کد خبر 1357283
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
خدشه در نام «خلیج فارس» توسط رئیس فیفا/حواشی فدراسیون فوتبال اجازه موضع گیری قاطع می دهد؟

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) در کنگره فیفا نام خلیج فارس را به طور کامل بیان نکرد تا این اتفاق حواشی را به همراه داشته باشد.

به گزارش مشرق، هفتاد و دومین کنگره فیفا روز گذشته (پنجشنبه) با حضور تمام اعضای فیفا و اسطوره هایی فوتبال جهان در دوحه برگزار شد تا امروز آماده قرعه کشی بزرگ در جام جهانی ۲۰۲۲ شوند.

اما این کنگره با حاشیه هایی همراه شد. جانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) نقش اول این سریال و حواشی بود. رئیس فیفا که پیش از این در مسئله فلسطین و رژیم صهیونیستی بارها از رژیم اشغالگر حمایت کرد و با حضورش در سرزمین های اشغالی به اولین رئیس فدراسیون جهانی فوتبال تبدیل شد که با زیرپا گذاشتن حقوق بشر به حمایت رژیم اشغالگر پرداخت؛ روز گذشته در کنگره فیفا بار دیگر هویت اصلی خود در مسائل سیاسی را رو کرد و نشان داد ادعای سیاسی نبودن ورزش پوشالی است و چندین بار شاهد نقض قانون اصلی فیفا توسط رئیس این سازمان بین المللی فوتبال بودیم.

اولین حاشیه جانی اینفانتینو در به کار بردن واژه «خلیج فارس» مربوط می شد. رئیس فیفا در ابتدای کنگره از تمام مسئولان قطر با ذکر نام تقدیر و تشکر کرد و هیچ اسمی را ناقص نخواند و کامل اسم های عربی را رعایت کرد.

اما در این کنگره شاهد بودیم نام «خلیج فارس» را کامل بیان نکرد و واژه «خ.ل.ی.ج» رابیان کرد.

نکته اینجاست اینفانتینو ارتباط نزدیکی با عربستان سعودی و امارات دارد و پروژه عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر را در این کشورهای عربی آغاز کرده است.او همچنین از مسائل خاورمیانه به خوبی اطلاع دارد.

اینفانتینو در ادامه کنگره که ساعت ها طول کشید در بخشی از صحبت هایش به تمجید از تیم های عربی راه یافته به جام جهانی ۲۰۲۲ پرداخت و گفت: من خیلی خوشحالم عربستان، تونس و مراکش به عنوان کشورهای عربی در جام جهانی حضور دارند. دیدن این تیم ها در جام جهانی برای من خوشحال کننده است.

وی همچنین به بازی الهلال و چلسی در جام باشگاه های جهان اشاره داشت. اینفانتینیو درباره بازی نماینده سعودی گفت: من بازی الهلال و چلسی را به صورت کامل دیدم. در این بازی شاهد بودیم که چلسی بازیکنی انگلیسی در ترکیبش نداشت اما در مقابل الهلال ۷ بازیکن سعودی در اختیار داشت و این مایه افتخار کشوری مثل عربستان است که از بازیکنان داخلی اش استفاده می کند و به آنها میدان می دهد.

تمامی این اظهارات و تمجیدها بی ربط به سفر رئیس فیفا به عربستان نیست. اینفانتینو ماه گذشته سفری چراغ خاموش به عربستان داشت و با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دیدار ویژه ای داشت. به نظر می رسد در این سفر رئیس فیفا قول هایی را به آل سعود داد و بخشی از این تعهدها را در کنگره فیفا دیدیم.

در واکنش به این اقدام جیانی اینفانتینو؛ فدراسیون فوتبال باید موضعی قاطع بگیرد تا واژه «خلیج فارس» در ادامه بزرگترین تورنمنت فوتبالی جهان به طور کامل بیان گردد.

البته اگر سوءمدیریت هایی که فدراسیون فوتبال در این چند وقت به خصوص درباره اتفاقات مشهد از خود نشان داد و درگیری های داخلی به خصوص در میان هیات رئیسه این فدراسیون، جا برای پرداختن به این موضوع مهم ملی و بین اللملی کشورمان بگذارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 58
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • DE ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    5 96
    البته بهتر بود خلیج عربی می گفت درستشم همینه ساحل نشیناش حتی ساحل ایران عرب زبانن
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      26 1
      اگه به اینه باید اسم عراق و کویت و بحرین و عمان را عربستان ۱ و ۲ و ۳ و ... بگذاری
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      16 1
      به کوری چشم تو و رییس صهیونیست فیفا، در منابع موثق بین المللی و در تمام مستندات تاریخی نام خلیج فارس ثبت شده است.
    • فرشاد IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      22 3
      اگر به جمعیت باشه که کل جمعیت امارات، بحرین، قطر، عربستان و کویت به جمعیت ایران نمی رسه. اعراب بالای دریای پارس در زمان یورش به ایران به این منطقه اومدن. نام این دریا بیش از 2500 سال هست پارس نام داره. آرام باش و برو چاییتو بنوش تا شاید رستگار شوی....
    • فرشاد IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      7 1
      اگر به جمعیت باشه که کل جمعیت امارات، بحرین، قطر، عربستان و کویت به جمعیت ایران نمی رسه. اعراب بالای دریای پارس در زمان یورش به ایران به این منطقه اومدن. نام این دریا بیش از 2500 سال هست پارس نام داره. آرام باش و برو چاییتو بنوش تا شاید رستگار شوی....
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      12 2
      برو یه دقیقه خودتو تو آینه نگاه کن.
    • مجتبی IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      18 4
      ساحل نشینان خوزستان عربند نه بوشهر بندرعباس و سیستان بی سواد
    • دریا AT ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      14 2
      اتفاقا ساحلنشینان اطراف دریای عرب هم بیشتر از یک میلیارد نفر غیر عرب هستند اول باید نام این دریا عوض شود
    • جاویدایران NL ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      6 1
      وطن فروش خائن، باید با پدر و مادر چنین شخصی دیدار کرد تا فلسفه وجودی چنین فرزندی رو جویا شد
    • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      0 10
      در پاسخ آقا مجتبی باید بگم بهتره یک بار دیگه نقشه ایران رو نگاه کنی سیستان هیچ مرزی با خلیخ فلان یا بهمان نداره سیستان اصولا به دریا راه نداره اونی که به دریا راه داره بلوچستانه و با دریای عمان ساحل داره
    • احد IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      10 0
      تو اصلا ایران رو میشناسید ، بوشهری‌ها ، بندر عباسی ها ، چابهاری ها و... عربند !!!! بهتره اول یکی از دستهاتو گچ بگیری تا دست چپ و راست رو یاد بگیری بعد بیا در مورد ایران نظر بده .
    • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      6 0
      تا ابد الدهر خلیج فارس هست. احمق اگر حق سرزمینیمان را به جای نیاری فردا روز روی چهای گازی روی دریا ادعای مالکیت می کنند. برای یاد آوری مجدد میگم بحرین استان ایران بوده است. احمق مواظب زیپ دهنت باش. اول تاریخ ونقشه های 500 سال و هزارساله را ببین بعد گل بگیر دهن بی سوادتو.خلیج فارس یعنی خلیج فارس. یعنی ایران یعنی قدرت اول منطقه
    • عماد FR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      16 0
      پاسخ به ۱۴:۵۳- ۱۴۰۱/۰۱/۱۲ ...نه تنها از لحاظ جغرافیایی و بویژه اهمیت تاریخی یِ کشوری چون ایران به این شاخاب از آغاز تاریخ خلیج فارس گفته می شده بلکه از لحاظ قوانین بین الملی معاصر نیز هم به همین نام ثبت گشته است و بنا به همان قوانین هر مقام رسمی ای در جهان چه دولتی و چه سازمان شناخته شده و بین الملی ای نام رسمی و جغرافیایی منطقه ای را علنا عوض کرده و به نام دیگری بخواند به پرداخت جریمه محکوم خواهد شد، هله، جناب ۱۴:۵۳ بیخردانه ابراز نظر نفرمایید. به آسانی هم می شود از رییس فیفا شکایت کرد و یا در ابتدا رسما به وی تذکر لازمه داده شود. جانم فدای ایران و نام و نشانش.
    • دریکوند IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      0 0
      کی گفته ساحل نشینان ایران عرب زبانند؟هرمزگان؟بوشهر؟بلوچستان کدام یک عربند؟ضمنا خود خوزستان هم بیشتر شهرهای ساحلی لر زبان هستند دست از جعل بردارید
    • پویا US ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      0 0
      اکثریت باشندگان کشورهای حاشیه شاخ آب خلیج‌فارس اصالتا ایرانی هستند که پس از حمله اعراب به تیسفون و از هم باشیدن امپراتوری ساسانیان ، عربان کرسنه شهرهای صاحل خلیج فارس را تصرف کردند و ساکنان سفرها را وادار به کویش عری نمودند.همین کار را با کشور کردند مصریان ۲۰۰ سال در مقابل کویش زبان عربی مقاومت کردن ام بیش آن تاب نياوردند ودر هم شکستند. کمی تاریخ بخوانید.
    • پویا US ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      0 0
      شما نا آگاه و متاثر از تبلیغات تلویزیونهای بیگانه هستید . اکثریت باشندگان کشورهای حاشیه شاخ آب فارس/ خلیج‌فارس اصالتا ایرانی هستند که پس از حمله اعراب به تیسفون و از هم باشیدن امپراتوری ساسانیان عربان گرسنه شهرهای صاحل خلیج فارس ،دریای مکران عمان ، ویمن را تصرف کردند و ساکنان شهرها را وادار به گویش زبان عرب نمودند.همین کار را با کشور های دیگر کردند ، مصریان ۲۰۰ سال در مقابل گویش زبان عربی مقاومت کردن اما بیش از آن تاب نياوردند ودر هم شکستند.کمی تاریخ بخوانید.
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      0 0
      بکوری چشم تو یکی هم شده خواهی دید که مرز ایران تا چندین سال دیگر مانند دوره ساسانیان خواهد شد ، جانم فدای رهبرم
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    9 2
    اگر مسئولین فوتبال ما غیرت داشتند از این به بعد به اینفانتینیو فقط می گند ایفا.
  • US ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    7 30
    چرا ناراحت میشید مگر شعار شما این نبود میگفتید جان و مال و ثروت ایران و ناموس ایران فدای اسلام و مسلمین خوب دین اسلام هم از طریق اعراب اومده پس خلیج فارسم فدای اعراب و مسلمین کنید این شعارهای خودتونه حالا زدید زیرش
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      19 1
      خود اعراب هم فدای اسلام هستند ... اسلامی که خدا برای نجات بشریت فرستاده است ولی به هر حال بهتر از فدا شدن برای عمو سام است که خودتو بهش فروختی
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      9 2
      چه ربطی دارد بی هویت
    • US ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      5 9
      هیچ کدام از اعراب خودشون فدای اسلام نکردن بلکه دنبال ثروتمند شدن و دنبال منافع ملی خود هستن
    • US ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      4 7
      هیچ کدام از اعراب خودشون فدای اسلام نکردن بلکه دنبال ثروتمند شدن و دنبال منافع ملی خود هستن
    • US ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      2 6
      هیچ کدام از اعراب خودشون فدای اسلام نکردن بلکه دنبال ثروتمند شدن و دنبال منافع ملی خود هستن
    • US ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      1 9
      هیچ کدام از اعراب خودشون فدای اسلام نکردن بلکه دنبال ثروتمند شدن و دنبال منافع ملی خود هستن
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      4 1
      خدا شفات بده وطن فروش
    • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      5 1
      عجب!آخه به توچی بگم طفل صغیر ؟
    • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      3 1
      مگر تاریخ رسمی اروپا میلادی و زمان تولد حضرت مسیح نیست مگر عیسی مسیح از همین شرق آسیا نیست آیا دلیل می شود از اروپا یا هرجای عالم و..توقع داشته باشیم نام آتن یا رم یا دریای مدیترانه یا.. را بگذارند مسیح آباد حرمت انبیاء عظام اللهی بجای خود محفوظ است و ربطی به قومیتها ندارد - این قدر روی اعصاب ملل متقین عالم راه نروید خداوند در کمینگاه عالم است.
    • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      3 1
      خیلی خوبی تووووووووخیلی.عزت زیادباهوش.
    • امین IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      5 16
      اینقدر درگیر حوزه عربی شدیم که تاریخ ملت، اعراب و ترکها به نام خود میزند ،چرا از مطرح و تلاش تمدن ایرانی قبل از اسلام اکراه و انکار داریم ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!،قضیه خلیج فارس بسیار ریشه دار از امروز است همانطور که سیدحسن نصرالله و الحوثی ها به آن خلیج تنها میگویند امیدوارم کسی پاسخگوی این غفلت تاریخی ایران باشد چه اصلاح طلب چه اصول گرا
    • به ۱۶:۲۷ IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
      0 0
      پس احتمالا یمنی ها، حزب الله، فلسطینی ها، مجاهدان عراقی و... همه عربهایی که برای دفاع از اسلام با یهودیانی مثل تو می جنگند ایرانی هستند و عرب نیستند! اصلا عرب یعنی کاخ در هاوایی و کنیز گرجی و اوکراینی. نه امثال سید حسن و سید عبدالملک!
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    8 1
    پست فطرت
  • نیما IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    6 2
    اگر این چنین منطقی درست باشد باید نام دریای عمان راهم به دریای هند تغییر بدهیم
  • علی خان IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    3 1
    علی خان خلیج فارس میگه ،، یعنی دیگه بحث نکنید همینکه علی خان خلیج فارس میگه این خود بزرگترین سند است حالا دیگران هرچی بگن مهم نیست ،کسی هم ناراحت نباشه حرف علی خان اعتبارش از حرف پوتین ، بایدن و ترامپ ،ملکه الیزابت و مرکل و ماکرون و بوریس جانسون بالاتر است .
  • ابراهیم اربابی IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    7 3
    خلیج فارس یعنی ناموس حالا بعضی ها دوست دارن ناموسشونو بدن به سعودیا عیبی نیس چون همینا که میگن شکالی نداره هشتک بیناموسم زدن خخخخخخ
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    4 2
    وقتی گاوهای شیرده از یک طویله باشند ولی گاودوش ها متعدد ، الآن بخاطر حذف نام فارس از خلیج خدای سامسونت پر از دلار از این گاوهای شیرده گرفته نوشجونش ، شما هرچقد میخوای این گاوهارو بدوش و بگو فقط خلیج ۱۰ برابرش بدوش و بگو خلیج عربی هیچی از واقعیت و حقیقتش عوض نمیکنه همه میدانند ک خلیج همیشه فارس باقی خواهد ماند
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    4 1
    طلا هرچقد تراش بخوره باز طلاست حالا حی خودتون را بکشید جر بدید ب در و دیوار بزنید
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    3 2
    وقتی 2 اغفال شده صهیونیستها بخصوص مهدوی کیارا دعوت می کنند و.. چرا مراسم را بصورت نمادین ترک نکرده اند
  • نیما IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    4 3
    پس لابد اعرابی که در راه گسترش اسلام یا ساسانیان رومیان جنگیدند کشته شدن کشک بودن ؟
  • ناظمی IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    4 2
    خود کشورهای عربی خلیج فارس دیگر عرب ندارند. از تمام دنیا اومدن اونجا برا پول.
  • ناظمی IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    5 1
    خود کشورهای عربی خلیج فارس دیگر عرب ندارند. از تمام دنیا اومدن اونجا برا پول.
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    6 1
    تقصیر خودمونه که وقتی از این غلطا میکنن هیچ پاسخی نمیدیم باید سعی کنیم سیاست های منفعلانه رو کنار بگذاریم. زنده باد خلیج همیشه فارس درود بر ایران و ایرانی
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    5 4
    سید حسن نصرالله هم از واژه منفرد "خلیج" استفاده کرده بود
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 0
    یعنی یه مرد ایرانی اونجا تبوده اعتراض کنه به این مردک یهودی مخفی!!؟ سالهاس که صهیونیستها فوتبال رو وسیله ای برای رسیدن به اهدافشون قراردادن تا عوام ومردم بیسواد هم کورکورانه ازاین وسیله حمایت میکنن همینه.هرجابه نفعشون بوده فوتبال سیاسی نیست هرجا به نفشون نبوده سریع موضع سیاسی میگیرن.بریدصحبتهای رونالدو رو ببنید به بخشی از این مطالب میرسید.
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    3 5
    این همه ادا ادوار برای نام یک خلیج تازه خلیجی که بیشتر ساحلش غیر فارسند؟ خوب این چه کاریه خیلی ها تو این کشور زبانشان هم جعلی و تحمیلی نامیده می شه حق اعتراض ندارند و اگر بخواهند حق اولیه خودشون رو بخوان می شوند پان فلان پان بهمان و تجزیه طلب و عامل فلان کشور و بهمان کشور
    • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      4 2
      خفه شو صهیونیستی کثیف خلیج فارس تا ابد فارسه مرگ بر منافق
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    1 1
    پس چرا علی دایی در اعتراض اونجا رو ترک نکرده؟
  • ایرانی GB ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    5 5
    خطاب به ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲ : زمانی که اعراب دوست داشتنی تو مشغول جویدن سوسمار در بیابان های عربستان بودند و دخترهای خودشون رو زنده زنده چال میکردند و از کاروانها دله دزدی میکردند نصف قاره آسیا زیر چکمه های سربازان ایرانی بود , شاخاب پارس همیشه بنام پارس بوده و به اندازه کافی دلیل و گواه و مدرک در تمام موزه های دنیا وجود داره که ثابت بکنه نام شاخاب ( خلیج ) پارس یک نام باستانی بوده و هست و خواهد ماند , مگس های سرگردانی مثل تو هم نیمتونند خدشه ای به این نام وارد بکنند ... واقعا" که قدیمی ها راست می گفتند : سگ در اصفهان آب يخ مي خورد و عرب در بيابان ملخ !
    • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      2 0
      بابا ول کنید عرب ها دارن می سوزن . تو همه ی نقشه های بین المللی و نقشه های سازمان ملل نام این پهنه خلیج پارس است . سه هزار ساله که نام این پهنه ابی خلیج پارسه اون رو هم ایرانی ها نام نگذاشتند یونانی ها نام نهادند . بسازید تا جونتون در بیاد .
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    1 0
    تا ابد الدهر خلیج فارس هست. احمق اگر حق سرزمینیمان را به جای نیاری فردا روز روی "چاهای گازی روی دریای خلیج فارس " ادعای مالکیت می کنند. برای یاد آوری مجدد میگم بحرین استان ایران بوده است. احمق مواظب زیپ دهنت باش. اول تاریخ و نقشه های 500 سال و هزارساله را ببین بعد گل بگیر دهن بی سوادتو. خلیج فارس یعنی خلیج فارس. یعنی ایران یعنی قدرت اول منطقه
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    3 0
    اگر به عوض کردن نامه دریای عرب باید دریای پاکستان نام بگیره چون اعراب به جز عمان که دریای عمان به نامش هست ساحل ندارن .
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    3 0
    یه کلام ختم کلام.... شکر زیادی خورده که نگفته خلیج فارس.... خلیج فارس تا ابد خلیج فارس....
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    2 0
    بایدبخاطر این کارشون وکارها ی سیاسی مغرضانه ازفوتبال وهرچی لهو ولعب به اسم ورزشه ایران بطور کامل ازفیفا بیرون بیاید
  • االه کلنگ IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    0 0
    چقد ملت ایران سر خوشند= همه شما چ دیندار چ بی دینتان ادعای حق طلبی میکنید ادعای ناموس میکنید ادعای هویت ملی میکنید ادعای اسلامدارید اما متاسفانه درصد بیشتر ما اگاهی و شناخت درستی از همه اینها نداریم و حتی از حقوق شهرروندی خودمان و اینکه چ وظیفه ای درر قبال کشور خود و جهان هستی داریم-- فقط بلدیم هر موردی که مارو احساسی میکنه تبدیل به امر حیثیتی کنیم و ریشه همه چی رو بزنیم- شما ایرانی ها همه اونها که ادعای ناموس داررید زنان و دختران شما رو قوانین این حکومت نابود کرده و با اختیار به مزدورانش اسید پاشی و توهین به انها را در دستور کارر دارد- همین خلیج فارس را بررای چین دریای امال کرده-- خزر را بررای روسیه -- ابو خاک و دررختانش را برای اعراب--- پول نفت و برای گرروههای ترررویستی و منابع و معادن را برای غررربیها --- چنین هست که ج اسلامی همچنان میماند تا چپاولمان کند- و ما در گیر نام و موی دختر و چالش تتلو و بحران دارو و خرابی فرهنگ باشیم که هیچ کدام از شما نه دیگر از فردوسی و حا فظ و سعدی و مولانا و موسیقی ایرانی معنایی به جان نبررید--- ایران عرب سازی و غربی گرایی و شرقی دوستی ترا بخاب بی هویتی برده وگرنه نام و مرزایران بدون فرهنگ ایررانی جسد مرده ای بیش نیست
  • ساسان IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    0 0
    با نتیجه گرفتن در زمین فوتبال پاسخ باید داد نباید ورزش را فدای سیاست کرد با برتری از تیم‌های عربی مجبورش کنید از ایران هم تمجید کند چون دعوت از علی دایی و مهدی مهدوی کیا در این مسابقات به خاطر رقبای سیاسی هم که شده از تیم همایت همه جانبه کنید تا از این هاشیه ها دور باشند و در نتیجه گیری توانا تا به اهداف سیاسی هم دست پیدا کنیم
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    0 0
    خدشه کردن نام خیلی اهمیت داره یا کرامت انسانی مادران و دختران ایرانی
  • مهدی IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
    0 0
    سلام کل سرزمین ایران ودریایی الخلیج ملک اعراب هستند من کاری به سیاست وغیره نداره من تاریخ مطالعه میکنم
  • رسول حاتمی IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    1 0
    درجواب به اون دوستی که گفته ساحل نشینان خلیج فارس همه عربن باید عرض کنمدرقسمت ایران که طولانی ترین ساحل رودر خلیج فارس داره اصلا عربی وجود نداره شما حتما اهوازی هستی که اهواز ساحلی نیست استان بوشهر وهرمزگان که من ۱۵ سال رو دراین دواستان گذروندم فقط در یکی دوشهر بوشهر مثلا مقام عربی صحبت میکنن شما بهتره یکم جعرافیا یادبگیری بعد سنگ عربستان وامارات روبه سینه بزنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس