کد خبر 136014
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۵

پس از تحریم بیمه ای اتحادیه اروپا، منابع ژاپنی اعلام کردند نخستین محموله نفت ایران که از پوشش بیمه ای دولت ژاپن برخوردار است تا یک هفته دیگر از جزیره خارک بارگیری و برای دو پالایشگاه این کشور ارسال خواهد شد.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از بیزنس ویک نوشت: پس از تحریم بیمه ای اتحادیه اروپا، ژاپن بزودی اولین محموله نفت ایران را که از تضمین های دولتی برخوردار است، بارگیری خواهد کرد.

به گفته سه منبع آگاه در بخش پالایشگاهی و وزارت اقتصاد ژاپن، شرکت جی ایکس نیپون اویل اند انرژی و شرکت ایدمیتسو کوسان ژاپن حدود 1.7 میلیون بشکه نفت خام ایران را بوسیله نفتکش غول پیکر ریوهو مارو در روز 20 جولای از جزیره خارک بارگیری خواهند کرد. به گفته این منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود، این تانکر که متعلق به شرکت لینو کایون کابشای ژاپن است، از پوشش بیمه دولت ژاپن برخوردار خواهد بود.

به گفته مقامات، واردات نفت خام ژاپن از ایران در ماه جولای افت خواهد کرد، زیرا پالایشگاه های این کشور در ماه گذشته، زمانی که داشتند در خصوص واردات نفت ماه جولای خود برنامه ریزی می کردند، هنوز در مورد تضمین های دولتی اطمینان کافی نداشتند. پارلمان ژاپن، طرح اختصاص 7.6 میلیارد دلار تضمین های دولتی برای تانکر داران حمل کننده نفت ایران، را روز 20 ژوئن به تصویب رساند. تحریم اتحادیه اروپا علیه محموله های نفت ایران از اول ماه جولای اجرایی شده است.

بر اساس طرح مصوب پارلمان ژاپن، کشتی داران ژاپنی حمل کننده نفت ایران تضمین های دولتی را جایگزین پوش بیمه ای شرکت های اروپایی خواهند کرد. تضمین های دولتی، از کشتی ها در مقابل مسئولیت شخص ثالث و همچنین حوادث زیست محیطی حمایت خواهد کرد.

بر اساس آمارهای رسمی وزارت اقتصاد ژاپن، واردات نفت ژاپن از ایران در ماه می، نسبت به یک سال گذشته حدود 51 درصد کاهش یافته  و به 632 میلیون و 189 هزار لیتر ، معادل 128 هزار و 253 بشکه در روز رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس