کد خبر 1356698
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲
روسیه

سه کشور اروپایی هلند، بلژیک و ایرلند روز سه‌شنبه از اخراج ۴۲ دیپلمات روس از این کشورها خبر دادند.

به گزارش مشرق، دولت ایرلند اعلام کرد که دستور اخراج چهار دیپلمات روس از این کشور را صادر کرده است.

هلند نیز اخراج ۱۷ دیپلمات روس خبر داد و مدعی شد که این دیپلمات‌ها، افسران اطلاعاتی بوده که تحت پوشش دیپلمات به فعالیت می‌پرداختند.

بلژیک نیز روز سه‌شنبه از اخراج ۲۱ دیپلمات روس از این کشور خبر داد.

وزارت امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه سفرای کشورهای حوزه بالتیک را احضار کرد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، در پی تشدید تنش دیپلماتیک میان روسیه و غرب، سفرای سه کشور استونی، لتونی و لیتوانی احضار شدند تا اقدام متقابل مسکو و اخراج شماری از دیپلمات‌های این کشورها به آن‌ها ابلاغ شود.

از ماه گذشته با شروع «عملیات ویژه» روسیه در اوکراین تنش دیپلماتیک میان مسکو و پایتخت‌های اروپایی افزایش یافته است.

پیش از تشدید بحران اوکراین نیز، کشورهای شرق اروپا از جمله حوزه بالتیک، به تبعیت از واشنگتن و به بهانه‌های مختلف دست به اخراج دیپلمات‌های روس زده بودند که با اقدام متقابل روسیه همراه بود.

در پی اعمال تحریم‌های غرب علیه روسیه بابت درگیری‌های اوکراین، سه کشور حوزه بالتیک از جمله حامیان قطع دسترسی مسکو به سوئیفت بودند.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته در این‌باره گفت: «در حال حاضر شاهد هستیم که چطور روس‌هراسی ماهیتی بی‌سابقه پیدا کرده و تقریباً در تمام غرب دیده می‌شود».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    2 0
    یه روز میفهمن جنگ اوکراین نقشه آمریکا برای نابودی اروپا بود
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      1 0
      همین الان روسیه داره حکم اخراج همون تعداد از جاسوس‌های غرب رو ار کشورش امضاء میکنه، کاری نداره که!!
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 0
    جنگ اوکراین در کوتاه مدت به ضرر روسیه در بلند مدت یک جور سرمایه گذاری و به نفع وسیه است چون هژمونی امریکا را در اروپا نابود می کند
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 0
    روسیه باید از موشک باران گراد و بمباران فرشی برای تسلیم تروریست های اوکراینی داعشی و جبهه النصره استفاده کند
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 0
    روسیه باید استان سومی و میکولایف و اودسا را نیز تصرف نماید بعدمساله فدرال کردن اوکراین را مطرح نماید
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 0
    روسیه باید رودخانه تریور را دور زده و شهر ژیتومیر در غرب کیف و بوریس پیل در شرق کیف و واسیلکیو در جنوب کیف را تصرف و اینچنین کیف را محاصره نمایند تا راه برای محاصره کامل و سقوط شهر کیف فراهم شود
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 0
    چیزی نام ارتش اوکراین وجود ندارد ارتش روسیه فقط تروریست ها را در پیش رو دارد و می تواند براحتی کیف را دور بزند نباید به شرق و جنوب اوکراین بسنده کند
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 0
    یحتمل زلنسکی بخشهای شرقی و جنوبی اوکراین را به روسیه واگذار نموده و روسیه نیز از تصرف کیف صرف نظر کرده است
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 0
    هر عاقلی که ذره ای شم سیاسی داشته باشد و بتواند مسائل را تحلیل نماید اولین سئوالش این خواهد بود که قصد روسیه با راه انداختن یک ستون نظامی ۶۰ کیلومتری که دقیقا مشغول مورچه شمردن بود و دایم حتی به بهانه تنظیم باد شنی تانک !! می ایستادند برای چه بود؟؟ روسیه در اولین اقدام بسیار کم خرج خود بسیار موفق بود و با ترس و ارعاب ازنکه داریم میاییم بدون خونریزی میلیونها نفر را راهی اتحادیه اروپا کرد تا کلا جنگ اصلی شروع شد و حدودا ۲۰ میلیون نفر در حال فرار هستند که روز بروز بر تعداد آنها زیاد میشود. و بحران بزرگ اجتماعی و اقصادی و سیاسی را ظرف ۳۰ روز در اروپا ایجاد کرد . مردم اروپا زیر فشار اقتصادی ناشی از کرونا و بیداری ملتها و جلو گیری از غارت کشورهای خود و به جای مصرف تولیدی شدن کشورها دوران طلایی کاپیتالیسم را همانند دوران طلایی کمونیست سپری میسازد ، اکنون در شرایط نزدیک به بحران زندگی میکنند و در سرتاسر اروپا حتی روغن مایع و بسیاری از ارزاق محدود شده و بعضا کمیاب و این تازه در حالتیستکه هیچ گلوله ای بین جبهه ناتوی صهیونیستی و غرب وحشی و جبهه روسیه تبادل نشده است. اقتصاد لرزان و ضعیف اروپا بزودی تظاهرات و نزاع های شدیدی را باعث خواهد شد . از هم اکنون صدای ملت درآمده و تلوزیون هم نشان میدهد که میلیونها خانواده فقیر که همیشه با صدقات و کمک خیرین زندگی میکردند اکنون تا حد بالایی رها شده اند و تمام پول و جنس ....برای میلیونها پناهنده اوکراین خرج میشود. لالا لالا فیروزه مهمون یه روز دوروزه. ما خودمان چقدر و چند روز تحمل یک خانواده از عزیزانمان را داریم که مردم اروپا که با پدر و مادر خود هم به زور تماس دارند تحمل میهمان را داشته باشند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس