کد خبر 1357461
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
در نشست ماجدی با اینفانتینو چه گذشت؟

سرپرست فدراسیون فوتبال در حاشیه کنگره فیفا و مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی نشست‌های مشترکی با رئیس و دبیرکل فدراسیون جهانی فوتبال داشت.

به گزارش مشرق، میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال در حاشیه مراسم قرعه کشی جام جهانی نشست مشترکی با رئیس فدراسیون جهانی فوتبال داشت.

اینفانتینو در این جلسه ابتدا در خصوص نحوه تعامل و همکاری فیفا با فدراسیون فوتبال ایران گفت: ما تمامی موضوعات و مسائلی که در خصوص فدراسیون ها مطرح می‌شود را تنها از طریق همان فدراسیون پیگیری می‌کنیم و توجهی به گزارشات دیگر یا شایعات و مسائلی که مطرح می‌شود نداریم. در همین راستا تعامل نزدیکی با کنفدراسیون فوتبال آسیا داریم و برای حل مشکلات فدراسیون فوتبال ایران در زمینه‌های مختلف تلاش می‌کنیم.

رئیس فیفا در مورد حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: این مسئله یکی از موضوعات مورد توجه ما است که از روند سابق آن مطلع هستیم و انتظار داریم در مسابقات آتی فوتبال ایران هم به خواست فیفا در این مورد توجه شده و این مسیر را دنبال کنیم. انتظار ما همکاری نزدیک فدراسیون فوتبال ایران است و در مقابل آمادگی داریم برای تکمیل زیرساخت‌های ورزشگاه‌های ایران به منظور حضور بانوان همکاری کنیم.

اینفانتینو همچنین در پاسخ به ماجدی و پیرامون مشکلات مالی فدراسیون فوتبال ایران و مطالبات بلوکه شده این فدراسیون در فیفا گفت: در گفت‌وگو با شیخ سلمان و AFC به دنبال یافتن راه حلی برای رفع این مشکل خواهیم بود و تلاش می‌کنیم با روش مناسبی فدراسیون ایران بتواند به مطالبات خودش دست پیدا کند. از اقدام‌ها و تلاش‌های فدراسیون ایران قدردانی و حمایت کامل خودمان را از این فدراسیون اعلام می‌کنیم. امیدواریم با رفع مشکلات موجود زمینه توسعه و گسترش تعاملات و همکاری‌ها فراهم شود، همچنین فدراسیون فوتبال ایران که در گروه مناسبی در مسابقات جام‌جهانی قرار گرفته بتواند برنامه خوبی برای آماده‌سازی تیم ملی این کشور فراهم کند و ایران با قدرت در جام‌جهانی حاضر شود.

میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون فوتبال نیز در این نشست با قدردانی از اینفانتینو بر تلاش فدراسیون فوتبال ایران به منظور توسعه همه جانبه فعالیت‌های بین‌المللی مخصوصاً دیپلماسی ورزشی تاکید کرده و ارتباط سازنده این فدراسیون با فیفا و AFC در راستای تقویت زیرساخت‌ها و حل مشکلات فوتبال ایران را تاثیرگذار و حائز اهمیت ارزیابی کرد.

ماجدی همچنین در حاشیه این مراسم نشست مشترکی با فاطما سامورا، دبیرکل فیفا داشت که خانم سامورا نیز بر ضرورت استمرار ارتباط و همکاری نزدیک دو طرف به شکل مستقیم و بدون واسطه تاکید کرد و گفت: فیفا در راستای حمایت از فدراسیون‌های عضو برای حل مشکلات ساختاری و اجرایی فوتیال کشورها تلاش می‌کند و در این مسیر هیچ توجهی به حواشی و ارتباطات غیررسمی نداریم. از نظر ما فدراسیون فوتبال ایران مسئولیت تمام موضوعات مرتبط را بر عهده دارد و در خصوص هر موضوعی تنها به صورت مکاتبه مستقیم با فدراسیون در ارتباط هستیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عماد FR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    4 0
    آقای اینفانتینو، با اینکه خوب می دانید که بنا به قوانین سازمان ملل و مخصوصا در سازمان "وایپو" سازمان جهانی مالکیت فکری و همچنین سازمان آب‌نگاری بین‌المللی و بویژه "موافقت نامه و معاهده لیسبون" که در سال 1958 در لیسبون در پرتغال منعقد شده نام های تاریخی و جغرافیایی همه مناطق دنیا کاملا دقیق مشخص و ثبت گشته اند و کسی اجازه ندارد آنها را علنا به میل خود تغییر داده و به نوع دیگری بنویسد و یا بشناساند، در نشستی در هفتاد و دومین کنگره فیفا در چند روز پیش در قطر عامدانه از کلمه "خلیج" به جای نام خلیج فارس استفاده می کنید، توگویی گستاخانه علاوه بر نادیده گرفتن اصالت این نامِ شناسنامه دار خواسته بودید هویت تاریخی-سیاسی آنرا هم کتمان نمایید. در همه عهد نامه ها و در سازمان های گوناگون وابسته به سازمان ملل نام بخشی از دریای جنوبی ایران نه "گلف=خلیج" که به نام خلیج فارس ثبت شده است. نه من و نه شما و نه سازمان فیفا و نه هم هیچ مقام هیچ دولتی اجازه نداریم نه بابت احساسات شخصی و باورهای سیاسی خود و نه بخاطر مراوده ها و خوشامدی و چاپلوسی هایی احتمالی، رسما هیچ نام ثبت شده ای را و در نتیجه نام خلیج فارس را هم با عنوان دیگری معرفی کرده و بشناسانیم و هرگونه دخالتی در تغییر نام خلیج فارس امری سیاسی و جانبداری از سیاستی تحریک آمیز بر علیه کشور ایران به نظر می رسد که می تواند هم منجر به ایجاد تنش و تشنجات روابط بین ملت ها و هم تحریک خصومت بین کشور هایشان گردد و می دانید هم که در صورت اعتراض و شکایت رسمی ایران شما و سازمان فیفا محکوم به پرداخت جریمه های سنگینی خواهید شد خصوصا که آسان می توانسته بودید بدانید که نام خلیج فارس یکی از نادر و استثنایی ترین نام های جغرافیایی جهان است که برخلاف بسیاری از نام های مناطق دنیا، از آغاز تاریخ همواره به همین نام شناخته شده است... و جایز نیست که مقام مسئول فیفا با ناقص و بی اعتبار کردن و تحریف نمودن نام و منطقه تاریخی خلیج فارس، منطقه و نامی با قدمتی چندین هزار ساله که میراثی است معنوی، فرهنگی و جهانی، به تشنجات سیاسی بین ملت ها و نیز جریحه دار نمودن احساسات ملی مردم ایران در برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر دامن زند و این امر دور از عرف و نزاکت اخلاقی-سیاسی و نیز سیاست و حقوق بین المللی و برقراری و ایجاد صلح می باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس