هیئت اوکراینی: هنوز به توافق نرسیده ایم/ شاید به ناتو ملحق نشویم

رئیس هیئت مذاکره کننده اوکراینی با بیان اینکه هنوز درباره چیزی به توافق نرسیده ایم، گفت که ممکن است به ناتو ملحق نشویم ولی کسی نمی تواند مانع پیوستن ما به اتحادیه اروپا شود.

به گزارش مشرق، روز نخست مذاکرات روسیه -اوکراین در استانبول که سه ساعت طول کشید، پایان یافت. این در حالی است که به گفته منابع خبری وزیر امور خارجه و سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه نیز در محل مذاکرات حضور داشتند.

رئیس هیئت مذاکره کننده اوکراین پس از پایان مذاکرات گفت: هنوز بر سر چیزی به توافق نرسیده‌ایم و هیچ موافقتی از طرف روسیه نگرفته‌ایم. برای هر گونه توافق با روسیه در اوکراین همه پرسی خواهیم داشت. همه پرسی نیز بدون بازگشت پناهجویان امکان ندارد. توافق تنها با خروج ارتش روسیه به مناطق خود در ۲۳ فوریه امکان پذیر است.

وی ادامه داد: هیچکس نمی‌تواند مانع از پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا شود. اولین دستاورد ما انتقال مذاکرات از بلاروس به ترکیه است. هر اوکراینی که حق اسرای روسی را نقض کرده باشد، مؤاخذه خواهیم کرد. نیروهای روسیه به دلیل ناتوانی در دستیابی به اهداف خود، نیروهای خود را از مناطق کیف و چرنیهف خارج می‌کنند.

این مقام اوکراینی افزود: ما توافق کردیم که گفتگو با روسیه در مورد کریمه را به بعد از صلح موکول کنیم. ما اکنون در مورد چگونگی اجرای آتش بس و در مورد کمک‌های بشردوستانه رایزنی می‌کنیم. ما در مذاکرات در مورد تمام مرزهای اوکراین ترسیم شده در سال ۱۹۹۱ صحبت خواهیم کرد.

رئیس هیئت مذاکره‌کننده اوکراین تصریح کرد: ما به ناتو نمی‌پیوندیم، اما به اتحادیه اروپا ملحق خواهیم شد. هیئت مذاکره کننده اوکراینی: فرصتی برای دیدار زلنسکی و پوتین وجود دارد.

وی اظهار داشت: می‌خواهیم اسرائیل، لهستان، کانادا و ترکیه کشورهای ضامن هر توافقی باشند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 2
    آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 0
    یحتمل زلنسکی بخشهای شرقی و جنوبی اوکراین را به روسیه واگذار نموده و روسیه نیز از تصرف کیف صرف نظر کرده است
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 0
    کشور اوکراین باید تبدیل به کشور فدرال شود به سه بخش غربی و شرقی و جنوبی تقسیم شود که بخش غربی برای اوکرانی ها و بخش های جنوبی و شرقی برای روس ها
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 0
    پوتین اصلا به مناطق اوکراینی نشین حمله نکرده و نخواهد کرد بلکه هدف وی مناطق فرهنگی روس زبان است و مثل دونباس دنبال افزایش حس قومیت گرایی در اوکراین در میان روس زبان هاست حتی ناتو در اوکراین غافلگیر شده است گذشت زمان این روباه روس را بیشتر می شناساند
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 0
    روسیه تنها کشوریه که جلوی نظم نوین آمریکایی وایساد
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 0
    روسیه قطعا از کیف عقب می نشیند چون شرق و جنوب اوکراین را جدا کرد کیف هم قبول کرد پس مذاکرات بزودی به نتایج مطلوبی دست پیدا خواهد کرد البته بعد ماریوپول میکولایف و اودسا کمی کار دارد یعنی یک سرویس کوچولو لازم دارد
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 0
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 17 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس