کد خبر 1360121
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳
وداع با شکوه با فرزندی جهادگر

خاک مشهد پیکر جهادگران بی‌ادعای خود را که به دست شقی‌ترین انسان‌ها به شهادت رسیده بود را با بدرقه‌ای باشکوه در آغوش کشید.

به گزارش مشرق، هنوز ساعتی از تدفین پیکر مطهر شهید مجاهد حجت‌الاسلام محمد اصلانی نگذشته بود که داغمان با داغی دیگر تازه شد، «دومین روحانی مضروب حادثه حرم مطهر رضوی به شهادت رسید».

حجت‌الاسلام محمدصادق دارایی که ظهر روز سه‌شنبه در کنار حجت‌الاسلام پاکدامن و شهید حجت‌الاسلام محمد اصلانی مورد حمله مهاجم تکفیری قرار گرفته بود، عصر روز گذشته پنج‌شنبه ۱۸ فروردین‌ماه به دلیل شدت جراحات در بیمارستان شهید کامیاب مشهد به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وداع با شکوه با فرزندی جهادگر

شهید دارایی متولد روستای «بزد» از توابع شهرستان تربت جام در خراسان رضوی است، پس از اعلام شهادت این روحانی مجاهد پیکر مطهرش به حرم مطهر رضوی منتقل شد تا زائران و مجاوران حریم رضوی در مراسم وداع با پیکر این شهید شرکت کنند.

وداع باشکوه مردم تربت جام با فرزند جهادگر خود

پس از برگزاری مراسم وداع در حرم رضوی، پیکر شهید دارایی به زادگاهش روستای بزد شهرستان تربت جام منتقل شد تا در زادگاهش با وی وداع کنند.

مراسم تشییع وی صبح امروز جمعه در این روستا با حضور پرشور مردم ولایتمدار تربت جام برگزار شد تا اهالی روستای بزد با فرزند جهادگر خود وداع کنند.

وداع با شکوه با فرزندی جهادگر

مردم که از ساعات اولیه روز جمعه در انتظار بازگشت فرزند جهادگر خود بودند، وداعی باشکوه را برای آخرین حضور وی در موطنش رقم زدند، مراسم تشییع پیکر شهید دارایی با حضور امامان جمعه و روحانیت تسنن و تشیع، مدیران دستگاه‌های اجرایی، نظامی و امنیتی و اقشار مختلف مردم ولایتمدار شهرستان تربت جام برگزار شد و برای آخرین وداع خانواده شهید، پیکر ایشان به مسجد جامع بزد منتقل شد.

پس از وداع مردم تربت جام، پیکر شهید دارایی به مشهد منتقل شد؛ مراسم تشییع وی از ساعت ۱۱ امروز از مقابل مهدیه مشهد آغاز شد، مراسمی که مردم ولایتمدار مشهد و زائران بارگاه رضوی برای دومین روز پیاپی در آن شرکت می‌کردند، بدرقه جهادگری فداکار...

این مراسم با مدیحه ثرایی و ذکر مصیبت اهل بیت در مهدیه مشهد آغاز شد، سپس پیکر مطهر به بیرون از مهدیه منتقل و بر دستان مردم قدرشناس قرار گرفت؛ پیکر شهید دارایی بر دستان زائران و مجاوران بارگاه رضوی تا حرم مطهر امام رئوف تشییع شد.

دشمن در دشمنی خود جدی است

آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در حاشیه مراسم تشییع در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهادت میراثی است که تبار روحانیت از ائمه معصومین (ع) به ارث برده و این میراث برای این تبار ثابت شده است.

وی با بیان این‌که شهادت برای روحانیت یک مسئله عادی است و اساس در روحانیت شهادت است، ادامه داد: مردم باید بدانند فدایی اول در عرصه این انقلاب و قربانی نخست در همه عرصه‌ها روحانیون هستند و شهادت دومین روحانی جنایت اخیر در حرم مطهر، این واقعیت را کاملاً ثابت کرد.

وداع با شکوه با فرزندی جهادگر

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این اتفاقات دشمن‌شناسی مردم را بالا می‌برد و مردم تشخیص می‌دهند که دشمن در دشمنی خود جدی است و باید مقابل دشمن ایستاد و مقاومت کرد.

حجت‌الاسلام مروی تولیت آستان قدس رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، مسئولان حوزه علمیه خراسان و دیگر مسئولان شهری، نظامی و انتظامی استان از دیگر شخصیت‌های حاضر در مراسم تشییع پیکر شهید دارایی بودند.

وداع با شکوه با فرزندی جهادگر

پس از تشییع باشکوه شهید محمدصادق دارایی بر دستان مردم مشهد، آیت‌الله علم‌الهدی بر پیکر این شهید جهادگر نماز اقامه کرد تا در جوار شهدای حادثه عاشورای حرم مطهر و شهید جهادگر محمد اصلانی به خاک سپرده شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • لیلا IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    25 11
    خدا لعنت کند قاتلانتان را
    • یوسف IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      17 14
      درجوار علی اکبر علیه السلام باشد ان شاالله و خدا به خانوادش صبر و اجر عنایت فرماید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس