روزنامه های اصلاح طلب ظریف بایدن

مدل مطلوب حزب «اتحاد ملت» برای سیاست خارجی ایران این است بَرده‌ای در مسلخ، در مقابل دولتمردان جنایتکار و غارتگر آمریکایی بنشاند. حالا چه ترامپ رئیس جمهور باشد، چه بایدن!

سرویس سیاست مشرق - در روزهای اخیر رسانه های اصلاح طلب با تیترهایی همچون «چراغ سبز کنگره آمریکا برای کاهش تحریم های ایران»، «فرصت لغو تحریم ها»، «دست رد به پوپولیسم»، «امید به ایران بازگشت» و... با ذوق زدگی کودکانه و تحقیرآمیز از رئیس جمهور منتخب آمریکا استقبال کردند.

در همین رابطه هفته نامه صدا- ارگان رسانه ای حزب اتحاد ملت(اعضای حزب منحله مشارکت)- در شماره جدید با انتشار تصویر ظریف و بایدن روی جلد مجله نوشت:«فرصت ظریف برای ایران؛ تصمیم راهبردی اصلاح طلبان در 1400 برای نخستین بار رئیس جمهوری میانه رو در تهران را همزمان با رئیس جمهوری دموکرات در کاخ سفید مستقر خواهد ساخت؟».

به نظر شما، مدل مطلوب حزب اصلاح طلب اتحاد ملت برای سیاست خارجی چیست؟! پاسخ را باید در مقاله چندی پیش نشریه صدا جستجو کرد.

مدل مطلوب اتحاد ملت برای سیاست خارجی

در شهریور سالجاری تصاویر و ویدئوی دیدار رئیس جمهور صربستان با رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید بازتاب وسیعی در فضای مجازی داشت.

«دونالد ترامپ» در اقدامی تأمل برانگیز برخلاف قوانین و آداب رسمی دیپلماتیک مبنی بر اینکه همتایان دو کشور در دیدار دوجانبه باید جایگاه مشابهی داشته باشند -در حالی که خودش پشت میز بزرگ کارش نشسته بود، در اقدامی تحقیرآمیز و البته توهین آمیز الکساندر ووچیچ رئیس‌جمهور صربستان را روی یک صندلی معمولی در مقابل خود نشاند.

در بخشی از جلسه که ترامپ، به مفاد توافق امضاشده میان خود و رئیس جمهور صربستان پیرامون انتقال سفارت صربستان به قدس اشغالی اشاره می‌کند، طرف صرب با تعجب به اطراف می‌نگرد و بر خلاف رسم معمول در امضای توافقات بین‌المللی، صفحات توافق را ورق می‌زند و صفحات پیشین را مطالعه می‌کند. این رفتار عجیب، با موجی از واکنش‌ها در فضای مجازی مواجه شده و حتی عده‌ای گفته‌اند گویا ووچیچ نمی‌دانسته چه توافقی را امضا می‌کند.

پیش از این نیز «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق و دیگر روسای جمهور آمریکا نیز رفتارهای مشابهی برای تحقیر روسای جمهور و سران دیگر کشورها انجام داده بودند.

این عکس در حقیقت تصویر «مذاکره با آمریکا بدون روتوش» بود. به عبارتی این عکس، «تصویری دستکاری نشده» و «بدون صحنه آرایی های فریبنده» از مذاکره با آمریکا بود.

کدخدا، کدخداست، چه ترامپ باشد، چه بایدن

نکته قابل تأمل اینجاست که نشریه متعلق به حزب اتحاد ملت، از اقدام تحقیرآمیز رئیس جمهور صربستان استقبال کرده و از رفتار عجیب وی تمجید کرد.

نشریه صدا در همین رابطه در مطلبی نوشت:« آیا اقداماتی از جنس کنش رئیس‌جمهور صربستان را باید مایه شرمساری او دانست؟  فرض کنیم سیاستمدار صرب همچون متهمی در اتاق بازجویی و حتی یک برده در مقابل همتای آمریکایی خود نشسته است؛ اگر منافع صربستان چنین اقتضایی کند، باید اقدام رئیس‌جمهور این کشور را تمسخر کرد یا باید آن را عقلانیتی سیاسی خواند!؟  رئیس‌جمهور صربستان در بلندمدت سیاستمداری خواهد بود سرافراز و متعهد به منافع ملی، حتی اگر در کوتاه مدت بی‌هنران مدعی او را به باد تمسخر بگیرند...از نگاه رسانه‌های منتقد عکسی که ترامپ از مذاکره و مذاکره‌کننده می‌پسندد، این است: همچون برّه‌ای در مذبح و برده‌ای در مسلخ».

رئیس جمهور صربستان با آن خفت و خواری در مقابل ترامپ نشست؛ با اینحال حزب اتحاد ملت این رفتار را نشانه عقلانیت سیاسی دانسته و رئیس جمهور صربستان را انسانی سرافراز و متعهد به منافع ملی می نامد!

حالا ارگان رسانه ای این حزب در شماره جدید با انتشار تصویر ظریف و بایدن با ذوق زدگی از «فرصت ظریف برای ایران» نام برده است.

همانطور که ارگان رسانه ای حزب اتحاد ملت پیش از این تاکید کرده بود، اگر وزیر خارجه و یا رئیس جمهور ایران به همان شیوه تحقیرآمیز رئیس جمهور صربستان، مقابل طرف آمریکایی قرار گیرد، این رفتار حقارت آمیز نشانه عقلانیت سیاسی و سرافزاری و تعهد به منافع ملی است!

در حقیقت مدل مطلوب حزب «اتحاد ملت» برای سیاست خارجی ایران در مواجهه با آمریکا، قرارگرفتن یک برده در مقابل ارباب خود است؛ و به عبارت دیگر قرارگرفتن یک برّه در مذبح است.

در مدل مطلوب حزب اتحاد ملت، باید بر هر آنچه که مولفه قدرت برای ایران محسوب می شود، از صنعت هسته ای تا توان دفاعی و قدرت منطقه ای و...چوب حراج زده شده و دودستی تقدیم ارباب شود.

مدل مطلوب حزب «اتحاد ملت» برای سیاست خارجی دچار ایرادات اساسی است. نکته قابل توجه اینجاست که  مدل دولت روحانی در سیاست خارجی در هفت سال و نیم اخیر همواره مورد حمایت حزب اتحاد ملت بوده است.

اما این مدل نه تنها به لغو تحریم ها و گشایش اقتصادی منجر نشد، بلکه دامنه تحریم ها را گسترده تر و سفره مردم را نیز کوچک کرد.

بانیان وضع موجود سراغ تبلیغات انتخاباتی رفتند!

حزب اتحاد ملت و برخی دیگر از احزاب و فعالین و رسانه های اصلاح طلب در پی آن هستند تا خسارت محض برجام همچنان استمرار داشته و در ادامه، دیگر مولفه های قدرت کشورمان را نیز درگیر کند.

برای این طیف لغو تحریم ها و گشایش اقتصادی اصلا محلی از اعراب ندارد؛ که اگر داشت وقتی آقای ظریف علیرغم وعده و وعیدهای فراوان دولت درباره فتح الفتوح و لغو یکباره تحریم ها، گفت «هدف از برجام اصلا اقتصادی نبود» برای او سوت و کف و هورا نمی کشیدند.

مدل مطلوب حزب «اتحاد ملت» برای سیاست خارجی این است که ملت ایران را همچون برده ای در مسلخ و بره ای در مذبح، در مقابل دولتمردان جنایتکار و غارتگر آمریکایی بنشاند. حالا چه ترامپ در کاخ سفید و چه بایدن...

حزب اتحاد ملت به عنوان یکی از بانیان اصلی وضع موجود، بجای آغاز زودهنگام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، بهتر است درباره عملکرد تأسف بار و خسارت بار خود در هفت سال و نیم اخیر به افکارعمومی پاسخگو باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 27
  • k JP ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    11 69
    حالا شما دلسوز صربها شدید!! بقول شریعتمداری مذاکره با امریکا روسیه و چین را ناراحت میکند!! امریکا هرچه قدر هم در برابر شما کوتاه میاد تهاجمی تر میشید برای این بود که سیاست ترامب در مقابل شما اونجوری شد! یاد بگیرید با امریکا ابرقدرت و متعادل کننده دنیا درست رفتار کنید و باعث فلاکت مردم ایران نباشید ....
    • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      32 4
      یه عکس از کله ات بگیر ببین چیزی داخلش هست یانه. بیخود نیست بی بی سی 24 ساعت برنامه داره :))))))))
    • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      34 2
      چقدر ساده ای، آمریکا باید یاد بگیرد با بشریت درست رفتار کند. مگر آمریکا نبود که صدام رو علیه ما شوراند و هزاران جنایت دیگر علیه ما کرده که حوصله گفتنش رو ندارم، اونقدر گفتم به امثال شما که دهنم مو در آورده. سخن آخر اینکه ما آنقدر ایستادگی می کنیم که بالاخره به حول و قوه الهی پیروز شویم و این امر قطعی است.
    • NL ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      22 3
      جواب به k: آمریکا برای شما و افسادطلبها کدخداست که حاضرید ناموستون رو هم تقدیمش کنید ولی برای ایرانیان آزاده پرورش یافته در مکتب امام و شهید سلیمانی آمریکا سگ هاری است که فقط باید زد تو سرش تا زوزه بکشه بره توی لونه خودش.ایران کشوری نیست جلوی آمریکا و صهیونیستهای شیطانی سر خم کنه
    • IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      28 2
      *** بعد از فروپاشی اربابت برای کی می خوای پارص کنی؟
    • SE ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      24 2
      چی میزنی؟ ساقی صهیونیست داشتن سلولهای خاکستری را ویروسی میکنه، بدبخت متوهم!
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      20 1
      ساکت شو بابا زر نزن بچه
    • امیر حسین ثابتی IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      22 1
      خلاصه عملکرد ۷ ساله روحانی: ۱. همه مشکلات با توافق با امریکا حل میشود! ۲. منتظر به دست آمدن توافق باشید! ۳. امضای کری تضمین است، حالا منتظر اجرای برجام باشید! ۴. امریکا از برجام خارج شد، با اروپا، امریکا را منزوی میکنیم! ۵. بایدن رای آورد، اگر به برجام برگردد مشکلات را حل میکنیم! ۶_مردم کما کان منتظر باشند … سیب و گلابی و چغندر و پیاز برجام در راه است ……!!!
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      18 1
      حملات موشکی ایران به عین الاسد نشان داد که امریکا دیگر ابرقدرت نیست و هیچ غلطی نمی تواند بکند و اما برجام باعث بدبختی و فلاکت بیشتر ملت شد.
    • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      14 0
      درس عبرت برجام این بود که هرگز نباید به صلح با دولتهای بدعهد و خبیث اعتماد کنیم تحقیر رئیس جمهور صربستان توسط ترامپ نشانه خوی قلدری و روحیه استکباری امریکاست.
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      15 1
      مردم ایران یادشان باشد درختی که 8 سال ثمر نداد هرگز ثمر نخواهد داد.
    • IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      11 1
      شانس اصلاح طلبان و کارگزاران برای انتخابات 1400 تقریبا"هیچ است آزموده را دوباره آزمودن خطاست.
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      6 3
      اگه احمدی نژاد کاندید باشد تمام نیروهای چپ و راست کاندید شوند یک میلیون رای هم نمیاورند
    • ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      7 0
      عین الاسد
    • طاها IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      3 0
      به نظر شما غرب پرست هاباید همه استقلال وامنیتمون رو به دست کسایی بدیم که خودشون خودشونو قبول ندارن وبا یک انتخابات چهره واقعی خودشون رو نشون دادن ودارن نوکری صهیونست هارو می کنن اونوقت برای حموم رفتنت هم باید از او نها اجازهبگیری جیگر
    • IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      1 0
      خدا بهت عقل بده
    • IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      3 0
      بله اگر خدا را مد نظر نگیری امریکا به اصطلاح متعادل کننده دنیاست اما اگر خدا را مدنظر بگیری امریکا مخل تعادل دنیاست
    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      0 0
      اصلاح طلبان تهوع آور زنده کننده مسلک رجال خائن قجری و پهلوی!
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    27 1
    یک ریس جمهور می خواهیم امریکا را له کند !کاری که انها 42 سال با ما کردند .
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      13 0
      یعنی 8 سال دیگه هم باید معطل مذاکره بایدن و ظریف باشیم این راهکار بدرد خودشان می خورد !
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    36 0
    میانه‌رو و معتدل در ادبیات سیاسی ایران یعنی گشادی
    • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      17 0
      احسنت!!! بهترین و گویاترین و خلاصه ترین تفسیر.
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    18 1
    بجایی که فکر کاستن تورم و گرونی ها باشن، از الان دارن تبلیغ میکنن، داداش گند زدین، روتون چقدر زیاده میخواین بیاین چیکار
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    18 1
    معلوم میشه دیوث های سیاسی دوباره فعال شدن.
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    15 1
    برای این طیف لغو تحریم ها و گشایش اقتصادی اصلا محلی از اعراب ندارد؛ که اگر داشت وقتی آقای ظریف علیرغم وعده و وعیدهای فراوان دولت درباره فتح الفتوح و لغو یکباره تحریم ها، گفت «هدف از برجام اصلا اقتصادی نبود» برای او سوت و کف و هورا نمی کشیدند.
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    14 1
    میانه رو ما رو به مقصد نمیرسونه
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    14 0
    حال روز این روزهای ما رو آیه شریفه زیر به راستی بیان میکند. به درستی که ملت ایران آزمون دشواری رو پیش رو دارد. اگر از گذشته درس نگیرد و به انتخاب غلط خود پافشاری کند و دوباره غربگراها، آن ها که گرایش به دشمنان دین دارند، سر کار آیند، خدا می داند چه بلاهایی سرمان نازل خواهد شد. فَتَرَى الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ يُسَارِعُونَ فِيهِمْ يَقُولُونَ نَخْشَىٰ أَنْ تُصِيبَنَا دَائِرَةٌ ۚ فَعَسَى اللَّهُ أَنْ يَأْتِيَ بِالْفَتْحِ أَوْ أَمْرٍ مِنْ عِنْدِهِ فَيُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا أَسَرُّوا فِي أَنْفُسِهِمْ نَادِمِينَ. (آیه 52 سوره مبارک مائده) پس می بینی کسانی که در دل هایشان بیماری [دورویی] است، در دوستی با آنان شتاب می ورزند و [بر پایه خیال باطلشان که مبادا اسلام و مسلمانان تکیه گاه استواری نباشند] می گویند: می ترسیم آسیب و گزند ناگواری به ما برسد [به این سبب باید برای دوستی به سوی آنان بشتابیم]. امید است خدا از سوی خود پیروزی یا واقعیت دیگری [به نفع مسلمانان] پیش آرد تا این بیماردلان بر آنچه در دل هایشان پنهان می داشتند، پشیمان شوند.
  • یه بیشعور! IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    18 0
    منم شعورم اندازه توئه. شعار منم تو زندگی اینه "گوربابای شرف و استقلال. زنده باد شکم و زیرش!" منم میگم ما باید همون 3کاری رو که آمریکا میخاد انجام بدیم.یعنی اینا: 1_محدودیت های برجام همیشگی بشه.مثلا ایران نباید هرگز غنی سازی بیشتر از 3 درصد داشته باشه ولی ترکیه و عربستان میتونن هرقدر که دلشون بخاد غنی سازی داشته باشن.اسرائیل هم که اصلا محدودیت نداره.شونصدتا بمب اتمی هم داره. 2_ما باید موشک هامون رو مثل صنعت هسته ای بدیم بره. 3_ ما نباید جلوی حضور آمریکا در کشورهای همسایه رو بگیریم چون اینکار "دخالت " ایران در امور کشورهای دیگه محسوب میشه ولی حق آمریکاس! اما اگه به همه این ذلت ها تن دادیم و باز آمریکا دبه کرد و یه چیز دیگه خواست چی؟ مثلا گفت این 5 مورد رو هم باید تو قانون اساسیتون اصلاح کنید.پس یه قراری بذاریم. ایندفعه اگه مذاکره ای انجام شد و آمریکا زد زیرش ملت همه پادوهای طرفدار آمریکارو به جرم خیانت تیربارون کنه. چطوره؟ عادلانه نیس؟ من میگم مذاکره با آمریکا انجام بشه ولی با همین شرط. ( البته کاش این شرط رو برای برجام میذاشتیم)
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    14 0
    واقعا احمقند یا خائن هستند... البته قطعا احمقهایی خائن
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    11 0
    با برجام کشور را به قهقرا بردند حالا طلبکار هم هستند بانیان برجامی که به شروط 9 گانه رهبری گوش نکردند بایستی محاکمه شوند تا تبلیغات چی های آنها گستاخانه اینقدر برای اربابانشان له له نزنند
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    7 1
    شما چرا اقتصاد را از دست لیبرال ها ازاد نکردید غر نزنید کشور دادید رفت
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      7 0
      شما چرا بهشون رای دادید. مگه 30 سال کشور دست اینا نبوده.؟ چند بار باید گزیده شد؟
  • مهیار JP ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    9 0
    بر اصلاح طلبی که وطن فروشی می کند
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    6 0
    دیگه تمومه ماجرا
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    10 0
    اسلاحتلب های غربپرست!
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    9 0
    تعجب است که جنایات آمریکا رو میبینند و دل بهش میبندند جنایات علیه بشریت که روزی باید در دادگاه عدل الهی بررسی شود و گناه حامیانشان هم کمتر نخواهد بود
  • ا IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    4 0
    دیدگاه صغر و صدی برای یک تحلیل گر درست نیست
  • mojtaba SE ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    14 0
    تنها راه سرنوشت و ابر قدرت شدن ایران مجازات و ریختن خائنین تو کویر نمک است .والا گفتار و نق های روشنفکری و اخلاقی برای خائنین ,فقط خیانت به ایران و ایندگان ایران است پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر
  • حسن KR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 27
    درود بر دکتر محمد جواد ظریف رئیس جمهور ۱۴۰۰ انشالله که موفق باشید
    • IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      3 0
      بریده باد دستی که به اون رأی بده
  • DE ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    7 0
    رئیس جمهور بعدی باید بلد باشه ساختارهای اقتصادی و زیرسازهای صنعتی و تولید ایرانی رو راه بندازه. امریکا و غرب گداهای کاسه بدست هم غلط زیادی می کنند.
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    1 19
    بخواهید نخواهید ایران محکوم به مذاکره و سازش است
    • IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      5 1
      بزودی قشر انقلابی مملکت بلایی بر سر تو همفکرانت میاره که حتی از فکر کردن به مذاکره و سازش تنت بلرزه..
  • CA ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    0 0
    طعم پول و رانت و قدرت اینقدر براشون شیرین هست برای همین اصلا ول کن نیستند بایستیدشرایط را بگونه ای کرد که همینها بگذارند بروند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس