کد خبر 1357046
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
اعلام آتش بس در ماریوپل از سوی روسیه/ خروج ناو‌های جنگی آمریکا از دریای سیاه

سی و ششمین روز از عملیات نظامی روسیه در اوکراین آغاز شد؛ این در حالیست که مذاکرات میان مسکو و کی‌یف از اول آوریل (۱۲ فروردین) از سر گرفته می‌شود.

به گزارش مشرق، عملیات نظامی روسیه در اوکراین از ۲۴ فوریه (۵ اسفند) آغاز شد؛ چراکه مقام‌های منطقه «دونباس» از مسکو برای مقابله با تجاوز اوکراین درخواست کمک کرده بودند.

«سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه روز گذشته گفت که تایید «کی‌یف» بر موضوع‌هایی مانند لزوم تضمین وضعیت غیر هسته‌ای و بی طرفی اوکراین و درک هیئت این کشور مبنی بر حل و فصل مسائل «کریمه» و «دونباس» نشان دهنده پیشرفت در مذاکرات میان روسیه و اوکراین است.

مهم‌ترین اخبار بحران اوکراین در ساعات گذشته عبارتند از:

ادعای پنتاگون در مورد وضعیت نیروهای روسیه در چرنوبیل

وزارت دفاع آمریکا ادعا می‌کند که ارتش روسیه عقب نشینی از نیروگاه «چرنوبیل» در اوکراین را آغاز کردند.

خروج ناوهای جنگی آمریکا از دریای سیاه

پنتاگون اعلام کرد که آمریکا ناوهای جنگی خود را به دلیل حوادث اوکراین از دریای سیاه خارج کرده است و هنوز درباره زمان بازگشت آن‌ها تصمیمی گرفته است.

اعلام آتش بس مسکو در ماریوپل

مسکو روز پنجشنبه، ۱۱ فرورین را در «ماریوپل» اوکراین آتش بس اعلام کرد تا غیرنظامیان به صورت کامل تخلیه شوند.

«خبرگزاری فرانسه» نیز اعلام کرد که «کی‌یف» ۴۵ اتوبوس را برای تخلیه غیرنظامیان از شهر «ماریوپل» فرستاد.

مذاکرات روسیه و اوکراین از فردا از سر گرفته می‌شود

«رویترز» به نقل از مذاکره کننده اوکراینی اعلام کرد که مذاکرات صلح با روسیه از اول آوریل (۱۲ فروردین) به صورت آنلاین از سر گرفته می‌شود.

پیش بینی انگلیس درباره وضعیت کی‌یف

وزارت دفاع انگلیس پیش بینی کرد که روزهای آینده نبرد در حومه «کی‌یف» تشدید شود.

ادعای وزارت دفاع اوکراین در مورد تلفات روسیه

وزارت دفاع اوکراین ادعا کرد که از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در این کشور تاکنون ۱۷ هزار و ۵۰۰ نظامی روسیه کشته شدند.

کی‌یف سفیر خود را از گرجستان فراخواند

«کی‌یف» سفیر خود را از گرجستان به دلیل امتناع «تفلیس» از کمک به اوکراین فراخواند.

اوستیای جنوبی درصدد پیوستن به روسیه

«اوستیای جنوبی» در حال رایزنی با روسیه برای برگزاری همه پرسی جهت پیوستن به این کشور است.

گزارش وزارت دفاع روسیه از نقش آمریکا در ساخت تسلیحات بیولوژیک

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مقام‌ها و شرکت‌های آمریکایی در ساخت اجزای سلاح‌های بیولوژیکی در اوکراین مشارکت داشته اند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    0 1
    آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    1 1
    اگر 17500 نفر رو تقسیم بر 10 کنیم عدد واقعی ان تقریبا بدست خواهد امد خالی بندی و دروغ گویی از نوع اکراینی هیچ مدرک و سندی برای درست بودن ادعا وجود ندارد به نام دموکراسی همراهی با امریکا برای قتل تجاوز و غارت در خاورمیانه و هر سرزمینی که امریکا بخواهد غارت کند امیدوارم روسیه نقشه صلح را کنار بگذارد و تمام اروپا را زیر پرچم خود ببرد و کاپیتالیسم و لیبرالیسم دروغین و منفعت طلبانه را برای همیشه در هم بشکند
  • IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 1
    چه اتش بسی بزنید بترکونید نئونازی ها را

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس