خواست مردم از دولت مبارزه با گرانفروشی ، نظارت بر بازار و قیمت گذاری منصفانه کالاها است

امامان جمعه سراسر کشور امروز در خطبه های نماز جمعه گفتند : انتظار می‌رود، در سطح استان و کلان مبارزه با گرانی و گرانفروشی از مرحله تولید تا مصرف سرلوحه کار همه دستگاه‌های مرتبط قرار بگیرد.

به گزارش مشرق، امامان جمعه در خطبه های نماز جمعه این هفته ۲۷( خرداد ماه)  با اشاره به اهمیت ارزش غذایی و محصولات استراتژیکی کشاورزی در جامعه، افزودند : مسئولان و مدیران ما امروز باید با داشتن برنامه آماری دقیق و قوی‌ و با تکیه بر فعالیت های دانش بنیان بتوانند کشور را در بخش غذایی توانمند ، مقتدر و بی نیاز از واردات کنند.

آنها همچنین  بر ضرروت تامین امنیت غذایی جامعه توسط جهاد سازندگی، صرفه جویی و مصرف بهینه آب و تحقق عدالت قضایی در محاکم در شرایط کنونی کشور تاکید کردند.

خطیبان جمعه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم های خارجی گفتند : با وجود تحریم ها و فشارهای اقتصادی اکنون کشور در مسیر رشد و بالندگی قرار دارد و مردم با وحدت در مسیر حق و حقانیت و حمایت از ولایت فقیه در حرکت هستند.

آنها به مشکلات موجود اقتصادی در کشور نیز اشاره کردند و افزودند: مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور به طور حتم با تلاش های جمعی مسئولان و همراهی آحاد مردم برطرف خواهد شد و این روزها تمام تمرکز مسئولان نظام در هرجایگاهی که حضور دارند، خدمت خالصانه به آحاد مردم است.

صرفه جویی در مصرف و آموزش مدیریت صحیح آب ،اشتغال جوانان ،تاکید برحفظ حجاب در ادارات ، قدردانی از تولید کنندگان سرود (سلام فرمانده)،  قدرددانی از سپاه و اطلاعات از کشف یک شبکه قاچاق بزرگ نفت و فرآورده‌های نفتی ،تقدیر از عملکرد نیروی انتظامی در دستگیری سارقان بانک ملی و تاکید بر هوشیاری بیش از پیش پلیس در بحث سرقت ها از دیگر محورهای مورد اشاره در سخنان خطیبان جمعه بود.

از دیگر مواردی که در خطبه های نماز جمعه به آنها اشاره شد می توان به گرامیداشت مناسبت هایی همچون ۲۷  خرداد سالروز تشکیل جهاد سازندگی، آغاز هفته صرفه جویی ،۳۰ خرداد سالروز شهادت زائران حرم رضوی در اثر بمب گذاری منافقان ، آغاز هفته قوه قضائیه ، سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و  هفته جهاد کشاورزی اشاره کرد.

گزیده سخنان امامان جمعه در خطبه های نماز سیاسی - عبادی این هفته کشور به شرح زیر است:

مازندران (ساری)

نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت : همدلی و وحدت مردم و مسئولان برای رفع مشکلات اقتصادی و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان مثال‌زدنی و غیرقابل وصف است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساری در مصلی امام خمینی (ره) ساری افزود: ملت ایران در هفته‌های گذشته همراهی خوبی با دولت برای جراحی اقتصادی داشتند که به سهم خود از این هماهنگی و همزبانی آحاد مردم نهایت قدردانی و سپاسگزاری را دارم.

گیلان(رشت)

امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: امروز هر حرکت منفی که خواست و مطالبات صهیونیست‌ها را تامین کند و نظام اسلامی را به چالش بکشد، مسموم و منفور است.

آیت الله رسول فلاحتی هم در جمع نمازگزاران با اشاره به توطئه های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: هر روز گروهی را برای تجمع تحریک می کنند اما دشمنان بدانند که مردم ما آگاه هستند.

زنجان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه نظارت ها بر بازار کافی نیست، گفت: مردم گله مند هستند و مسئولان باید حرف مردم را بشنوند.

حجت الاسلام علی خاتمی به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم از سوی دولت و اینکه اقدام خوبی بود اشاره کرد و گفت : برای سال آینده نیز لازم است قیمت این محصول افزایش داده شود تا کشاورزان ترغیب شوند به جای محصولات آب بری مثل هندوانه، گندم بکارند.  

خراسان شمالی (بروجرد)

 امام جمعه بروجرد گفت: نیروهای پیشکسوت جبهه و جنگ می‌توانند به دولت کمک کنند تا نظارت بر بازار بیشتر شود و گرانی کنترل شود.

حجت الاسلام سید "علی حسینی" با اشاره به اینکه مناسبات خارجی از طرف دولت بهتر شده و باعث رونق اقتصادی می شود اظهار داشت: دولت باید برای اشتغال جوانان برنامه ریزی بیشتری داشته باشد تا جوانان بعد از تحصیلات اشتغال داشته باشند.

لرستان

 نماینده ولی فقیه در لرستان هم در جمع نمازگزاران گفت : امروز حل مسئله گرانی یکی از مطالبات به حق مردم است لذا باید امر مبارزه با گرانی و گرانفروشی از مرحله تولید تا مصرف پیگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی به مسئله گرانی و گرانفروشی در کشور اشاره کرد و افزود: امروز انتظار می‌رود، در سطح استان و کلان مبارزه با گرانی و گرانفروشی از مرحله تولید تا مصرف سرلوحه کار همه دستگاه‌های مرتبط قرار بگیرد.باید برای همه کالاهایی که مردم به آنها نیاز دارند تدابیری اندیشه شود که از تولید تا مصرف قیمت عادلانه داشته باشند ، خواست مردم از دولت و همه مسوولان دست اندرکار مبارزه با گرانی و گرانفروشی است.

قزوین

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: با توجه به محدودیت های منابع آبی و خشکسالی ها، باید کشاورزی سازگار با کم آبی بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

آیت الله عبدالکریم عابدینی نیز افزود: با توجه به شرایط اقلیمی باید با استفاده از روش های نوین و علمی با کم ترین مقدار آب بیشترین محصول را تولید کنیم تا امنیت غذایی جامعه خود را حفظ کنیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به اهمیت امنیت غذایی جامعه،گفت: بخش عمده ای از استقلال ما در گرو حوزه کشاورزی است و برای خودکفایی کامل در این حوزه باید شاهد تولید انبوه و با کیفیت محصولات مهمی مانند گندم باشیم تا نیازهای غذایی مردم را برطرف کنیم.

کرمان

امام جمعه موقت کرمان با تأکید بر نقش مردم در به وجود آمدن انقلاب اسلامی گفت: این نقش و نیز تداوم یافتن آن از ویژگی هایی است که در انقلاب اسلامی جا مانده است.

 حجت الاسلام محمد صباحی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان افزود: تا به امروز کسی را جز رهبری معظم انقلاب در دفاع از حق مردم ندیده ایم.در دفاع از حق مردم، رهبر انقلاب سختی های زیادی را به جان کشیدند، حرف ها و تهمت های زیادی شنیدند اما ذره ای کوتاه نیامدند و بدانید کسی که همیشه از حق مردم دفاع خواهد کرد ایشان هستند.

آذربایجان غربی (ارومیه )

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: هدف اصلی دشمن از هجمه رسانه ای در خصوص اقتصاد و همچنین بیان مکرر مشکلات، ایجاد ناامیدی بین مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: گرانی و تورم در تمام نقاط دنیا به چشم می خورد و مختص کشور ما نیست ولی دشمنان با هجمه رسانه ای خود و تکرار این مساله در صدد هستند تا ایران اسلامی را کشوری فلاکت زده نشان دهند.

خراسان جنوبی (بیرجند)

امام جمعه موقت بیرجند گفت: امروز امنیت غذایی با امنیت نظامی برابر می‌کند یا حتی جلوتر است و این موضوع رابطه مستقیم با استقلال و امنیت کشورها دارد.

حجت‌الاسلام محسن مشرفی نیز در جمع نمازگزاران افزود: استقلال در بخش کشاورزی مهم است زیرا بر اثر ظلم و همجه دشمنان، مردم ما از نظر معیشتی در تنگنا قرار گرفته‌اند و نیاز است دولت به کشاورزان کمک کند تا بخش کشاورزی روی ریل توسعه قرار گیرد.

سیستان و بلوچستان (زاهدان)

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: یکی از نقاط مثبت این استان فضای دینی آن است که باید به درستی این فضا حفظ شود.

آیت الله مصطفی محامی با بیان اینکه تا می‌توانیم باید چتر انقلاب را بگسترانیم، افزود: نباید اجازه دهیم برخی با تندروی خود بر خلاف سیره رهبری عمل کنند و به جای جذب حداکثری، دفع حداکثری داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در ادامه به هفته قوه قضاییه اشاره کرد و ادامه داد: باید سیستم قضایی استان در جهت اقامه قسط و عدل بیش از پیش تلاش کند، به گونه ای که مردم سیستم قضا را ملجا و مأمن خود بدانند.

فارس(شیراز)

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز گفت: اصناف باید در بحث مالیات و دیگر مباحث با دولت تعامل کنند تا دولت هم بتواند به وظایف خود عمل کند و مجموعه‌های دولت نیز رحم و انصاف را از خود رئیس‌جمهور یاد بگیرند و اشاعه دهند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام با بیان اینکه کاسب حبیب خدا است، گفت: اصناف نقش مهمی در جامعه دارند و به همین دلیل حبیب‌الله نامیده شده‌اند؛این قشر خدمات ویژه برای نظام انجام می‌دهند و در بحث مالیات نباید به آن‌ها بی‌انصافی شود.

وی بحث آب را یکی از مسائل مهم دانست که در فصل گرما، با افزایش مصرف موجب بیشتر شدن نگرانی می‌شود، لزوم ورود روحانیون به موضوع فرهنگسازی مصرف بهینه آب، خصوصا طی ماه‌های گرم سال را متذکر شد و گفت: با صرفه‌جویی ۵ درصدی بدون مشکل تابستان سپری شود.

یزد

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد گفت: مسئولان بیش از گذشته برای تامین آب مورد نیاز مردم و انتقال آن به استان تلاش کرده و جدی‌تر باشند که اساسی‌ترین مطالبه و موضوعی حیاتی است.

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر یزد افزود: مشکل اصلی استان آب است و هرچند در این خصوص اقداماتی شده ولی باید بهتر و جدی پیگیری شود.

وی به هفته جهاد کشاورزی اشاره کرد و با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته ادامه داد: صرفه‌جویی در مصرف آب و تلاش برای تامین نیازهای مردم در این بخش از اهمیت فراوان برخوردار است .

بوشهر

امام جمعه موقت بوشهر هم این هفته در جمع نمازگزاران اظهار داشت : پس از انقلاب اسلامی ایران نهادهای مقدسی بروز و ظهور پیدا کردند که یکی از آنها جهاد سازندگی است که نقش بی بدیلی در زدودن محرومیت از چهره روستاها ایفا کرده است.

حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر با اشاره به ۲۷ خرداد سالروز تشکیل جهاد سازندگی اظهار کرد: جهاد سازندگی همواره در کنار سپاه و بسیج منشاء خدمات فراوانی برای نظام بوده است وبا عملکرد شایسته خود الگوی مدیریت انقلابی، عمران و آبادانی جهادی، مهندسی رزمی جهادی و دکترین جمهوری اسلامی در آبادانی برای کشور است.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن هفته صرفه جویی در مصرف آب اظهار کرد: یکی از بحران‌های کشور و استان بوشهر کمبود آب است که مهم ترین راه برای مدیریت آن صرفه جویی است که باید در کنار راهکارهای تامین آب، صرفه جویی مورد توجه جدی قرار گیرد.

مرکزی(اراک)

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: تلاش جهادی در جهت توسعه همه‌جانبه کشور باید جایگزین برخی شیطنت‌ها، بازی‌های سیاسی، تنبلی و فرار از کار شود.

آیت‌الله  قربانعلی دری نجف‌آبادی هم  افزود: جمهوری اسلامی همانطور که در بسیاری از علوم و فنون و بخش‌های مختلف مانند ساخت موشک و واکسن کرونا در دنیا حرف برای گفتن دارد باید در ساخت بسیاری از کالاهای وارداتی نیر تلاش کند.

کهگیلویه و بویر احمد(یاسوج)

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج نیز با اشاره به رشادت های تیپ مقتدر ۴۸ فتح در سردشت در مبارزه با گروهک تروریستی پژاک، گفت: تلاش های این سربازان در این شرایط سخت ستودنی بوده و امروز به برکت سپاه امنیت برقرار است.

آیت الله سید نصیر حسینی با اشاره به سفر خود به نقطه صفر مرزی در سردشت، اظهار داشت: تیپ مقتدر ۴۸ فتح و سربازان با شجاعت در برابر هر تروریستی ایستاده اند و از تلاش های آنها تقدیر و تشکر می کنیم.

قم

امام جمعه موقت قم هم با اشاره به ابعاد آرمان‌ها، شخصیت و خط امام راحل گفت: راه‌حل مشکل‌های کشور پیروی از خط امام، ولایت فقیه و عملیاتی نمودن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است.

 آیت‌الله سید محمد سعیدی اظهار داشت: امام راحل احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) بر پایه مکتب اهل بیت در دوران معاصر است.

وی همچنین از اقدام سریع و قاطع عوامل نیروی انتظامی در شناسایی و دستگیری سارقان صندوق امانات بانک ملی قدردانی و بیان کرد: این عملیات اعتماد مردم را افزایش می‌دهد.

خراسان رضوی (مشهد)

 امام جمعه مشهد هم در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد گفت: به منظور حمایت از مردم در شرایط کنونی و کاستن از مشکلات معیشتی آنان، باید مبادی فساد و سودجویی در کشور شناسایی و با آن برخورد شود.

آیت الله سیداحمد علم‌الهدی  موقعیت امروز کشور و جامعه را حساس خواند و افزود: از طرفی فشار مشکلات اقتصادی و معیشتی و از سوی دیگر در جریان حوادث جهانی، فرصتهای قابل توجهی در مسیر پیش روی ما قرار دارد و آنچه امروز حایز اهمیت است، شناخت مشکلات و مبداء مشکلات و نیز شناخت فرصت‌هایی است که به حل مشکلات کمک می‌کند.

ایلام

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز گفت: دشمنان ایران اسلامی با سیاه نمایی و برجسته سازی مشکلات و دامن زدن به چالش ها سعی می کنند ایران را کشوری غرق شده در مشکلات و آماده فروپاشی نشان دهند.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار همچنین به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: باتوجه به وجود برخی مشکلات معیشتی و اقتصادی، دولت، مردم و مسوولان باید با همراهی و همکاری همدیگر بر این معضلات موجود غلبه و ضمن کنترل تورم افسارگریخته، با کسانیکه قدرت خرید مردم را پایین آورده اند، برخورد جدی و قانونی اعمال کنند.

کرمانشاه

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه نیزبا اشاره به تورم و گرانی‌های چند مدت اخیر از اصناف و اتحادیه‌های استان خواست در بحث قیمت‌گذاری کالاها منصفانه عمل کنند و گفت: گاهی در رسانه‌ها خبر احتکار کالاها منتشر می‌شود که واقعا در این شرایط اقتصادی مردم ناراحت کننده است.

آیت الله «مصطفی علما» در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه؛ با تبریک اول تیرماه بنام روز اصناف افزود: اصناف سابقه ریشه دار و طولانی در یاری دادن به انقلاب چه قبل و چه بعد از پیروزی آن دارند و تاکنون شهدای بسیاری زیادی را تقدیم کشور کرده اند و لذا از آنان می خواهیم این چند صباح گرانی کالاها را با صبوری مدیریت و منصفانه عمل کنند.

خراسان شمالی (بجنورد )

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: مدیرانی که به فرض تغییر و تودیع کار مردم را رها کنند و معطل بگذراند در حقیقت حق‌الناس را تضییع کرده‌اند.

حجت الاسلام رضا نوری اظهار داشت: در دین اسلام بازنشستگی نیست و همه باید کار کنند و طلب رزق و روزی  نباید رها شود حتی اگر بدانیم تا فردا زنده نمی مانیم.

وی با اشاره به آغاز هفته جهاد کشاورزی افزود: برنامه های مختلف و کمک های دولت به کشاورزان باید بیش از همیشه باشد و در مورد اقدامات مختلفی که به ارتقای کشاورزی استان منجر شود باید مسوولان حساسیت نشان دهند و حتی کود و سموم لازم و ابزار و ماشینهای کشاورزی باید به روز و در دسترس باشد تا بهره وری ایجاد شود نه این که بین قیمت این اقلام و سود کشاورزان فاضصله نجومی باشد. 

کردستان(سنندج)

امام جمعه سنندج نیز امروز در خطبه های نماز جمعه گفت: مبارزه با آثار سوء مصرف مواد مخدر تنها از عهده یک ارگان و نهاد خاص بر نمی آید و مبارزه با این بلای خانمانسوز باید به عنوان فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

 ماموستا فایق رستمی  با اشاره به هفته مبارزه سوء مصرف مواد مخدر اظهار داشت: دشمنان برای ضربه زدن به جامعه ما از هر حربه‌ای استفاده می کند و گرفتار کردن جوانان و نیروی کار ما به مواد مخدر یکی از اهداف دشمنان است.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه سنندج گفت: اصناف و بازاریان شرایط اقتصادی جامعه را درک کنند و از گرانفروشی و انبار کالاهای اساسی خودداری و انصاف و عدالت را در حق مردم رعایت کنند.

خوزستان(اهواز)

نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: اقتدار غذایی و تولید پایدار محصولات کشاورزی، یکی از ابزارهای نوین قدرت جهانی و از توصیه های مکرر مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد هم  اظهار داشت: مقام معظم رهبری طی ادوار مختلف، در خصوص ایجاد اقتدار غذایی کشور، توصیه‌های مکرری به مسوولان داشته‌اند.

وی همچنین  بر اهمیت صرفه جویی در مصرف آب تاکید و تصریح کرد : صرفه جویی و استفاده بهینه از آب در بخش شرب و کشاورزی باید با برنامه ریزی های منسجم و مستمر فرهنگ سازی شود.

اصفهان

امام جمعه موقت اصفهان گفت: دشمنان بسیار ظالمانه به کشور فشار می آورند تا مردم ایران را ناامید کنند اما مردم نباید از آینده کشور ناامید و گوشه نشینی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی نیز اظهار داشت: قطعنامه هسته ای بر علیه  ایران غیر منصفانه و ظالمانه بود و ما نباید ناامید بشویم، چرا که دین و باورهایمان، همه را  به تلاش و بردباری توصیه کرده است.

وی در ادامه به هجمه های فضای مجازی  و شیطنت های دشمنان پیرامون سرقت از بانک مرکزی اشاره ، و افزود: اگرچه بدخواهان در صدد نمایش دادن فضای ناامنی در کشور بودند، با این وجود نیروی انتظامی  در کمترین زمان، سارقان حرفه ای  را دستگیر و تحویل قانون دادند.
 

البرز(کرج)

نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به اهمیت هفته جهاد کشاورزی ، بر استفاده صحیح از منابع آب و خاک در کشور به ویژه در استان البرز به عنوان یک اولویت مهم توسط مسوولان و مردم تاکید کرد.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی افزود: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب وابستگی غذایی موجب وابستگی سیاسی نیز می شود که یکی از مصادیق استکبار ستیزی استقلال است؛ براین اساس  تقویت بخش کشاورزی باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به نوع کشت در مناطق کم آب گفت: درصورتی که هدر رفتن قطره ای آب جایز نیست  اما در بخشی اراضی  کشاورزی کرج با کاشت کاهو و کلم که از محصولات آب بر هستند، الگوی مصرف آب رعایت نمی شود،صیانت از آب مهم است اما در عین حال وقتی که  کشاورزی و دامپروری نباشد امنیت غذایی از بین می رود.

هرمزگان(بندرعباس )

 امام جمعه موقت بندرعباس نیز با گرامیداشت ۲۷ خردادماه سالروز تاسیس جهاد سازندگی و جهاد کشاورزی، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به اهداف خود به مدیران جهادی نیاز دارد تا برای آبادانی و سازندگی کشور تلاش کنند.

 حجت الاسلام عبدالحمید رئیسی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در بخش های مختلف، تصریح کرد: امروز به لطف خداوند و راهنمایی های مقام معظم رهبری و داشتن نیروهای توانمند و جهادی، ایران اسلامی یکی از قدرتهای بزرگ است که هر بار توان نظامی آن موجب خواری و شکست استکبار جهانی شده است.

آذربایجان شرقی (تبریز)

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: هیچ کشوری بدون اطمینان از داشتن آب نمی تواند به ثبات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی برسد.

 حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل هاشم نیز اظهار داشت : آب یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین عناصر زیست بوده و برخورداری از آب سالم برای نیازهای انسانی از عوامل اساسی و به منزله عامل تمدن‌ساز شناخته می‌شود. 

وی همچنین با بیان اهمیت وجود استقلال و اتخاذ دیپلماسی غذایی گفت: در دنیا اولین فرمانده مربوط به فرماندهی نظامیان و دومین فرماندهی، کنترل غذایی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    11 1
    تنها خواست ملت پیاده سازی احکام اسلام و مبارزه با بدحجابی است. انسان برای چرا به این زندگی نیامده است.
    • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      2 0
      شما برای گرانفروشی که منفذ آزار ملت بوسیله ی گرانفروشان است پیشنهاد مبارزه ای را می دهی که گرانفروشی را مخفی کند گرانفروش و بدحجابی و ترور و.. همه و همه بوسیله دشمن دارند تجهیز و هدایت می شوند برای آزار ملتایران و باید همه این معضلات باید بر سر دشمن کن فیکون شود -
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    2 0
    افزایش مالیات در هر مرحله و بخشی باعث افزایش بیشتر قیمت ها می شود
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    2 1
    خواست ما مردم اینه که از پزشک ها و بساز بفروش ها تاجر ها مالیات بگیرید
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    0 2
    تنها راه برخورد قهری و زوری با مالکان است چون صحیح است که هر خانه از لحاظی یک ملک شخصی است اما از لحاظ دیگر قطعه ای از شهر و کشور است و به نوعی مشاع است و نمی شود آن را رها کرد . روش هم آسان است به این ترتیب که در هر منطقه رهن و اجاره قیمت کاملا مشخص داشته باشد . مثلا منطقه 6 ، قیمت رهن متری یک تومن باشد.(خانه 50 متری = 50ملیون رهن ) و قابل تبدیل . هر مالکی هم نخواست مالیات مضاعف بدهد . والله بخدا زور همیشه بد نیست . ملک مسکونی هم واحد تجاری نیست .
  • IR ۰۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    0 0
    کنترل بازار وتثبیت قیمتها و مقابله جدی با گرانفروشی وکم فروشی واحتکار بدون استفاده از ظرفیت عظیم سپاه وبسیج ممکن نیست!
  • لیلا IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    1 0
    گران فروش اصلی خود دولته
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    0 0
    باید هرچه سریعتر تابیشترازاین عارت نشدیم ۱-جراحی اقتصادی صورت گیردوقیمت تمام کالاها ازادشود فقط مواد اولیها وکالاهایی که ازخودمردم،ملی وبیت المال هست را فقط هزینه های استخراج،تولید،حمل ونقل وتوزیعش ازمردم گرفته شود(مثل بنزین،گازوئیل،برق،آب،گاز... ۲-قبلش ازمردم بصورت یارانه سهنیه وکالا برگ حمایت شود ۳-حقوق پایه افزایش پیدا کندوحقوق ومسئولین وکارکنان دائمی ورسمی با توجه به کارآیی وراندمان وداشتن طرحهای خوب باتوجه به تجربه وتخصصشون که ارائه بدهند ودرجهت بهبود کیفیت وکارایی وفراوانی وتولید وراندمان بود حقوق فقط اونهایی که باعث افزایش استقلال اقتدار راندمان تولید خودکفایی راندمان...شدند افزایش پیدا کند ۴-برای اجرای جراحی اقتصادی باید انواع شفاف سازی،آمار ولطلاعات دقیق از مسیولین کارکنان دلالها وواسطه هاشون همچنین مبارزه و جمع اوزی مفسدان خاینین جنایتکاران وعارتگران زنهای برتر اقاها واقازاده ...صورت گیرد
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    0 0
    قربب به ۵۰سالست که ایران وایرانی به افزایش تورم،قیمت ارز وطلا ...عادت کرده ونمیشه چندماهه وچندساله به ثبات قیمت رسید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس