نیروهای اوکراینی مناطقی از شمال کیف را بازپس گرفتند

در ادامه تحولات اوکراین، حال نیروهای این کشور موفق به بازپس گیری برخی مناطق در شمال پایتخت شده اند.

به گزارش مشرق به نقل از اسکای نیوز، در حالی که نیروهای ارتش روسیه به سمت شرق اوکراین متمرکز شده اند، نیروهای اوکراینی مناطقی از شمال کیف را بازپس گرفتند.

در همین ارتباط نیز، «اوککسی آرستویچ»، مشاور رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرده است که نیروهای اوکراینی بیش از ۳۰ شهر و روستا را در مناطق شمالی کیف پس گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

احتمال دیدار پوتین و زلنسکی در ترکیه

دستگاه اطلاعات ارتش انگلیس نیز اعلام کرد که نیروهای روسی فرودگاه هوستومل در حومه شمال غربی پایتخت اوکراین را ترک کرده اند.

در عین حال روسیه عقب نشینی نیروهای خود در نزدیکی کیف را به عنوان حسن نیت در مذاکرات صلح عنوان کرده است و در مقابل اوکراین و متحدانش می‌گویند نیروهای روسیه پس از متحمل شدن خسارات سنگین مجبور به تجدید قوا شده اند.

زلنسکی در سخنانی روز شنبه گفت: «در شمال کشور ما، مهاجمان در حال رفتن هستند. این عقب نشینی کند اما قابل توجه است.»

با این حال در این گزارش گفته شده که وزارت دفاع روسیه به درخواست برای اظهار نظر در مورد اتهامات مطرح شده از سوی مقامات اوکراینی پاسخی نداده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    2 0
    به به چه زیباست پیروزی پس از مقاومت همزمان عربستان هم مجبور به اتش بس شد و احتمالا با حوثی ها صلح کنن و جکگ تموم شه
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    3 2
    اوکراین پیروز است.
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    0 2
    آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    0 0
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 17 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    0 0
    روسیه باید استان سومی و میکولایف و اودسا را نیز تصرف نماید بعدمساله فدرال کردن اوکراین را مطرح نماید
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    0 0
    روسیه باید از موشک باران گراد و بمباران فرشی برای تسلیم تروریست های اوکراینی داعشی و جبهه النصره استفاده کند با کلت کمری فقط شکست درو خواهند کرد
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    0 1
    کشور اوکراین باید تبدیل به کشور فدرال شود به سه بخش غربی و شرقی و جنوبی تقسیم شود که بخش غربی برای اوکراینی ها و بخش های جنوبی و شرقی برای روس ها
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    0 1
    یحتمل زلنسکی بخشهای شرقی و جنوبی اوکراین را به روسیه واگذار نموده و روسیه نیز از تصرف کیف صرف نظر کرده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس