امامان جمعه سراسر کشور: هدف دشمن ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است

امامان جمعه سراسر کشور امروز ۱۹ فروردین در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن محکوم کردن حادثه اخیر حرم رضوی و شهادت ۲ روحانی، این حادثه را توطئه دشمن با هدف ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی عنوان کردند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله مصطفی محامی ،نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در خطبه های این هفته زاهدان گفت: دشمن بدنبال ایجاد ناامنی، دوقطبی‌سازی و درگیری مذهبی است از اینرو با اتحاد و هوشیاری بیشتر در برابر توطئه‌های دشمن مشتی محکم بر دهانش بزنیم.

دشمن به دنبال جنگ میان مذاهب است

حجت الاسلام رضا نوری،  نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد با بیان اینکه شهادت ۲ روحانی حرم رضوی ریشه در توطئه‌های استکبار جهانی دارد اظهارداشت: دشمن به دنبال ایجاد جنگ میان مذاهب است در برهه ای از زمان، میان هندو و مسلمان تنش راه انداخت و اکنون دنبال هستند میان شیعه و سنی تفرقه ایجاد کنند اما این ملت با دیگر ملت فرق دارد مردم ما بصیر و آگاه هستند؛ چهل سال پای درس ۲ امام بزرگ نشسته و حکمت ها آموخته اند، ترفندهای دشمن را می شناسند و هیچگاه فریب دشمن را نمی خورند.

حجه الاسلام صفری، امام جمعه شهرستان گرمی نیز  در بخشی از سخنانش افزود: آنهائی که دائماً علیه روحانیت کلیپ ساختند الان در مقابل این جنایت چه موضع گرفته اند؟آنها که ناآگاهانه سخنان خلاف حق و ظالمانه دشمنان را درباره روحانیت نشخوار کرده اند الان در مقابل این جنایت چرا سکوت مرگبار گرفته اند؟

امام جمعه کرمانشاه: دشمنان به دنبال تفرقه افکنی بین کشورهای همسایه هستند 

آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه هم با اشاره به اینکه شهادت ۲ تن از روحانیون در حرم امام رضا پشت پرده‌هایی دارد، گفت: دشمنان با این اقدامات به دنبال تفرقه افکنی بین ادیان، مذاهب و کشورهای همسایه هستند.

حجت الاسلام و المسلمین سید "احمدرضا شاهرخی"، نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد هم از دسیسه های شیطان بزرگ نام برد و گفت: دست ناپاک جهل و تکفیر در حرم مطهر رضوی موجب شهادت و مجروح شدن روحانیون شد و پشت صحنه این حادثه تلخ دسیسه های شیطان بزرگ و حامیان منطقه ای برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان است اما ملت بصیر از امام خود تبعیت می کند و در دام تفرقه و آشوب نخواهد افتاد.

امامان جمعه سراسر کشور: هدف دشمن ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است

امام جمعه سنندج: ریختن خون انسان های بیگناه در هر نقطه‌ای از جهان محکوم است

ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج ضمن محکوم کردن جنایت اخیر در حرم رضوی و شهادت ۲ تن از روحانیون، گفت: ریختن خون انسان های بیگناه در هر نقطه‌ای از جهان، محکوم و گناه است و کسی حق ندارد عمدا جان فردی را بگیرد.
رستمی با اظهار امیدواری مبنی بر اینکه دیگر شاهد چنین اتفاقات ناگواری در جامعه اسلامی نباشیم ، تاکید کرد: جان انسان آنقدر با ارزش است که اگر فردی کسی را حتی با اشاره تهدید کند، مورد غضب پروردگار قرار می‌گیرد.

امام جمعه اهل سنت کیش:وحدت امت اسلامی با اقدام های تکفیری از بین نمی رود

شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت جزیره کیش گفت: وحدت امت اسلامی همواره یکی از نقاط قوت پایداری این دین است که با اقدام های تکفیری و تروریستی از بین نمی رود و این اقدام (حادثه تروریستی اخیر مشهد) برای خدشه وارد کردن به وحدت امت اسلامی از سوی دشمنان برنامه ریزی شده است.
 

امامان جمعه سراسر کشور: هدف دشمن ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است

امام جمعه کرمان: با عاملان جنایت اخیر در حرم رضوی با قاطعیت هر چه بیشتر برخورد شود

و اما حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حرم امام رضا (ع) تاکید کرد: باید با افرادی که این حوادث و جنایات را خلق می کنند با قاطعیت هر چه بیشتر برخورد شود.

روحانیت از چشم مردم نیفتاده است 

آیت الله سیداحمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: حضور پرشور مردم در آیین تشییع شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی نقشه و برنامه‌های دشمنان را خنثی کرده و نشان داد که برخلاف ادعای بدخواهان، روحانیت از چشم مردم نیفتاده است و همچنان مرجعیت خود را دارد.

امامان جمعه سراسر کشور: هدف دشمن ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است

در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی افزود: عناصر ناپاک در این رسانه‌های جعلی و شیطانی خود چنین ترویج می کنند که روحانیت سقوط کرده‌ و عظمت و مرجعیت سابق خود را ندارد اما این ابراز احساسات مردم، هیجان و عواطف ارزشمندی که در تشییع پیکر این ۲ شهید روحانی به نمایش گذاشتند، تمام برنامه های دشمن را نقش بر آب کرد.

دشمنان می خواهند روحانیت را از چشم مردم بیندازند 

آیت الله سید هاشمی حسینی بوشهری امام جمعه قم نیز این نکته را بیان کرد که دشمنان می خواهند تمام مشکلات کشور را به گردن روحانیت انداخته و روحانیت را از چشم مردم بیندازند. این در حالی است که 

امروز روحانیون و طلبه های جهادی در تمامی عرصه های خدمت رسانی به مردم حضوری مؤثر دارند.

امامان جمعه سراسر کشور: هدف دشمن ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است

همچنین آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه  شیراز نیز این نکته را بیان داشت که  تجربه طولانی سیاسی ملت ایران، دست توطئه جنایت و خیانت رژیم صهیونیستی و آمریکا را برای ایجاد تفرقه در بین امت اسلامی پشت این قضیه کاملا حس می‌کند.

آیت الله عبدالکریم عابدینی،  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین نیز گفت: دشمنان اسلام در حادثه حرم رضوی وحدت مسلمانان را نشانه گرفتند، اما بدانند که مشت شیعه و سنی محکم‌تر از گذشته بر دهان آن‌ها کوبیده می‌شود.شهادت دو تن از روحانیون در حرم رضوی کار همان کسانی بود که نقشه شهادت روحانیون اهل تسنن را کشیده بود.

تفکرات تکفیری، منشاء جنایت تروریستی در حرم رضوی است 

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان نیز گفت: منشا و ریشه جنایت تروریستی حمله به روحانیان جهادگر در حرم امن رضوی، تفکرات تکفیری است که در باب توحید و شرک نظریات خاصی دارد و شیعه و سنی را محکوم به کفر می‌داند.

وی اضافه کرد: بخشی از سلفیت که جامعه انسانی را کافر و مشرک می داند به راحتی خونریزی می کند، این تفکر  نه تنها برای شیعه بلکه برای امت اسلامی بسیار خطرناک است و بسیاری از اهل سنت توسط این افراد قتل عام و شهید شدند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهارداشت: در حوادثی مانند هتک حرمت به حرم رضوی، جهان استکبار و بویژه رژیم صهیونیستی به دنبال تفرقه و اختلاف‌ افکنی در جهان اسلام هستند و تلاش دارند تا با چنین حوادثی در بین برادران اهل سنت و شیعه ایجاد اختلاف کنند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان قصد دارند بین دو کشور دوست و همسایه ایران و افغانستان ایجاد اختلاف کنند و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

امام جمعه ایلام: ما هیچگاه نقش مجاهدان افغانی را در لشکر فاطمیون فراموش نخواهیم کرد

حجت‌الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار ،امام جمعه ایلام نیز در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهر چنین گفت: آمریکا می خواهد آتش فتنه را بر پا کنند و همواره به دنبال اختلاف بین شیعه و سنی بوده  که نیاز است که رسانه ها و نخبگان این مسایل را برای مردم تبیین کنند.

حجت‌الاسلام کریمی تبار بیان داشت: ما هیچگاه نقش مجاهدان افغانی را در لشکر فاطمیون و دفاع آنان از حرم اهل بیت (ع) فراموش نخواهیم کرد.
یک تروریست تکفیری روز سه شنبه ۱۶ فروردین ماه در صحن پیامبر اعظم حرم امام رضا(ع) با چاقو به سه روحانی حمله کرده و آنان را به شدت مجروح کرد.

هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفته بودند از فعالان جهادی و فرهنگی در مناطق حاشیه ای شهر مشهد در منطقه شهرک شهید رجایی (قلعه ساختمان) بودند.

به دنبال این اقدام تروریستی حجت الاسلام محمد اصلانی، که برادر ۲ شهید بود، در همان لحظات اولیه به برادران شهیدش پیوست و حجج اسلام پاکدامن و دارایی پس از انتقال به بیمارستان تحت درمان قرار گرفته و در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند که سرانجام حجت الاسلام دارایی نیز دیروز بر اثر جراحات و صدمات وارده به لقای معبود شتافت، اما به گفته پزشکان معالج حال حجت الاسلام پاکدامن رضایتبخش است و به وضعیت نسبتا پایدار رسیده است.

آیین تشییع حجت الاسلام اصلانی دیروز با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسوولان از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی برگزار و پیکر مطهر وی در صحن جمهوری، در کنار شهدای انفجار تروریستی حرم مطهر رضوی در سال ۷۳ به خاک سپرده شد.

پیکر حجت‌الاسلام محمدصادق دارایی، دومین شهید جنایت تروریستی حرم امام رضا (ع) نیز امروز جمعه پس از اقامه نماز در صحن جمهوری حرم مطهر به خاک سپرده شد.

 آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، پس از نماز جمعه، بر پیکر شهید دارایی نماز میت را اقامه کرد.

ظهر امروز پیکر این شهید گرانقدر از مهدیه مشهد با حضور گسترده مردم و مسوولان تا حرم مطهر رضوی تشییع شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    3 0
    بله مرگ بر منافق
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    هدف دشمن که تفرقه هست شکی درش نیست. اما کشور قانون داره و این سیل مهاجران غیر قانونی به مرور برای کشور دردسر خواهد شد. با اوضاع اقتصادی که ما داریم این جمعیت اگه در کمپ نگهداری بشن هزینه زیادی رو دست دولت میذارن اگه در شهرها آزاد باشند تاثیر ور اجاره خونه ها و اشتغال ندارن؟ تاثیر غلبه غیر شیعه بر شیعه در دهه های آینده هم جای بررسی داره ...
  • ح ر IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    باز گذاشتن بی حساب کتاب مرزها برای و ورود بی حساب و کتاب اتباع به کشور آخر عاقبت خوبی برای امنیت مملکت ندارد
  • ح. ز. . IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    دشمن بين شيعه و سنى آتش به پا كرده و دوستانى نادان خود را صاحب نظر ميدانند و اين آتش را باد ميزنند
    • مرتضى IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      0 0
      منظور از دوستان نادان چيست ؟ كشور هاى دوست و نادان يا افراد دوست و نادان ؟
    • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      0 0
      از مقامات كشور هاى دشمن كه انتظار ميرود گله نبايد كرد ولى از افرادى گله داريم كه خودشان را كارشناس مسائل بين المللى ميخواهند جا باز كنند در اختلافات آتش را باد ميزنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس