روزنامه اعتماد

«ابراهیم اصغرزاده» در مصاحبه با روزنامه آفتاب یزد گفت:«در مذاکرات برجام پیروزی اخلاقی و دیپلماتیک بزرگی نصیب ایران شد».

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

در برجام «کاپ اخلاق» گرفتیم،چرا ناشکری می کنید؟!

«ابراهیم اصغرزاده» در مصاحبه با روزنامه آفتاب یزد گفت:«در مذاکرات برجام پیروزی اخلاقی و دیپلماتیک بزرگی نصیب ایران شد».

اصغرزاده در بخش دیگری از این مصاحبه گفت:«اعتمادسازی با اروپا و دیگر کشورها نمی تواند خلاء ناشی از تعامل اصولی با آمریکا را پر کند. حتی کشورهای دوست و نزدیک به ایران هم برای حمایت از ما نیازمند تعامل ما با آمریکا هستند».

طیفی که مدعی بود که با «فتح الفتوح برجام»! تحریم ها به تاریخ می پیوندد و مشکل رکود، بیکاری، گرانی و آب خوردن مردم رفع شده و سرمایه خارجی به کشور سرازیر شده و شکوفایی اقتصادی رخ می دهد، حالا با طلبکاری می گوید که ما در برجام پیروزی اخلاقی به دست آوردیم و این اتفاق بزرگی است!

سوالی که در افکار عمومی شکل می گیرد این است که آیا ما در راکتور اراک بتن ریختیم تا از برجام، کاپ اخلاقش نصیب ما شود؟!

مگر قرار نبود که تمامی تحریم های مالی و بانکی و حتی تحریم های تسلیحاتی به یکباره لغو شود و نه تعلیق؟!

در طول مذاکرات هسته‌ای در دولت یازدهم (دولت روحانی) چه آنها که غیرت فناوری ملی در عرصه هسته‌ای را داشتند و چه آنها که به این سرمایه بزرگ ملی بهای لازم را نمی‌دادند، در یک نکته مشترک بودند و آن اینکه در پسِ همه امتیازهایی که واگذار می‌شود، باید تحریم‌ها لغو شود.

اصغرزاده بدون توجه به تجربه مهم و پرهزینه برجام، همچنان اندر خم تعامل با آمریکاست!. آمریکایی که هم در دولت اوبامای باهوش! و مودب!، برجام را به صورت فاحش نقض کرد و هم در دولت ترامپ دیوانه و مزاحم.

حضور زنان در ورزشگاه باعث کاهش خشونت در جامعه می شود!

روزنامه های اصلاح طلب در شماره امروز به صورت هماهنگ، حضور زنان در ورزشگاه را به عنوان خبر اصلی خود کار کردند.

نکته قابل توجه اینجاست که همزمان با جنجال رسانه ای اصلاح طلبان درباره حضور زنان در ورزشگاه، با نگاهی به لیست نهایی کاندیداهای شورای شهر اصلاح طلب برای انتخاب شهرداری تهران می بینیم که زنان و جوانان هیچ جایگاهی در این لیست ندارند.

این رفتار دوگانه مصداقی دیگر از سیاسی بازی و سیاسی کاری طیف اصلاح طلب است.

در همین رابطه روزنامه ایران در گزارشی با عنوان «زنان پیروز فینال سرخ» نوشت:«همه دختران جوان و نوجوانی که در خارج از ورزشگاه ایستاده بودند و برای ورود به داخل استادیوم اشک شوق می‌ریختند هم توانستند مجوز ورود بگیرند و داخل شوند. دخترها که اغلب‌شان نوجوان‌های 14-15 ساله هستند، به قدری از این اتفاق خوشحال بودند که سراز پا نمی‌شناختند و منتظر بودند که برای نخستین بار جو استادیوم آزادی را از نزدیک در یک بازی حساس و هیجان انگیز ببینند. ذوق و شوق زنان برای دیدن بازی به مراتب بیشتر از مردان است».

ارگان دولت در ادامه نوشت:«حضور زنان در استادیوم و باشگاه‌ها به میزان چشم‌گیری می‌تواند در کاهش میزان خشونت و افزایش آرامش در جامعه مؤثر واقع شود...هر چقدر توازن حضور زن و مرد در ورزشگاه‌ها بیشتر باشد احساس امنیت و آرامش و تعمیم یافتگی به فضای خانه بیشتر می‌شود».

روزنامه اعتماد نیز در گزارشی با عنوان «زنان برنده بازی آزادی» نوشت:«حضور 800 تماشاگر زن در بازی فینال پرسپولیس و کاشیما، یعنی یک‌صدم تماشاگران این ورزشگاه در بازی فینال را زنان ایرانی تشکیل می‌دادند. در بین 8 هزار تماشاگر ژاپنی، احتمالا بیش از 800 زن حضور داشتند، ولی باتوجه به اشتیاق شدید و عمیق بخش قابل‌توجهی از زنان و دختران جامعه ایران برای حضور در ورزشگاه‌های فوتبال، انصاف باید داد که اختصاص فقط 800 صندلی به زنان ایرانی در این بازی، کافی نبود».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«در جریان پخش مسابقه پرسپولیس و کاشیما، کارگردان تلویزیونی تقریبا حتی یک نما هم از تماشاگران زن نشان نداد تا ما دل‌مان خوش باشد که 800 زن ایرانی در بین این 80 هزار نفر مشغول تماشای مسابقه فینالند».

روزنامه قانون نیز در گزارشی نوشت:«رسیدن پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا مساوی با رسیدن زنان به آرزوی چهل ساله خود برای تماشای یک دیدار رسمی فوتبال در ورزشگاه آزادی شد...از ساعات ابتدایی صبح دیروز، شمار زیادی از دختران و زنان دست به دعا و مصرانه دنبال آن بودند تا بتوانند هیجان حضور در آزادی را بالاخره تجربه کنند».

در روزهای گذشته روزنامه آرمان در مطلبی نوشته بود:«اگر زنان به تماشای بازی مردان نروند دچار بحران روحی و روانی می‌شوند»!

نکته قابل توجه اینجاست که اصلاح طلبان ژست دفاع از زنان می گیرند ولی در عمل به بانوان کشورمان توهین می کنند.

یکی از اهداف اصلی طیف اصلاح طلب از مطرح کردن موضوع حضور زنان در ورزشگاه، تلاش برای انحراف افکار عمومی از موضوعات اساسی کشور از جمله مطالبات معیشتی مردم است.

یکی از کاربران فضای مجازی در پاسخ به جنجال اصلاح طلبان برای حضور زنان در ورزشگاه نوشت:«کنسرتها شروع شده و خانوم ها هم رفتن ورزشگاه، دیگه نوبتی هم باشه نوبت ایجاد 955 هزار شغله».

زنان و جوانان را برای شهرداری تهران انتخاب نکردیم، چون دنبال ظاهرسازی نیستیم!

«سیدمحمود میرلوحی» عضو شورای شهر پنجم در مصاحبه با روزنامه آرمان در پاسخ به این سوال که «به لیست اولیه 30 نفره انتقادهای فراوانی وارد شد. اینکه چند چهره زن در لیست باشد...یا چند جوان نوشته شود که جنبه نمادین پیدا کند. انتقاد بر لوث شدن انتخاب فردی مناسب برای شهرداری تهران بوده است. برای این انتقادها چه پاسخی دارید؟» گفت:

«این حرف ممکن است نظر شما باشد. همکار ما در شورا که اسامی را نوشته چنین نظری ندارد و می‌گوید که جوان بیاید. همکار دیگری نظرش این بوده که یک خانم شهردار شود. این نهایتا نظر و معدل جمع است که به 5نفر نهایی رسید. قصد دوستان ظاهرسازی نبود. اشکالش چیست؟ در نهایت هم شورا از بین این اسامی به 5 نفر و نفر نهایی خواهد رسید. اساسا این مدلی است که شورا دو بار این مسیر را طی کرده و به‌نظر ما این مسیر درستی است. نمی‌گوییم بی‌عیب است اما کم عیب است و با کمترین نواقص روبه‌روست. شورا سال گذشته و در بار اول 7 نفر را انتخاب کرد، بعد به‌نظر منتخبان، برنامه‌ها و اعلام آمادگی دوستان رسید. ببینید در این چند روز با 5 نفر نهایی جلسه داشتیم، گفت‌وگو و تبادل نظر داشتیم، با افراد و بخش‌های مختلف نشست‌های تخصصی برگزار شده است. شاید همه افراد رأی 21نفر اعضا را نداشته باشند و این بدان معنی نیست که استحقاق لازم را ندارند. شما ملاحظه می‌کنید کسی که یک جوان را، یک خانم و یا دانشگاهی، یا نیروی اجرایی باسابقه را معرفی کرده است، از گزینه خود دفاع هم می‌کند. سلیقه 21 نفر عضو شورا متفاوت است».

این عضو اصلاح طلب شورای شهر در این مصاحبه تاکید کرده است که چون دنبال ظاهرسازی نیستیم، زنان و جوانان را برای شهرداری تهران انتخاب نکردیم.

در سال گذشته و همزمان با انتخاب اعضای کابینه توسط روحانی، اصلاح طلبان فشار شدیدی روی دولت آوردند که دستکم یک وزیر زن برای کابینه خود انتخاب کند. این تبلیغات سیاسی درحالی بود که اصلاح طلبان به خوبی می‌دانستند که این موضوع از سوی دولت انجام نمی شود اما بازهم شوء انتخاب وزیر زن را به راه انداختند.

این سیاسی کاری و سیاسی بازی در حالی است که در یکسال اخیر و پس از روی کارآمدن جریان اصلاح طلب در شورای شهر تهران، در سه باری که تهران بدون شهردار ماند و همه چیز دست خود اصلاح طلبان بود، این جریان سیاسی نه تنها گزینه ‌مطرحی برای این پست رو نکرد بلکه به طور کاملا ویترینی کاندیداهای نمایشی به میدان آورد که نه سوابق آنها با این پست همخوانی نداشت و نه موقعیت آنها ایجاب می کرد که به شغل جدیدی بیاندیشند.

وقتی اصلاح طلبان شورای شهر پنجم برای انتخاب اولین شهردار خود دست به کار شدند نام «الهه کولایی» استاد دانشگاه به عنوان تنها زن در لیست کاندیداها نمایان بود. کولایی بعدها به نمایشی و ویترینی بودن کاندیداتوری‌اش در انتخابات شهرداری تهران اعتراف کرد.

در دور سوم انتخاب شهردار نیز نام «معصومه ابتکار» و «شهیندخت مولاوردی» به عنوان دو نامزد زن دراین رقابت در میان 30 کاندیدای دیگر مطرح شد. در این برهه نیز موضوع ویترینی و نمایشی بودن حضور کاندیداهای زن در میان کاندیداها مطرح شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    25 0
    آیا ما در راکتور اراک بتن ریختیم تا از برجام، کاپ اخلاقش نصیب ما شود؟!
  • لاشخور IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    5 2
    سیدن پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا مساوی با رسیدن زنان به آرزوی چهل ساله خود
  • جیمی IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    24 13
    آیا هدف از مطرح کردن موضوع حضور زنان در ورزشگاه، تلاش برای انحراف افکار عمومی از موضوعات اساسی کشور از جمله مطالبات معیشتی مردم است؟
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    4 3
    جمهوری اسلامی بتن ریخت نه مردم مسلمان و حزب اللهی
  • DE ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    11 0
    «ابراهیم اصغرزاده» /«در مذاکرات برجام پیروزی اخلاقی و دیپلماتیک بزرگی نصیب ایران شداصغری دادا با کاپی اخلاقِدون یه بالی مِگِزَم بِ دون نی می دَند.آ شو ما که اینقد اِز اخلاقی خُب حرف میزنید آ چرا پَ اینقد تو ایران بد اخلاقی میکونینند؟.خوب بِریند پی شی دکتر تا قرصادونا عَوِض کوند تا خُب شیند..».
  • دنیا IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    4 1
    ورود با سر ووضع مناسب به ورزشگاه فکر نکنم اشکالی داشته باشد اما راجع به این منطق اگر در کشور روسپی خانه درست کنیم تجاوز کم میشود خیلی کارها با این منطق توجیه می شود
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    5 0
    خاک تو سرت .این حرفه .کارت اخلاق گرفتیم. دوست داشتید ستایش بشید .
  • سید IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    12 0
    جام اخلاق را نمی دانم اما با اطمینان می گویم که جام خُلچگی را قطعاً گرفته ایم! یاد آن ضرب المثل افتادم که می گفت از کف حیاط تا به پشت بام از آن من/ از لب با تا به ثریا از آن تو! این قاطر چموش لگد زن از آن من/ این گربه ملوس ...................! جام اخلاق را گرفته ایم! مردک خودش را هم سیاسی می داند! اگر تو این قدر اخلاق مداری پس چرا در فتنه 88 دنبالش نبودی؟؟؟!!!!
  • حسینی IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    0 0
    با این 80 میلیونیم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس