کد خبر 1357716
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
اهدای سلاح های بیولوژیک آمریکایی به اوکراین

رئیس جمهور اوکراین از کمبود کمک های تسلیحاتی غرب به اوکراین انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، سی و نهمین روز جنگ اوکراین در حالی اغاز شد که رئیس جمهوراین کشور از فقدان سیستم ضد موشکی علیه روسیه انتقاد کرد.

 آمریکا تجهیزات حملات شیمیایی و بیولوژیک به اوکراین می‌دهد

آمریکا برای محافظت از اوکراین در برابر حمله احتمالی تسلیحات شیمیایی یا بیولوژیکی، ماسک‌های گاز، لباس و سایر تجهیزات را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.

«جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید این کمک‌ها را روز جمعه تأیید کرد و گفت که با توجه به هشدارهایی مبنی بر اینکه روسیه می‌تواند از چنین سلاح‌هایی برای مقابله با مقاومت سرسخت اوکراین در طول جنگ استفاده کند و ممکن است برای توجیه چنین حمله‌ای، عملیات فریبکارانه را طراحی کند، این گونه کمک‌ها در نظر گرفته شده است.

انتقال بیش از ۱۴ هزار نفر از اوکراین به روسیه در ۲۴ ساعت گذشته

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که حداقل ۱۴۱۶۸ نفر در روز گذشته از دونباس و دیگر مناطق خطرناک اوکراین به روسیه منتقل شده‌اند.

نیروهای اوکراینی مناطقی از شمال کیف را بازپس گرفتند

در حالی که نیروهای ارتش روسیه به سمت شرق اوکراین متمرکز شده‌اند، نیروهای اوکراینی مناطقی از شمال کیف را بازپس گرفتند.

در همین ارتباط نیز، «اوککسی آرستویچ»، مشاور رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرده است که نیروهای اوکراینی بیش از ۳۰ شهر و روستا را در مناطق شمالی کیف پس گرفته‌اند.

دستگاه اطلاعات ارتش انگلیس نیز اعلام کرد که نیروهای روسی فرودگاه هوستومل در حومه شمال غربی پایتخت اوکراین را ترک کرده‌اند.

در عین حال روسیه عقب نشینی نیروهای خود در نزدیکی کیف را به عنوان حسن نیت در مذاکرات صلح عنوان کرده است و در مقابل اوکراین و متحدانش می‌گویند نیروهای روسیه پس از متحمل شدن خسارات سنگین مجبور به تجدید قوا شده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    0 1
    هنوز توی همون فازید؟! این از توی کله روسها هم پرید ها!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس