمال بسیار قوی به این صورت تکرار خواهد شد: «تل‌آویو روزها و شب‌های بسیار سختی را سپری می‌کند!»

عملیات قهرمانانه و بی‌نظیر یک جوان فلسطینی مظلوم و بزرگ شده در اردوگاه آوارگان فلسطینی،‌ که به تعبیر «احمد الابراهیمی» عضو هماهنگ‌کننده جبهه مقابله با عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی، تمامی معادلات را بر هم زده؛ نشان می‌دهد مبارزه فلسطینی‌ها با رژیم صهیونیستی وارد مرحله جدیدی شده است. عملیات‌های پی‌درپی فلسطینی‌ها در درون سرزمین‌های اشغالی، موجی از وحشت را در میان صهیونیست‌ها از یک‌سو، و موجی از خوشحالی را در میان فلسطینی‌ها و طرفداران‌شان از دیگر سو به دنبال داشته است.

در سلسله عملیات‌های انجام شده تاکنون، ‌تعدادی صهیونیست با هویت اغلب نظامی کشته و زخمی شده‌اند. روند قدرت‌یابی فلسطینی‌های مظلوم برای مقابله با اشغالگران، روندی غیر قابل کنترل و توقف‌ناپذیر شده است. تمامی گروه‌های مقاومت فلسطینی در واکنش به عملیات اخیر در تل‌آویو، با صدور بیانیه‌ها یا انجام مصاحبه از سوی شخصیت‌های برجسته آنان،‌ بر یک نکته مشترک تأکید کرده و آن، اینکه «عملیات تل‌آویو واکنش طبیعی به جنایات رژیم صهیونیستی بود.» تأکید دیگر در این بیانیه‌ها و اظهارنظرها، ادامه مبارزه با رژیم صهیونیستی تا رسیدن به یک هدف مقدس و آن هم آزادی فلسطین است.

طارق سلمی، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در پی عملیات تل‌آویو می‌گوید: «عملیات تل‌آویو بیانگر پایبندی ملت فلسطین به سرزمین خود و تلاش ملت برای آزادی آن از چنگال رژیم غاصب صهیونیستی است. ملت فلسطین تسلیم و عقب‌نشینی نخواهد کرد و به جهاد و مبارزات تا آزادسازی اراضی ادامه خواهد داد.»

فلسطینی‌ها بیش از هر زمان دیگر به آزادی فلسطین و قدس شریف امیدوار شده‌اند. این امیدواری برای آزادی سرزمین اشغال شده فلسطین از بحر تا نهر، ‌یک پیام واضح و قطعی برای صهیونیست‌های اشغالگر دارد و آن، اینکه «اشغالگران باید بروند!» محمد شلح، عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پی عملیات قهرمانانه تل‌آویو، ‌ضمن تبریک این عملیات و اشاره به خیانت سران کشورهای عربی همراه شده با رژیم صهیونیستی گفت: «ما در حال نزدیک شدن به پیروزی هستیم و اشغالگران در سرزمین فلسطین جایی ندارند.»

اما نکته بسیارمهم، ‌آنکه رژیم صهیونیستی در کنار این وضعیت بسیار شکننده و غیرقابل کنترل در درون سرزمین‌های اشغالی، ‌دچار ضعف و ناتوانی شدید و انکارناپذیر در مقابله با چالش‌های جدی امنیتی خود در محیط منطقه‌ای شده است. روند تحولات در منطقه و قدرت‌یابی فوق‌العاده بالای محور مقاومت، به طور کلی موازنه قدرت را به ضرر این رژیم غاصب و کودک‌کش تغییر داده و این روند، ‌نه تنها بازگشت‌ناپذیر بوده، بلکه در گذر زمان تمام راه‌های تنفسی صهیونیست‌ها را مسدود خواهد کرد. تکیه‌گاه‌هایی که رژیم صهیونیستی در هفت دهه گذشته با پشتوانه آنها، به انواع جنایت و آدم‌کشی ‌دست می‌زد، ‌یکی پس از دیگری در حال سست شدن و فروریختن هستند.

آمریکا روند افول بازگشت‌ناپذیر را طی می‌کند و هیچ چاره‌ای جز فرار از کل منطقه‌،‌ همانند فرار خفت‌بار از افغانستان ندارد. کشورهای اروپایی و همچنین خود آمریکا، ‌به شدت درگیر بحران و جنگ اوکراین شده و این جنگ، علاوه بر آشکارسازی ضعف‌های غرب، ‌سایش بیشتر قدرت‌های غربی را رقم می‌زند و در این میان، امنیت رژیم صهیونیستی را از اولویت کشورهای اروپایی خارج می‌کند.

متحدان منطقه‌ای رژیم صهیونیستی که با آشکارسازی و عادی‌سازی روابط با این رژیم، ‌در توهم قدرت‌یابی به سر می‌برند، بیش از هر زمان دیگری برای ادامه حیات دچار ضعف و ناتوانی شده‌اند. بنابراین با یک نگاه راهبردی و آینده‌پژوهانه می‌توان گفت، رژیم صهیونیستی بسیار زودتر از آنچه تصور می‌شد، به زمان فروپاشی خود نزدیک شده است.

اگر در بیش از هفتاد سال گذشته، این فلسطینی‌های مظلوم و بی‌پناه بودند که هر شب را به سختی سپری می‌کردند، اکنون نوبت سختی کشیدن‌های پی‌درپی، به صهیونیست‌های اشغالگر رسیده است. واقعیت آن است که اشغالگران دنیاپرست،‌ قدرت تاب‌آوری در برابر این سختی‌ها و آمادگی برای پذیرش مرگ را ندارند. بنابراین تنها راه پیش روی صهیونیست‌ها و اشغالگران سرزمین فلسطین،‌ تن دادن به مهاجرت معکوس و فرار از سرزمینی است که آن را اشغال کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مکانیک IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    0 0
    خوش خیالی و امیدواری و پشتکار جماعت ترسو و بزدل صهیون واقعاً عچیب و البته ستودنی است... ولی اول و آخر کار مشخص است و تکلیف روشن مثل روز ... ولی تیتر مقاله خیلی عجیب بود !!!! تنها راه پیشروی ؟؟؟ یعنی شکست و فرار و فروپاشی هم پیشروی به حساب میاد ؟؟!!!
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    1 0
    اسقاطیل در اصل همان رژیم جعلی است که اسقاط آن طبق وعده اولیای بزرگ الهی حتمی است. فقط کمی اذیت می کنند.
  • IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    0 0
    پیش بسوی پاتاگونیا ( الفرار )
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    0 0
    چرا غيرقابل انتشار ؟! اين مملكت اونقدر درب و داغونه و همه جاش مشكل داره كه كسى اميدى به اصلاحش نداره ، بنايراين سانسور شده ها حاوى انتقاد نيست و چنان آب از سر مملكت گذشته كه درست بشو نيست ! تنها ميمونه يه احتمال ! و اونهم اينه كه جواب هائى بهتون دادند كه موجب سوزش تون شده ! چيزهائى گفته شده كه فشار آورده به چند جاتون ! خخ !
    • DE ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      0 0
      مشخصه بدجوری فشار بهت اومده از همین چرت و پرت هاییکه نوشتی پیداست کامنتت چقدر ....بوده و ارزش خواندن نداشته که سانسور شده . بنده خدا سانسورچی مشرق چه زجری میکشه مجبوره یک مشت خضعبلات ...هایی مانند تو را بخواند.
  • DE ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    0 0
    تنها راه پیش روی صهیونیست‌ها کدام است؟ آموزش و یادگیری شنا و تحقیق در مورد نحوه فرار ۲۰ میلیون فراری و آواره و پناهنده اوکراین برای یادگیری و استفاده صهیونیست ها موقع آخرین فرار از مناطق اشغالی به کشورهای اروپایی و امریکا .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس