شهربانو امانی

حالا که قدرت دست اصلاح‌طلبان است؛ وارونه‌نمایی می‌کنند...

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

ابطحی: روحانی مسئول اتفاقات اقتصادی نیست!

محمدعلی ابطحی، از دستگیرشدگان فتنه سال 88 و معاون رئیس دولت اصلاحات طی یادداشتی در روزنامه اعتماد با اشاره به مشکلات اقتصادی نوشته است:

 «اتفاقات روزمره اقتصادی که در جامعه وجود دارد با اینکه با مسئولیت مستقیم دولت نیست یا دست کم همه مسئولیت آن به عده دولت نیست اما رقبا همه این مسئولیت را در غیاب "سخن گفتن" به گردن دولت می‌اندازند.» 

او که این یادداشت را در اشاره به جایگاه سخنگوی دولت و ضرورت ارتباط با مردم نوشته است، همچنین می‌افزاید: دولت –روحانی- نه سخنگو دارد نه وزرا حاضرند صحبت بکنند و نه اگر صحبت می کنند، حرمت کافی برای مردم قائلند و در بعضی از موارد سخن گفتن‌شان هم مورد پذیرش مردم نیست.[1]

*ابطحی با ژست انتقادی اما به طرز کاملا واضحی قصد بری‌ءالذمه کردن رئیس‌جمهور روحانی و دولتِ اصلاح‌طلبان را از مشکلات و نوسانات اقتصادی دارد.

اقدامی فاقد منطقی سیاسی و ناجوانمردانه که با هیچ بخشی از واقعیت‌های روز کشور تطابق ندارد.

اگر آقای روحانی و اطرافیان اصلاح‌طلب او با برخورداری از 95 درصد امکانات و بودجه کشور؛ مقصر اتفاقات اقتصادی این روزها نیستند پس چه کسی می‌تواند مقصّر باشد؟!

پیش از این، غلامرضا تاجگردون، نماینده اصلاح‌طلب و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس طی صحبت‌هایی گفته بود: «شک ندارم بانک مرکزی و سیستم بانکی و برخی از ارکان دولت عمدا مأموریت بر خراب‌تر شدن اوضاع و اذیت کردن مردم را دارند.»[2]

مسئله قابل توجه این قضایا نیز پروژه «مقصّرتراشی» اصلاح‌طلبان است...

آنها بعنوان کسانی که در سال 92 آقای روحانی را بر سر کار آوردند، از برجام روحانی حمایت کردند، فراکسیون امید مجلس و شورای شهر تهران را تشکیل دادند و در انتخابات 96 هم بر ادامه راه مشترک خود با روحانی تأکید کردند اما این روزها و با مشخص شدن ضعف‌های دولت، شکست برجام و ناکارآمدی آشکار چپ‌ها در مجلس و شورای شهر تهران؛ تنها کاری که نمی‌کنند «پذیرش مسئولیت» است!

اصلاح‌طلبان از این می‌گویند که برجام تصمیم رهبری نظام بوده، ما مسئول عملکرد روحانی نیستیم، روحانی هم مسئول قضایای اقتصادی نیست، لیست امید حاوی بهترین‌های ما نیست و شورای شهر تهران هم دارد خوب کار می‌کند اما برخی نهادها نمی‌گذارند که شهردار ما کار کند!

بدیهیست که اینهمه توجیهات مضحک و اکاذیب برآمده از اکاذیبی دیگر، تنها و تنها به این دلیل در مقابل چشمان مردم قرار می‌گیرد که چپ‌ها نمی‌خواهند مسئولیت اصلی خود در تمام این قضایا را بپذیرند چون از عواقب آن بیمناکند.

گفتنیست البته کسانی از اصلاح‌طلبان و از جمله کارگزارانی‌ها نیز هستند که تأکید دارند دولت و اصلاح‌طلبان در وضع موجود سهیم‌اند و بایستی پاسخگو باشند. اما این عده در اقلیّت قرار دارند و صدای آنها بعنوان پژواک عمومی جبهه اصلاحات شنیده نمی‌شود.

***

حالا که قدرت دست اصلاح‌طلبان است؛ وارونه‌نمایی می‌کنند...

شهربانو امانی، فعال اصلاح‌طلب، از نمایندگان مستعفی مجلس ششم و عضو شورای شهر تهران، در بخشی از یک یادداشت تحلیلی در روزنامه سازندگی نوشته است:

«در این شرایط که تا این حد فشار از خارج از کشور داریم، عده‌ای هم در داخل تمام همت‌شان این است که دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران را به خصوص در دولت آقای روحانی و زمانی که اصلاح‌طلبان روی کار هستند، وارونه جلوه بدهند.»

*خانم امانی، دانسته یا نادانسته به حقیقتی مهم اشاره کرده است که اصلاح‌طلبان، این روزها و برای اینکه از مسئولیت ضعف‌های دولت بگریزند؛ آنرا انکار می‌کنند.

اصلاح‌طلب بودن روحانی و دولت او و در قدرت بودن اصلاح‌طلبان گزینه‌ای نیست که پنهان باشد؛ اگرچه عده‌ای قصد دارند آنرا بپوشانند و شبه‌حقیقتی دیگر را به ذهن افکار عمومی قالب کنند.

چپ‌ها که زمانی می‌گفتند ما فدائیان روحانی و تضمین او هستیم[3] اما طی ماه‌های اخیر از این گفته‌اند که ما مسئول عملکرد روحانی نیستیم، بین ما و او نسبت خویشی محکمی برخوردار نیست، اصلاح‌طلبان در دولت نیستند و...!

محسن رهامی، از فعالان اصلاح‌طلب، چند هفته قبل در این باره گفته است: ما مسئول اشتباهات و کاستی‌های دولت نیستیم، زیرا درست است که ما دولت را دربرابر کاندیداهای دیگر حمایت کردیم اما در تصمیم گیری های او چندان نقشی نداریم و طبیعی است که مسوولیت آن را حاضر نیستیم بپذیریم.

او اما در عین حال تصریح کرده بود: ولی مردم این موضوع را از ما نمی پذیرند و اساسا تفاوتی میان دولت روحانی و اصلاح طلبان قائل نیستند.[4]

اکنون باید دید که اصلاح‌طلبان همچنان بر کمیت انکار خواهند نشست و با استنکاف از پذیرش مسئولیت، آینده سیاسی خود را به سمت محاق بیشتری هول می‌دهند یا اینکه با حقیقت در قدرت بودن خود طی دو دولت یازدهم و دوازدهم کنار خواهند آمد و به پیشواز تبعات اجباری آن خواهند رفت؟!

***

«معصومه ابتکار» مشکل فحّاشی و خشونت در ورزشگاه‌ها را حل کرد

معصومه ابتکار، فعال اصلاح‌طلب و معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده طی اظهاراتی در خبرگزاری ایلنا با اشاره به پیگیری‌های خود در زمینه حضور زنان در ورزشگاه‌ها و اینکه تاکنون اتفاق خاصی نیافتاده، گفته است:‌

وقتی ما در بازی‌های جهانی مانند بازی‌های آسیایی شرکت می‌کنیم و نزدیک به یکصد نفر از ورزشکاران در هیات ایران را بانوان تشکیل می‌دهند و یک سوم مدل‌ها متعلق به زنان است، این حضور پررنگ و تاثیرگذار زنان ورزشکار، پیام مهمی برای ما دارد و آن، این است که ما باید این مسئله را حل کنیم.

او همچنین تصریح می‌کند:

اخیر در مطالعه‌ای، با چند جامعه‌شناس در حوزه ورزش مصاحبه شده است. به طور مشخص همه این صاحبنظران حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را مفید ارزیابی کرده‌اند. آنها معتقدند که حضور زنان در ورزشگاه‌ها می‌تواند آسیب‌ها و خشونت‌ها را کم کرده و حتی به رعایت ادب در ورزشگاه‌ها کمک کند.[5]

*قبل از ابتکار، مصطفی تاجزاده نیز در اظهاراتی عجیب پیرامون حضور بانوان در ورزشگاه‌ها اظهار کرده بود: سنت الهی باعث ورود زنان به ورزشگاه‌ها می‌شود![6]

در کنار این دو نفر، محمدرضا ظریفیان، دیگر فعال اصلاح‌طلب، مدتی قبل اینطور گفته بود که بگذارید زنان به استادیوم‌ها بروند تا ناراحتی مردم از فساد رفع شود.[7]

قبل از این افراد، حتی یکی از جامعه‌شناسان اصلاح‌طلب مدعی شده بود که اگر زنان به ورزشگاه‌ها بروند و فحش بشنوند؛ این مسئله هیچ اشکالی ندارد چون این مقوله به صورت روزمره در جامعه ما وجود دارد!

همچنین از آنجا که حکما نه خانم ابتکار و نه جامعه‌شناسانی که ابتکار به آنها اشاره کرده است، در جریان نیستند! لازم به اشاره است که برخی فدراسیون‌های ورزشی کشور تجربه حضور بانوان در «ورزشگاه‌های غیر استاندارد» را دارند. تجربه‌هایی که مشحون از فحاشی، کشف حجاب، رقص و حرکات دون شأن بود و هیچ ثمره مثبتی هم نداشت.

فلذا مشخص نیست خانم ابتکار از کدام کارشناسان و کدام تجربه‌ها سخن می‌گوید؟!

*عکس از ایلنا

***

1_ http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3808941

2_ mshrgh.ir/896304

3_ https://www.isna.ir/news/96021206977/

4_ mshrgh.ir/891831

5_ https://tnews.ir/news/6346119556485.html

6_ mshrgh.ir/895955

7_ mshrgh.ir/874703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    38 1
    از ... تجرب کسب کرده 4سال دولت روحانی 8سال در دولت خاتمی لعنت الله ،محیط زیست به خاک سیاه نشوند با انتخاب مدیران بی کفایتی که داشت 80... کسی هم نپرسید خرت به چند منه
    • خرزو خان IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
      22 0
      لابد خرزو خان مسعول این اشفتگیه؟جل الخالققققق تو رو خدا ببین کیا طی چند سال داشتن برا زندگی ما برنامه ریزی میکردن یعنی عنده استدلاله تحلیله اقوی ابطحی
  • مهدی IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    18 0
    آقای ابطحی بلی شما درست میگویید آقای روحانی مسئول اتفاقات نبست من بیکار و در هیچ چیز که تاتیر یک میلیونم هم در امورات ندارم من مسئول این اتفاقات هستم نگران نباشید حتما هم درست می گویم ولی بعد درست کردن وضعیت زود مثل قاشق نشسته وسط میدان نپرید و بگوید که ما درست کردیم ولی مرد حسابی با این قد و قواره این چه حرفییس که لقلقه دهانت کردی حداقل حرمت لباست را نگهدار خودت که کاملا هیچ.
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    38 0
    اینا تا یه گندی میزنن میگن حضور بانوان تو ورزشگاه بگردین ببینین گند جدید چی زدن
    • ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
      22 0
      دمت گرم راس گفتی
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    24 0
    ..... به قدری نفرت انگیز هستند که ارزش ندارد که کسی وقتش را برای اینها تلف بکند
  • حسین IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    23 1
    مرگ بر اسهال طلبان خائن
  • ناشناس IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    13 0
    با احترام به روح های گرامی پس این روح پور فتوح عمه منه که با این بالا پایین کردن دلار هم بی پول ناراحته هم پولدار احمق نادان خودتی اسحال طلب برید از این مملکت گمشید
  • فاطمه IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    24 0
    آنقدر که به حضور زنان در ورزشگاه پرداخته می شود به ورزش بانوان پرداخته نمی شود.
    • مهدی ظ IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
      7 0
      نمیدونم چه اصراری دارن به کشوندن خانومها به ورزشگاهها؟یعنی خود ابتکار یه عکسسسسسسس با لباس ورزشی تو عمرش داره؟
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
      5 0
      دو کلمه حرف حساب!
    • محمود IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
      13 0
      یه سؤال : چگونه این جماعت دنبال این موضوع نیستند که « چرا زنان میلی به تماشا و حضور در سالن های مسابقات زنانه ندارند ؟ » ، در عوض بنای خطابه ها و مصاحبه هایشان پافشاری بر شرکت و حضور زنان در میادین مسابقات مردانه است ؟ چرا ؟؟؟
  • ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    17 0
    نه دیگه؛ راست میگه ابطحی تقصیر ها فقط تقصیر ننه عموی خواهر زاده دایی خاله پسر عموی داداش خواهر بزرگ عمه منه!!!! دولت تو شرایط فعلی قطعا مقصره چون بی عرضه بود نتونست کنترل کنه معتقدم بیکفایت ترین دولت کل تارخ انقلاب رو داریم
  • محمد IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    20 0
    ایشون درست می فرمایند مقصر دولت ماقبل قبلیه یعنی دولت احمدی نژاد ، روحانی ،خاتمی ،کرباسچی ،هاشمی و .... هیچ دخالتی ندارند آها یادم رفت تفنگ دارها هم یک دلیل مشکلات کشورند چون پروژه های بزرگی کار می کنند که هرچند پزش رو مامی دیم ولی اسم اون ها هم روشه !!!!
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
      2 3
      عزیزمن چپ وراست امتحان پس دادندهمه ازاین تست رد شدند دیگر قابل قبول نیستندبه فکرشخصی بی طرف و مستقل آنهم با نظارت رهبری انتخاب شودتاشاید ترهمی در حق ملت روا گردد
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    3 4
    الله اعلم
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    11 0
    به نظر من خانم ابتکار که خیلی شجاع است باید به عنوان اولین زن بره ورزشگاه آزادی و پرچم را ببره بالا مثل تسخیر سفارت امریکا!
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    14 0
    پس حتما ننه ابل مسول است خدا را فقط شکر می کنیم که تمام نسبتهای ناروایی که در رابطه با گرانی و غیره سر محبوب ملت احمدی نزاد اوردند در همین دنیا سر خودشان امد اونم خیلی بدتر در صورتیکه نه قطنامه علیه ایران شد و از خارج و داخل فشار بود مانند ان زمان که همه ناکثین دست بدست هم داده بودند در همین دنیا پوزه همه شان بخاک مالیده شد انشاالله همه شان از صفحه روزگار محو شوند هرکس بدولت خدمتگزار احمدی نزاد بناحق ستم کند
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    6 0
    ابتکار حاشیه ها رو ول کن به پرونده پسرت رسیدگی کن اگه وقت کردی یه سر به خوزستان هم بزن که مردمش دارن توی خاک و ریزگرد و دود تلف میشوند
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    9 0
    اینو بنده به عنوان مخالف حضور بانوان می گم: تو این لیگی که برگزار می شه. خانوم ابتکارو گوش به زنگ بزارن. وقتی این فحاشی ها و درگیری ها ایجاد شد. خانوم ابتکارو با چتر وِل کنن وسط جمعیت. ببینیم این اکسیر آرامش اون وسط چی کار می کنه. من رضایتمو برای حضور شخص ایشون اعلام رضایت می کنم. نتیجه هم هر چی شد بازم اظهار رضایت می کنم.
  • سید IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    11 0
    دولت اصلاح طلب و حامیان تهوع آورش که در رفع مشکلات اصلی و مهم کشور عاجز و ناتوانند سعی دارند با ایجاد و پررنگ کردن حواشی، همچون کنسرت و حضور بانوان در ورزشگاههای مسابقات مسئله دار توجه مردم را از مسائل اولویت دار منحرف کنند و با فریب و مظلوم نمایی و نقاب مردم دوستی بتوانند محبوبیت هر چند موقتی و کاذب برای خود ایجاد کنند! در این مرحله مردم باید به هوش باشند و فریب این ترفندهایشان را نخورند، وگرنه ..............
  • US ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    11 0
    خانم نیلوفر ابتکار معصومه ابتکار به سن خودت نگاه کردی.؟ برو بازنشسته بشو. پیش پسر عزیزتان.
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    9 0
    عمه اوباما مسئول
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    0 3
    من تعجب می کنم از بچه های مذهبی که خودشون بهونه می دن دست اینا واسه اشتباهاتشون آقا ورزشگاه رفتن دخترا نه منع شرعی و نه منع قانونی داره فوقش میان جایگاه زنا و مردا رو جدا می کنن و با نظارت شدید کسایی که فحاشی می کنن رو باهاشون برخورد می کنن
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    6 0
    بیخود نیست سران اشرافی اصلاح طلب تو مردم آفتابی نمیشن چون خودشونم خوب از شدت تنفر و انزجار عمیق ملت نسبت به اینا خبر دارن .
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    0 9
    سایت مشرق ! همه همه چیز را می دانند . تلاش نکن مردم و خداوند را فریب دهی
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    2 0
    بعضی ها اینجوری تربیت شدن هیچ موقع مسئولیت کارهای کردن و نکرده رو گردن نمی گیرن مدام دیگران رو مقصر نشون میدن یادتون باشه وقتی با انگشت اشاره به یک نفر اشاره میکنید سه انگشت دیگه تون به خودتون اشاره میکنه
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    5 0
    این خانمها و آقایان که حضور بانوان را در ورزشگاه ها جهت ارتقای فرهنگ ضروری میدانند ، ابتدا دختران و همسران خودشان را به ورزشگاه بفرستند ، اگر باز هم بر این عقیده مسر بودند ، درست میگویند . واقعیت این است که بسیاری از آقایان ورزش دوست حتی حاضر به حضور فرزندان پسرشان هم در ورزشگاهها نیستند .
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    0 1
    مشرق اصول گراست ؟؟؟
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
    4 0
    جامعه شناسان!!!!!! مثل اون جاسوسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس