نماز جمعه استان‌ها؛‌ از یادآوری رسوایی مکرر دشمنان انقلاب تا قدردانی از وحدت ملت وفادار ایران

ائمه جمعه در کنار نمازگزاران بار دیگر بر بیعت با مقام معظم رهبری و همراهی با نظام تاکید کردند.

به گزارش مشرق، ائمه جمعه سراسر کشور امروز خطبه های خود را با محورهای مختلف از جمله میلاد پیامبر اکرم(ص)، هفته وحدت و برادری شیعه و سنی، مباحث روز اقتصادی، تلاش دولت برای بهبود شرایط اقتصادی مردم، یادآوری قدرت ایران در منطقه، جهاد تبیین در سیره رفتاری پیامبر(ص) و ضرورت تقویت رسانه‌های کشور در مقابله با حوادث اخیر بیان کردند.

امام جمعه آبادان: آگاهی و زمان‌شناسی مردم فتنه اخیر دشمن را ناکام گذاشت

حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی امام جمعه آبادان در خطبه دوم این هفته نماز جمعه آبادان افزود: حجاب از فرایض واجب دینی است و دشمن با رمز عفاف‌زدایی به میدان آمده و درصدد فروپاشی خانواده‌ها و جامعه اسلامی است.

وی اظهار داشت: دشمن در سال های گذشته سعی در تفرقه افکنی بین مسلمانان داشته اما هر بار مشت محکمی از امت اسلامی دریافت کرده است.

خطیب جمعه آبادان ضمن گرامیداشت هفته وحدت بیان کرد: اسلام دین وحدت است و نقشه شوم دشمنان با وحدت مسلمانان راه بجایی نخواهند برد.

حجت الاسلام غبیشاوی اظهار داشت: در اتفاقات اخیر برخی که سربازان دشمن هستندبه قرآن، حجاب و مساجد به شکل وحشیانه ای جسارت کردند اما امت اسلامی ایران پاسخ کوبنده ای به آنها داد.

امام جمعه اراک: امنیت کشور به هیچ بهانه‌ای نباید تضعیف شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: امنیت کشور بزرگترین نعمت است و به هیچ بهانه‌ای نباید تضعیف شود.

آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک در مصلی بیت‌المقدس، این شهر افزود: امنیت پایدار زمینه ساز توسعه همه جانبه است، بنابراین حفظ امنیت و آرامش جامعه از واجب‌ترین امور است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد. 

وی ادامه داد: ایران اسلامی به برکت گنجینه ولایت فقیه، اندیشه های ناب آزادی خواهی ،خون پاک شهدا و رشادت های نیروهای مسلح در اوج اقتدار قرار دارد و آحاد جامعه باید همواره شاکر این نعمات الهی باشند.

آیت لله دری نجف آبادی تاکید کرد: مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی باید بدانند که دشمنان به هیچ عنوان دلسوز ما نیستند و اگر رویدادهای اخیر باعث شود غفلتی صورت بگیرد و یا آب در آسیاب دشمن ریخته شود، کشور آسیب می‌بیند. 

وی ادامه داد: رویدادهای مهم روزهای اخیر مانند سفر رییس جمهوری به شانگهای، ملاقات با رییس جمهور آذربایجان اتفاق افتاد که نباید حوادث اخیر موجب شود این رویدادها به چشم نیاید.

امام جمعه اردبیل: رویکرد آمریکا و اروپا درباره تبادل اطلاعات اهانت بزرگ به آزادی بیان است 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: آمریکا و اروپا نه عاشق تبادل آزاد اطلاعات بلکه عاشق تبادل اطلاعات خاصی هستند که منافع آن ها را تامین می‌کند و این اهانت بزرگ به آزادی بیان و تیشه به ریشه آزادی است.

سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه جهان غرب بر اساس منافع خود عمل می کند نه در راستای دفاع از حق و حریم بشریت، تصریح کرد: اگر کشوری در نظر آنها خطایی کرد آنها می گویند ما حق داریم او را توبیخ و عقوبت کنیم، در سخت‌ترین محاصره قرار دهیم در مجمع حقوق بشر سازمان ملل محکوم و در صورت لزوم در شورای امنیت سازمان ملل علیه او قطعنامه تصویب کنیم اما همه این‌ها بر اساس منافع خودشان است نه بر اساس دفاع از حریم حق و حریم بشریت و دلیل آن این است که اگر خودشان آن خطا را مرتکب شدند از تمام آن توبیخ و عقوبت ها معاف هستند و کسی حق ندارد به آنها اعتراض کند.

وی افزود: داد آنها بلند است که باید تروریسم را محکوم کنیم و تروریسم برای امنیت جهانی خطر بزرگی است در حالی که این هفته جان بولتون در مصاحبه خود با تلویزیون آمریکا اعلام کرد همان طور که قاسم سلیمانی را ترور کرده ایم باید پوتین را هم مثل سلیمانی ترور کنیم! آیا این تروریسم دولتی نیست اگر ایران بگوید باید بایدن را ترور کنیم چه غوغایی بلند می شود؟

خطیب جمعه اصفهان: از دنیا عقب نیستیم بلکه با سرعت پیش می‌رویم

امام جمعه موقت اصفهان گفت: این روزها نه تنها از دیگر کشورها عقب نیستیم بلکه در عرصه‌های مختلف با سرعت و رو به جلو در حال حرکتیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در خطبه های نماز جمعه امروز اصفهان در محل مصلای امام خمینی (ره) افزود: موفقیت فعلی ما مرهون الطاف خداوند و راهنمایی‌های قرآن کریم است.

وی اضافه کرد: ایران قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد اما در قرآن مجید آمده است که اگر دشمن به شما حمله ور شد شما نیز با مقابله به مثل باید به وظیفه خود عمل کنید.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار داشت: رژیم صهیونیستی در حال تلاش برای ضربه زدن به نظام ماست اما بر این نکته هم واقف است که اگر در زمان صبح وارد جنگ شود ظهر دیگر اثری از این رژیم غاصب وجود نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین میردامادی خاطرنشان کرد: در اغتشاشات اخیر نیروهای نظامی و انتظامی ما قربانی دادند اما اینگونه هم نخواهد بود که جایی که مصلحت اجازه دهد ساکت بمانیم.

خطیب جمعه اهواز :با عوامل دشمن طبق قانون برخورد شود 

خطیب جمعه اهواز با تاکید بر اینکه نباید فضای کشور را امنیتی کرد گفت : در مقامل عوامل دشمن مسئولان نظامی و امنیتی باید طبق قانون عمل کنند.

آیت الله عباس کعبی در خطبه‌های امروز نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر بیان کرد : ما به وعده الهی مبنی بر پیروزی قطعی یقین داریم و کمک الهی هم همراه ما خواهد بود .

وی ادامه داد: هم مسئولان وظیفه سنگینی در قبال این اغتشاشات بر عهده دارند و هم ملت ، ملت قوی ظاهر شده و انتظار می رود متناسب با حجم اغتشاشات همچنان در سنگرها ، مساجد ، ادارات و مدارس قوی عمل کند و همچنین در کنار پلیس و نیروهای بسیج در صحنه حاضر باشد.

آیت الله کعبی افزود: ملت همیشه پیشتاز است و نباید باعجله تصمیم گرفت ، قطعا ملت ایران در مقابل افراد بی بصیرتی که هم سو با دشمن شدند ساکت نخواهد ماند.

وی با بیان اینکه تا آخرین نفس پای آرمانهای شهدا خواهیم ایستاد ، افزود : عشایر و مردم خوزستان نسبت به ناموس و حجاب حساس هستند و همین عامل باعث شد تا با اغتشاشگران همراهی نکنند.

آیت الله کعبی خاطر نشان کرد : دشمن برنامه ریزی کرده تا با کمک منافقین ، سلطنت طلب ها و سایر گروهای معاند عملیات نظامی علیه ایران انجام دهد ولی با قدرت نیروهای مسلح و آگاه ایران ، پایگاه دشمنان منهدم شد.

وی با بیان اینکه سلسله پیروزی های نظام مقدس جمهوری اسلامی در داخل و خارج با حضور دولت سیزدهم تداوم خواهد داشت ، تصریح کرد : اقتدار ایران اسلامی باهمت دولت سیزدهم ادامه دارد و آمریکا نمی تواند مسیر پیشرفت را متوقف کند و قطعا شکست خواهد خورد.

امام جمعه بجنورد: دشمن به دنبال ایجاد تفرقه در میان مردم ایران است 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: دشمن به دنبال ایجاد تفرقه و دودستگی در میان مردم ایران است.

حجت الاسلام رضا نوری در خطبه های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد اظهارداشت: دشمنان در اغتشاشات و ناآرامی های اخیر به دنبال جداکردن برخی از بدنه ملت است و چند هنرمند و ورزشکار معدود نیز دشمن را در اجرای این توطئه ها همراهی کردند.

وی تصریح کرد: ورزشکار و هنرمند ایرانی همواره در کنار مردم است و هنرمند ولایی و ورزشکاری که مدال خود را به خانواده شهید هدیه می کند با این حرکات نقشه های دشمن را برملا می کند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبر مبنی بر اینکه ملت ایران، قوی است گفت: مردم همواره در برابر دشمنان سینه سپر می کنند و به میدان می آیند تا فتنه را نابود کنند.

امام جمعه بوشهر: توجه مسئولان به توسعه و پیشرفت کشور معطوف باشد

 امام جمعه بوشهر گفت: آشوب‌های اخیر همراه با تخریب و قتل نشان دهنده مستاصل شدن و نفی دشمنان نظام اسلامی است و مسئولان نباید بگذارند این رخدادها ذهن آنها را معطوف و کشور را از پیشرفت و توسعه باز دارد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بوشهر بیان کرد: در این جریان حوزه امنیتی و قضایی باید کار خود را بخوبی انجام دهند و حوزه فرهنگی نیز فعالانه عمل کند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: اکنون دشمن در موضع انفعالی نسبت به نظام جمهوری اسلامی قرار دارد و در شرایطی که جریان سازی و رشد در دست ایران است، جبهه استکبار عکس‌العمل‌هایی در قبال روند رو به پیشرفت کشور دارد.

وی عنوان کرد: یکی از این اقدامات رسانه‌ای مردمی نشان دادن این جریان و ایجاد توهم در این زمینه بود اما مردم فهیم و بصیر ایران اسلامی با پیروی از رهبری ایستادند و این توطئه را افشا و مشت محکمی بر پیکره جهان استکبار وارد کردند.

صفایی بوشهری اظهار کرد: جمهوری اسلامی ادامه حرکت تمدنی پیامبر (ص) و نفی طبقاتی کردن جهان، فساد و فحشا و ظلم ستم جهانی است و از این رو جبهه استکبار با همه وجود در مقابل آن ایستاده است.

امام جمعه موقت بیرجند: اغتشاشات برای غافل کردن مسوولان از توسعه و پیشرفت است 

امام جمعه موقت بیرجند گفت: یکی از توطئه‌های دشمن در اغتشاشات اخیر، سرگرم کردن مسوولان و قوای سه‌گانه به این مسائل است تا از رسالت اصلی برای توسعه و پیشرفت کشور غافل شوند.

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند ضمن تبریک هفته وحدت، سالروز میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) افزود: امروز جبهه دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران شبیه جنگ احزاب است.

وی اظهار داشت: آگاهی و بصیرت مردم، فتنه‌های دشمن را خنثی کرد اما باید مراقب باشیم برای نسل جوان که دوران انقلاب اسلامی را ندیده، حقایق را با روایت انقلاب و اسلام بازگو کنیم.

خطیب جمعه بیرجند با تاکید بر ضرورت جهاد تبیین گفت: مسوولان با پیگیری مسائل اقتصادی، رصد اطلاعاتی و کنترل فضای مجازی باید برای حل مشکلات جامعه بکوشند.

وی افزود: آمریکا، اسرائیل، تجزیه‌طلب‌ها، منافقان، دموکرات و کومله‌ها به صراحت حمایت خود از اغتشاشگران و مقابله با مبانی اسلام را اعلام کردند اما مردم ایران با هوشیاری از ولایت پشتیبانی کردند و نشان دادند که همیشه با فتنه‌های دشمن مبارزه می‌کنند.

امام جمعه موقت تبریز: اسلام با توزیع ناعادلانه ثروت و اختلاف طبقاتی مخالف است 

امام جمعه موقت تبریز با تاکید بر اینکه دین مبین اسلام با اقتصاد و ثروت مخالف نیست، گفت: اسلام با توزیع ناعادلانه ثروت و اختلاف طبقاتی مخالف است.

حجت الاسلام اسماعیل روشن تن در خطبه های نماز جمعه تبریز با تبریک هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر مهر و رحمت و امام جعفر صادق (ع)، افزود: اخلاق نیکوی پیامبر عظیم الشان اسلام الگوی مسلمانان است و در حقیقت در تمام ویژگی ها باید از حضرت محمد(ص) تمسک بجوییم و خلق نیکوی پیامبر خدا را الگو قرار دهیم چون اکنون یکی از نیازهای اساسی دنیای امروز رعایت اخلاق است. 

وی ادامه داد: رهبری، سه گروهی که در آشوب ها نقش داشتند را شامل عده ای از عوامل دشمن، افرادی که آب به آسیاب دشمن ریختند و هیجان زده ها که ناخواسته نقش ایفا کردند، دانستند. 

خطیب موقت تبریز با اشاره به فرمایشات رهبری خاطرنشان کرد: باید فعالیت ها و اقدامات فرهنگی تبیینی در خصوص افراد هیجان زده که وارد آشوب ها شده اند انجام شود تا اهداف و ارزش های انقلاب اسلامی تبیین و به نسل های کنونی و آینده منتقل شود. 

امام جمعه جیرفت: توطئه اخیر دشمنان به علت پیشرفت‌ها دردولت انقلابی است 

امام جمعه جیرفت گفت: حرکت دولت انقلابی در مسیر پیشرفت کشور، دشمنان را به فکر طرح ریزی برای ایجاد اغتشاش و توطئه در کشور انداخت. 

حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز جمعه این هفته جیرفت اظهار داشت: توجه دولت به شرق و رایزنی با کشورهای مختلف اقدامات قابل توجهی بود و دشمنان را به این نتیجه رساند که آینده کشور و مردم بسیار روشن خواهد بود.

وی یادآور شد: دشمنان متوجه شدند دولت دکتر رییسی ضمن تکیه بر توانایی های داخلی به صورت جدی به دنبال مذاکره برای رفع تحریم هاست بنابراین خواستند با یک اغتشاش گسترده سطح توقعات و خواسته ایران را پایین بیاورند و به حداقل برسانند.

امام جمعه دزفول: حوادث اخیر پرده‌های نفاق را کنار زد

امام جمعه دزفول با اشاره به ناآرامی‌های اخیر گفت: این حوادث و اتفاقات پرده‌های نفاق را کنار زد.

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهر بیان کرد: حوادث اخیر به رغم همه تهدیدها، دستاوردهایی نیز داشت و ضمن غربال گری، پرده‌های نفاق را کنار زد.

وی با اشاره به شناسایی لیدرهای آموزش دیده دشمن در اغتشاشات اخیر افزود: برخی افراد در کشورهای آفریقایی برای عملیات خربکارانه در ایران تمرین کردند و آموزش دیدند ولی توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسایی شدند و زلزله ای در موصاد رخ داد.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی با تاکید بر لزوم آسیب شناسی حوادث اخیر بیان کرد: هیچ‌چیز مهمتر از مصالح نظام، امت و ولایت نیست و هرگاه احساس کنیم مسوولی بی تدبیری کرده و ترسیده به او تذکر می‌دهیم.

خطیب جمعه دماوند:نقش دشمن در اغتشاشات اخیر واضح است 

امام جمعه شهرستان دماوند باتاکید براینکه نقش دشمن در اغتشاشات اخیر واضح بوده و توطئه دشمن توهم نیست گفت : حضور برخی از عوامل بیگانه در صحنه آشوبها، تبلیغات گسترده رسانه‌ای به نفع آشوب طلبی و اغتشاش را همه تایید می‌کنند و انکار ناپذیر است.

حجت‌الاسلام فتاح دماوندی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان دماوند باتبریک روز ۱۷ ربیع الاول اظهار داشت: وجود مقدس پیامبر اسلام (ص) بعنوان بزرگترین محور وحدت است و همه مسلمین می توانند در این نقطه به هم پیوند بخورند.

دماوندی با اشاره به اینکه ضعف و کاستی های کشور دلیل نمی‌شود که دشمن با بهانه جویی در امور داخلی ما دخالت کنند گفت: نقش دشمن در اغتشاشات اخیر واضح است، توطئه دشمن توهم نیست، بلکه واقعیت است همچنین حضور برخی از عوامل بیگانه در صحنه آشوبها، تبلیغات گسترده رسانه‌ای به نفع آشوب طلبی و اغتشاش را همه تایید می‌کنند و انکارناپذیر است.

خطیب جمعه رشت: نیازمند کار پایگاهی موثر برای انتقال آموزه‌های مکتبی به نسل جدیدیم

امام جمعه موقت رشت با بیان ضرورت توجه به انتقال آموزه های مکتبی به جوانان و نوجوانان گفت: جوانان به درک صحیح آموزه های دینی و مکتبی نیاز دارند از این‌رو نیازمند به کار منسجم و موثر پایگاهی و دانشگاهی در این ارتباط هستیم.

حجت‌الاسلام صفر قربانپور در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی (ره) شهربا بیان اینکه به یقین خنثی کننده همه نقشه‌های دشمنان همدلی، وفاق و ملی وحدت کلمه است، افزود: وحدت اقوام و مذاهب در این ارتباط اهمیت بسزایی دارد از این‌رو باید این وحدت را بیش از پیش افزایش دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جریانات اخیر در کشور اظهار کرد: مطالبه مردم این است که بخشی از افراد لیدر اغتشاشات بوده و تعدای که سلاح گرم و سرد به همراه داشتند و میدان دار بودند به سزای اعمال خود برسند وگرنه در حق این مردم ستم دیگری روا شده است.

امام جمعه موقت زاهدان: امیدوارکنندگان دشمن باید به اشد مجازات برسند

امام جمعه موقت زاهدان گفت: در اتفاقات اخیر عده‌ای معترض و عده‌ای هم هیجان زده شده و به خیابان آمدند که حسابشان با اغتشاشگران جداست اما خواسته مردم از مسوولان برخورد اشد با اغتشاشگران و امیدوارکنندگان دشمنان است. 

حجت الاسلام سید خلیل حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای قدس زاهدان اظهار داشت: در حوادث اخیر حساب کسانی که اعتراض داشته و افرادی که هیجان زده به خیابان آمدند با حساب اغتشاشگران جداست مردم از مسوولان درخواست دارند آن عده که باعث شدند جبهه دشمنان اسلام امیدوار و دل مردم و دل رهبر عزیزمان جریحه دار شود باید با دقت و بدون تعارف به اشد مجازات برسند.

 وی با اشاره به اتفاقات دو هفته اخیر در کشور گفت: بیش از چهار دهه قبل ایران یک لقمه آماده برای آمریکا و استکبار جهانی بود و آنها به هر شکلی که میلشان بود از این لقمه آماده استفاده می کردند اما با پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران این لقمه آماده را از حلقوم آمریکا و استکبار جهانی خارج کرد و آمریکا و استکبار جهانی را در هم شکسته و یک کشور مستقل شدیم.

امام جمعه موقت زاهدان ادامه داد: دشمنان با توطئه های مختلف از جمله هشت سال جنگ تحمیلی، فتنه های متعدد در کردستان، ترکمن صحرا و دیگر نقاط کشور، تحریمها و غیره هر چه در توان داشتند انجام دادند تا ایران این که هست نباشد اما هرگز راه به جایی نبرده اند و این مساله همواره خاری در چشم دشمنان ایران اسلامی بوده است.  

امام جمعه زنجان: دشمن هنوز ملت ایران را نشناخته است 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: با اینکه ۴۳ سال از انقلاب اسلامی می گذرد ولی دشمن هنوز ملت ایران را نشناخته و در محاسباتش خطا می کند.

حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های این هفته نماز جمعه زنجان افزود: در این شرایط همه باید حواسمان جمع باشد و همه باهم پشت رهبر معظم انقلاب، توطئه های آمریکا، سعودی، اسراییل و ایادی آنها را خنثی کنیم.

وی ادامه داد: امت حزب الله این هفته هشیارتر از هفته قبل عمل کردند و این حضور با بصیرت جای تشکر دارد. 

امام جمعه ساری: توطئه دشمنان بی‌اثر ماند

نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری با اشاره بی اثر بودن توطئه دشمنان گفت: ملت ایران با انسجامی که از خود نشان می دهند با قاطعیت از نظام جمهوری اسلامی دفاع می کنن

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه های نماز جمعه ساری افزود: اغتشاش جمعیت اندک در کشور که از سوی رسانه های بیگانه بزرگ نمایی شده بود راه به جایی نخواهد بر

امام جمعه ساری گفت: از چهار ماه قبل در بنیاد دفاع دموکراسی در واشنگتن برپایی این اغتشاشات تصویب و برای این منظور حمایت های مادی نیز در نظرگرفته‌ ش

آیت‌الله محمدی لائینی افزود: دشمنان با فتنه سازی و کشته سازی به دنبال از بین بردن نظام ، تضعیف ایران اسلامی و تضعیف دولت سیزدهم هستند، دولت سیزدهم با تصمیمات و کارهایی که انجام داد گره گشایی های متعدد کرده است و دشمنان این را نمی خواهن

نماینده ولی فقیه در استان مازندران تصریح کرد : ناکام گذاشتن دولت سیزدهم برای دشمنان مهم است چرا که این دولت کار خود را انجام دهد قطعا ایران اسلامی محکم تر و موفق تر خواهد بود.

امام جمعه موقت سمنان: بازی‌گرفتن جوان راهبرد دشمن برای ایجاد اخلال در جامعه ا

امام جمعه موقت سمنان با تاکید بر هوشیاری و تدبر جوانان و اشاره به ناتوی فرهنگی دشمنان، گفت: بازی‌گرفتن جوانان و نوجوانان راهبرد دشمنان برای ایجاد اخلال در ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اس

حجت‌الاسلام محمدباقر عبدوس در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر ابراز داشت: دشمنان با بازی گرفتن احساسات جوانان به دنبال پیشبرد اهداف شوم خود هستند و در این شرایط جوانان باید هوشیار باشند و شنیده‌های خود را راستی‌آزمایی کنن

امام جمعه موقت سمنان با تاکید بر جهاد تبیین افزود: جهاد تبیین نقشی مهم در روشنگری افکار عمومی دار

وی افزود: دشمنان با برنامه‌ریزی در اغتشاشات اخیر این را در ذهن می‌پروراندند که با ایجاد درگیری بین  حکومت و ملت، شرایط را برای حمله و سلطه بر ایران فراهم کنند که با یاری خداوند، رهبری مدبرانه رهبر معظم انقلاب و هوشیاری مردم، دسیسه خنثی ش

حجت‌الاسلام عبدوس یادآور شد: با جان‌فشانی نیروهای مسلح و همراهی مردم  دسیسه دشمنان راه به جایی نخواهد برد و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی آرزوی خود را به گور می‌برن

امام جمعه موقت سمنان گفت: ایران کنونی به مرحله ای از قدرت دست‌یافته است که ابرقدرتهای امروز با شنیدن نام ایران لرزه بر اندامشان می‌افتد

امام جمعه موقت سنندج: مردم و مسوولان مراقب امنیت باشند

امام جمعه موقت سنندج بر لزوم تعامل مردم، مسوولان و دستگاه‌های مختلف برای پاسداری از امنیت و هوشیاری خانواده‌ها و جوانان در وقایع اخیر تاکید کر

ماموستا سید احسن حسینی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج، امنیت را نعمت بزرگی خواند و اظهار داشت: همه باید مراقب امنیت، جوانان و خانواده‌ها باشیم و از بروز ناامنی ممانعت کنیم، چراکه بدون وجود امنیت، هیچ کاری پیش نمی‌رو

وی با بیان اینکه نگذاریم جوانان فریب دشمنان را بخورند و دچار مشکل شوند، اضافه کرد: از مسوولان به ویژه دستگاه قضایی انتظار داریم با رافت و رحمت اسلامی با دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر برخورد کرده و زمینه آزادی آنان را فراهم کنن

ماموستا حسینی در بخش دیگری از خطبه‌ها ضمن تبریک هفته وحدت، به ویژگی‌های شخصیتی پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: رسول خدا نه تنها نسبت به اهل ایمان، بلکه نسبت به کفار نیز اهل گذشت و مدارا و رحمت بود، بنابراین ما نیز باید رهرو ایشان باشید.

امام جمعه موقت شهرکرد: ایجاد اشتغال اولویت کاری مسوولان باشد

خطیب موقت جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه بیکاری جوانان مهمترین معضل برای خانواده‌هاست، تاکید کرد: مسوولان اولویت کاری خود را رفع بیکاری و ایجاد اشتغال جوانان قرار دهند.

حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی(ره) این شهر افزود: ایجاد زمینه اشتغال به ویژه در بخش اشتغال در واحدهای کوچک و خانگی مورد تاکید مسوولان باشد.

خطیب موقت شهرکرد گفت:ملت ایران ،بارها نجابت، صلابت و بزرگی خود را از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون اثبان کرده‌اند و در برابر فتنه‌های مختلف دشمنان ایستادگی کرده‌اند.

فاطمی با اشاره به توطئه‌های دشمن گفت:دشمنان نظام جمهوری اسلامی هرگز دست از تلاش برنمی‌دارند و برای تحقق اهداف شوم خود به دنبال افرادی هستند تا نقشه‌های آنان را اجرا کنند و فرزندان و نسل جوان کشورمان باید هوشیار باشند و فریب دشمنان را نخورند.

امام جمعه شیراز:‌دلسوزی و رحمت پیامبر را در جامعه نشر دهیم

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیرازبا گرامیداشت سالروز میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع)، بر تبیین سیره پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار در جامعه تأکید کرد و گفت: پیامبر خیلی دلش برای مردم می سوخت و خیلی دلسوزی می کرد این روحیه و این حالت چیزی است که باید به نمایش گذاشتنش را تمرین کنیم.

آیت الله لطف الله دژکام گفت: باید نسبت به همدیگر دلسوزی داشته باشیم، اگر میخواهیم این دلسوزی را تمرین کنیم باید رسانه‌ها کمک کنند، رسانه‌ها در مطالبه گری، گاه یک سخن را به تندی بیان می کنند اما باید این رحمت را نیز جلوه داد و این یکی از مصادیق تمدن سازی اسلامی است

امام جمعه قرچک:فتنه گران هدفی جز نابودی اسلام ندارند

امام جمعه قرچک با بیان این که فتنه گران در مقابله با ایران اسلامی، هدفی جز نابودی اسلام ندارند اظهار داشت: فتنه اخیر با هدف بازگشت به جاهلیت پیش از اسلام شکل گرفت.

 حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قرچک که در مصلای نماز جمعه این شهرستان اقامه شد اظهار داشت: امروز به برکت خون شهدا و تلاش و ایثار مردم و راهنمایی و هدایت‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب، خدمات بی‌شماری توسط نظام صورت گرفته که باید همه این خدمات بازگو و بازخوانی تا سیاه‌نمایی دشمن خنثی شود.

وی افزود: امروز فتنه‌گران تلاش دارند تا سیره نبی مکرم اسلام را زیر سوال برده و کشور را نه به زمان صدر اسلام که به جاهلیت پیش از اسلام حرکت دهند البته دنیای غرب و استکبار باید بدانند که آنان هیچگاه حریف اسلام ناب محمدی که ریشه در اندیشه عقلی و فقهی دارند نخواهند ش

اسماعیلی تصریح کرد: ایدئولوژی غرب بر محور تزلزل انسان شکل گرفته و مقصد و مقصودی ندارد، در این تفکر علم، عالم و متعلم معنایی ندارد و علمی که انسان را به سمت کمال سوق ندهد، هیچ فایده ای ندار

امام جمعه کرج : چهره توطئه گران باید برای مردم افشا شود

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: چهره توطئه گران را باید برای مردم افشا و جامعه  را نسبت به ضررهای وارده در این زمینه آگاه ساخت.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی درخطبه های نماز جمعه این هفته کلانشهر کرج  با تبریک سالروز میلاد خجسته حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع)  افزود: باید جامعه را نسبت به ارزش هایی که مورد هدف دشمن قرار گرفته آگاه کرد که اهمیت جهاد تبیین، دشمن شناسی و بصیرت افزایی در همین محورها روشن می شو

وی ادامه داد: دشمنان با فتنه گری در تلاش هستند تا مردم دست از آرمانها و ارزش ها بردارند چرا که مشکل اصلی دشمنان دین است و با هزاران زبان می گویند دست از استقلال و ایران قوی بکشید.

نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان داشت: هشدار ، افشای شخصیت فتنه گران همان جهاد تبیین است که با روشنگری می توان جلوی خطا را گرفت.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل (ره) یادآورشد: حضرت امام (ره) همواره مواظبت در برابر توطئه دشمن را مورد تاکید قرارمی دادند و خاصیت تبیین درست آن است که افراد را در مقابل توطئه و فتنه آب دیده می کند.

امام جمعه کرمان: دشمن با حربه آشوب وارد شده است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان با بیان اینکه دشمن امروز با حربه آشوب وارد شده است گفت: حجم آشوب‌های اخیر کشور ناچیز بوده اما همین هم برای ما مهم است زیرا مطالبی را روشن کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه کرمان ادامه داد: در حوادث اخیر مشخص شد دشمنی دشمن با ما استمرار دارد و نباید از آن غفلت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه دست های پنهان در اغتشاشات اخیر کشور آشکار شد عنوان کرد: امریکا و برخی کشورهای اروپایی رسما از این آشوب‌ها حمایت کردند و دیگر نیازی برای اثبات این کشورها نداری

وی افزود: اغتشاشات اخیر نشان داد که اگر فضای مجازی به اختیار دشمن باشد، به قتلگاهی برای جوانان و نوجوانان ما تبدیل خواهد شد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: دشمنان تبلیغات برای ضعف و ناکارآمدی مسئولان و مدیران ما داشتند و برخی نیز در داخل کشور این خط را نا خواسته و نا آگاهانه دنبال کردند؛ این افراد گاهی اوقات رفتارهایی نیز به نفع دشمن می کن

امام جمعه کرمانشاه: همه مردم ایران پای اسلام و انقلاب ایستاده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه امروز دنیا روی قدرت ایران حساب ویژه باز می کند،گفت: دشمنان جمهوری اسلامی نمی توانند قدرت کشور ما را در جهان ببینند و تحمل کنند، لذا دست به فتنه و آشوب می زنند اما بدانند، همه مردم ایران پای انقلاب و اسلام ایستاده‌اند.

الله « مصطفی علما» در خطبه این هفته نماز جمعه (۲۲ مهر) افزود: دشمنان بدانند، همه مردم ایران با فتوای یک مرجع تقلید به خیابان آمدند و انقلاب را به پیروزی رسانند و در طول انقلاب اسلامی با تمام فتنه ها و آشوب ها پای نظام و اسلام ایستاده‌اند.

وی با اشاره به دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول هفته وحدت گفت: این هفته برای وحدت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون مسلمان نام گذاری شده، زیرا تلاش همه دشمنان تفرقه اندازی بین مسلمان و پراکندگی آنها است زیرا از وحدت مسلمانان می ترسند و می دانند اگر مسلمانان با هم متحد شوند هیچ قدرت یارای مقابله با اسلام و آنان را ندارد.

آیت الله علما در ادامه با اشاره به تاریخ ۲۳ مهر روز تربیت بدنی و ورزش در تقویم کشورمان، به دیدار مقام معظم رهبری در کنگره شهدای ورزشکار اشاره کرد و گفت: ورزش ما؛ حدود پنج هزار ورزشکار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، لذا این نظام و انقلاب به این آسانی ها بدست نیامده که قدر آن را ندانیم و پای آن ایستادگی نکنید.

امام جمعه گرگان: غیرت ملی اجازه رسیدن دشمنان به اهدافشان را نخواهد داد

امام جمعه گرگان گفت: غیرت و تعصب ملی ایرانیان اجازه دخالت بیگانگان در امور کشور و رسیدن دشمنان به اهدافشان را نخواهد داشت.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان اظهارداشت: اغتشاشاتی که طی روزهای گذشته در کشور ایجاد شد، ربشه‌اش از چهار ماه قبل (خرداد ماه) در یکی از اندیشکده‌های آمریکایی برنامه‌ریزی شده بود.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: دشمنان باید بدانند، ملتی که حدود ۳۰۰ هزار شهید و با داشتن نیروهای نظامی و انتظامی هیچگاه احازه نخواهند داد که ایران به افغانستان تبدیل شود.

وی گفت: در اغتشاشات اخیر متاسفانه اروپایی‌ها هم تحت تاثیر آمریکا قرار گرفته و اکنون که این قضایا فروکش کرده در حال فراخواندن دیپلمات‌های خود از ایران هستن

نماینده ولی فقیه در لرستان: تقویت رسانه‌های داخلی مانع نفوذ سلطه گران می‌شود

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: تقویت رسانه‌های داخلی علاوه بر انتشار اخبار صحیح و آگاه سازی مردم مانع نفوذ سلطه گران و رسانه‌های معاند می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد با گرامیداشت میلاد مسعود نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) بیان کرد: این رویدادهایی که اخیرا به وقوع پیوست اثبات کرد که رسانه ها فقط وسیله ای برای انعکاس رویدادها نیستند و می توانند ابزاری برای تحمیل راهبردهای نظام سلطه باشند از این رو می طلبد که کانال های داخلی تقویت شوند تا در انعکاس اخبار واقعی نقش اصلی را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه هزاران دروغ از رسانه های معاند در هفته های  گذشته منتشر شد، اظهار داشت: تقویت رسانه های داخلی نقش تاثیرگذاری در اطلاع رسانی و انتشار اخبار صحیح دارد.

وی عنوان کرد: تشکر و قدردانی از عموم مردم به ویژه بانوان در سراسر کشور و استان لرستان که حمایت خود را از انقلاب اسلامی و حمایت از حجاب و عفاف و شرافت و کرامت اعلام کردند و به این حضور و هوشیاری بانوان همچنان نیازمند هستند

امام جمعه مشهد: جنگ امروز دشمن مقابله با حاکمیت اسلام در زندگی مردم است

امام جمعه مشهد گفت: دشمن توان ضربه زدن به وجوه مکتبی و قرآنی اسلام را ندارد از این رو تلاش دارد با وجه عینی اسلام وارد جنگ شود که همان قدرت حاکمیت دین بر زندگی مردم است و می خواهد از این طریق به وجوه دیگر اسلام نیز آسیب وارد کند.

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه امروز مشهد در حرم مطهر امام رضا (ع) افزود: موضوع جنگ با واجبات دین هم از مصادیق همین دشمنی با وجوه عینی اسلام است که تاریخ نشان داده که مبارزه با آن از زمان ظهور استعمار و اسکتبار در کشور آغاز شده است.

وی با اشاره به نگاه ویژه پیامبر اکرم (ص) به اهمیت جامعه سازی و رسیدگی به مردمان و تعامل مسلمانان با یکدیگر افزود: پیامبر اکرم (ص) امور سیاسی و اجتماعی را مربوط به تمام مسلمانان دانسته است و تاکید دارد در این موارد همه مسلمانان حضور داشته باشند.

امام جمعه موقت مهاباد:تفرقه، مهمترین هدف دشمنان در مقابله با جامعه اسلامی است

امام جمعه موقت مهاباد با گرامیداشت هفته وحدت گفت: تفرقه، مهمترین هدف دشمنان در مقابله با جامعه اسلامی است.

ماموستا سلیمان رشیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهاباد اظهار کرد: در طول تاریخ اسلام، دشمنان با ایجاد نفاق و تفرقه، سعی کرده اند صفوف متحد مسلمانان را پراکنده و با این حربه بر جامعه اسلامی غلبه کنند.

وی با بیان اینکه اکنون بیشتر از هر زمان دیگری مسلمانان نیاز به وحدت دارند، با اشاره به گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و روز عقیدتی سیاسی اظهار کرد: نیروهای مسلح نقش مهمی در تامین امنیت جامعه دارند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان: غربی‌ها و نظام استکباری، عامل نا امنی هست

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: طراحی اغتشاشات اخیر ایران از چندن ماه قبل‌تر توسط موساد و سازمان جاسوسی آمریکا انجام شد و درواقع غربی‌ها و نظام استکباری عامل ناامنی و اغتشاش هستند

حجت الاسلام والسلمین محمد عبادی زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس با بیان اینکه اکنون که گرد و غبارها خوابیده و صدا و سیما ابعاد ناآرامی‌ها را به تدریج نشان می‌دهد مخاطب شنوایی بیشتری برای شنیدن دارد، افزود:‌ اروپایی‌ها هم به آنان ملحق شده و وارد میدان شدند و گروه‌های و احزاب تجزیره طلب کوموله و دموکرات در غرب کشور با جیش الظلم در جنوب شرق کشور با منافقین و گروه‌های سلطنت طلب ذیل این طراحی جمع شدند.

وی ادامه داد:‌ این‌ها می‌خواهند با این حرکت‌های خلاف عفت، عقل و منطق انقلاب اسلامی را از پای درآوردند و خود غربی‌ها و این گروه‌های می‌دانند ریشه انقلاب و نظام اسلامی که در خون شهدا و اعتقادات و باورهای اسلامی است را نمی‌توانند از پای در آورند اما تلاش می‌کنند آسیب بزنند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در روزهای آخر هفته وحدت قرار داریم، اظهار داشت: برای رسیدن به وحدت راهکارهایی را باید دنبال کنیم و اولین مسأله محل وحدت رفع و پاسخگویی به شبهات است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده تأکید کرد: دانشگاه‌های مذاهب و مراکز علمی مشترک که دانشجویان شیعه و اهل سنت در کنار هم درس بخوانند و با مبانی هم آشنا بشوند می‌توانند عامل وحدت باشند.

امام جمعه یاسوج:  آشوب های اخیر واکنش انفعالی دشمن مقابل پیشرفت های نظام اسلامی است

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، اظهار داشت: اغتشاشات در خیابان ها واکنش انفعالی دشمن است زیرا که آنان با پیشرفت کشور ایران مخالف هستند.

آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه یاسوج، اظهار داشت: کشور در اوج پیشرفت قرار گرفته و این پیشرفت ها به برکت نظام جمهوری اسلامی است.

وی بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی با قدرت در حال پیش روی است، دشمنان زحمت ها و مشکلاتی برای ملت ایجاد کردند اما همچون جنگ هشت ساله دفاع مقدس که استکبار و استعمار در آن با ایران جنگیدند، نظام اسلامی پیروز میدان اس

امام جمعه موقت یزد: آمریکا در راس اغتشاشات اخیر قرار دارد

امام جمعه موقت یزد با اشاره به اغتشاشات و آشوبگری‌های اخیر در کشور گفت: در راس آنها آمریکا، اسرائیل، آل سعود خبیث و دنباله روهای آنها یعنی منافقین قرار دارند که دستشان به خون ۱۷ هزار ایرانی آغشته است.

حجت االاسلام  سید ناصر محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر یزد با بیان اینکه اکنون این آشوب ها فروکش کرده است افزود: به فرهیختگان جامعه، اهل قلم و رسانه پیشنهاد می شود که یک بازنگری شود که علت این اغتشاشات و آشوب ها چه بود؟ باید کاوش شود و به سادگی از کنار آن عبور نکنید.

وی گفت: در آمریکا جلساتی در این زمینه  گرفته شده بود برنامه ریزی کرده بودند؛ اینها آشوب هایی نبود که یک دفعه رخ دهد بلکه تمام جوانب را در نظر گرفته بودند و تقسیم کار شده بود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    0 0
    آموزش و پرورش تنگه احد انقلاب ما می باشد که متاسفانه مانند جنگ احد آنرا رها نموده ایم.
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    0 0
    اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . اینترنت ملی راه اندازی کنید.
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    0 0
    برای نابود سازی سوسک و مگس و موش باید چاه فاضلاب را بست. در اینستاگرام و واتساب را ببندید. اینترنت ملی جایگزین شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس