کد خبر 1357723
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
خودرو نمایه ترافیک نمایه

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از تغییر ساعت اجرای طرح ترافیک از فردا خبر داد و گفت: طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا از فردا ساعت۶:۳۰ صبح آغاز و تا ۵ عصر ادامه دارد.

به گزارش مشرق، مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه جلسه هماهنگی تمهیدات حمل و نقل ترافیک شهر تهران همزمان با بازگشایی مراکز آموزشی اعلام کرد: از امروز مراکز آموزشی بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا حضوری شده و بر همین اساس شهرداری تهران  تمهیداتی را جهت تسهیل در رفت و آمد شهروندان با حمب و نقل عمومی در نظر گرفته است و شبکه مترو و اتوبوس‌رانی تا ساعت ۹ صبح امروز به صورت رایگان خواهد بود و در صورت تقاضا احتمال تمدید این موضوع وجود دارد.

وی افزود:همچنین از فردا طرح ترافیک ساعت ۶:۳۰ صبح آغاز می‌شود و تا ۵ بعد از ظهر در ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات تغییر ساعت طرح ترافیکی شهرداری تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطر نشان کرد: این تصمیم بر اساس مصوبه شورای ترافیک شهر تهران اتخاذ شد.

وی تاکید کرد: همچنین با توجه به مصوبه شورای حمل و نقل و ترافیک ساعات پایانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ساعت ۱۹ است که به علت فرا رسیدن ماه رمضان تا آخر ماه مبارک، ساعت پایانی طرح ترافیک ساعت ۱۷خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

طرح ترافیک ساکنان محدوده چگونه است؟

شفیعی با اشاره به کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها و قطارهای مترو گفت:در سال‌های گذشته کم توجهی‌های زیادی به حوزه حمل و نقل شده که رفع مشکلات این حوزه اندکی زمانبر است و شهرداری تهران در حال حاضر برنامه‌های جامع و منسجمی برای رفع مشکلات حوزه حمل و نقل دارد.

 معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از هماهنگی با پلیس راهور جهت تردد ون‌های خطی از خطوط ویژه اتوبوس خبر داد و گفت: بر اساس رصدی که امروز انجام گرفت ۳۵ درصد طول معابر درگیر با ترافیک نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است که دقیقا سهم سفرهای آموزشی در شهر محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در پیک صبحگاهی ۳۰ تا ۳۵ درصد حجم سفرها، سفر آموزشی در پایتخت محسوب می شود، گفت: در حال حاضر اتوبوس‌ها در خطوط مختلف به صورت تمام ظرفیت کار می کند.

شفیعی خاطرنشان کرد:البته ۷۵۰۰ اتوبوس در پایتخت نیاز داریم ولی ۲۲۰۰ اتوبوس فعال داریم و ما سعی کرده‌ایم با تغییر زمان بندی اتوبوس ها اقدامات و خدمات بیشتری ارائه دهیم و با تعمیرات اساسی اتوبوس‌ها هرچه بیشتر بتوانیم از آنها برای خدمت به مردم استفاده کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بشار عبدالواحد IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    2 3
    خودروی تک سرنشین باید جریمه شود. در صورت تکرار گواهینامه باطل شود.باید قوانین جدید وضع شود. اتوبوس نباید بیش از حد مسافر سوار کند مردم کرونا میگیرند و راننده اتوبوس باید جریمه شود. در صورت تکرار گواهینامه باطل شود. موتور سواران نباید از لاین اختصاصی اتوبوس بگذرند. در صورت مشاهده موتور به نفع دولت مصادره شود. در صورت نداشتن معاینه فنی خودرو به مدت 6 ماه توقف شود و صاحب ماشین 10 میلیون جریمه بپردازد که با جان کسی بازی نکند. والسلام علیکم
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      4 1
      اینایی که از دهات باند شدن اومدن لطف کنند برگردند تا ی تاوان حضور شماها رو باید بدیم
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    2 1
    چرا این قدر هزینه طرح ترافیک گران شده تو این کروناکه نمی شه از مترو و اتوبوس استفاده کرد
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      0 3
      کدوم کرونا کرونا تموم شد تنبلی رو کنار بزار
  • مجید IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    1 0
    خواهش میکنم برید و پویش عدم تغییر ساعت طرح ترافیک در سامانه فارس من رو امضا کنید. در شبکه های اجتماعی هم منتشر کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس