کد خبر 1356716
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹
بایدن: جنگ روسیه علیه اوکراین تهدیدی برای اروپاست

رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه گفت که جنگ روسیه علیه اوکراین تهدیدی برای اروپا و دو منطقه اقیانوس هند و آرام به شمار می‌آید.

به گزارش مشرق، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا تهدیدی برای اروپا توصیف کرد.

وی که این سخنان را در جریان استقبال از نخست وزیر سنگاپور مطرح می‌کرد، گفت: «جنگ روسیه علیه اوکراین، تهدیدی برای اروپا و دو منطقه اقیانوس هند و آرام به شمار می‌آید».

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته نیز در سخنانی گفت: «چیزی که پوتین انجام می‌دهد کامل غیرقابل قبول بوده اما وی ناتو را متحدتر کرده است».

رئیس جمهور آمریکا در سخنان دیروز خود افزود: «اگر پوتین به رویکرد خود درقبال اوکراین ادامه دهد، به فرد منحوسی تبدیل خواهد شد».

بایدن در ادامه سخنانش گفت: «هرگز از واکنش‌مان در صورتی که پوتین از سلاح شیمیایی در اوکراین استفاده کند، رونمایی نخواهم کرد».

رئیس جمهور آمریکا گفت:‌ «آمادگی من برای دیدار با پوتین وابسته به این است که وی می‌خواهد در این دیدار درباره چه چیزی بحث کند».

بایدن گفت: «آن چیزی که درباره ضرورت کناره گیری پوتین از قدرت گفتم بیانگر خشم من از اتفاقاتی است که روی می‌دهد و بیانگر سیاست ایالات متحده نیست».

بایدن شنبه شب حین سخنرانی در لهستان گفته بود «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نباید بر سر قدرت بماند. 

سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به ادعای اخیر جو بایدن به خبرگزاری رویترز گفت: «به بایدن ربطی ندارد که در این‌باره تصمیمی بگیرد. رئیس جمهور روسیه توسط مردم روسیه انتخاب می‌شود».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سیف IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    3 1
    اروپایی‌ها بعد از سالهای سال جنایت در حق کشورهای آسیایی و آفریقایی، حقشونـه هر بلایی سرشون بیــاد
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 2
    آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
  • DE ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 0
    یایدن اب زیرکاه ! اتش فتنه رو انداختی وسط دامن اروپا! حالا بازی روانی فرافکنی ! اروپایی هاخودشون میدونن امریکا چه شیره ای رو سرشون ریخته! برای شما امریکایی ها این جنگ اب ونون که داره! با فروش میلیاردها دلار اسلحه و صاف کردن قرض و قوله هاتون!
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    1 0
    وحشت بدجور به جون بایدن افتاده
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 0
    یحتمل زلنسکی بخشهای شرقی و جنوبی اوکراین را به روسیه واگذار نموده و روسیه نیز از تصرف کیف صرف نظر کرده است
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 0
    کشور اوکراین باید تبدیل به کشور فدرال شود به سه بخش غربی و شرقی و جنوبی تقسیم شود که بخش غربی برای اوکرانی ها و بخش های جنوبی و شرقی برای روس ها
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 0
    پوتین اصلا به مناطق اوکراینی نشین حمله نکرده و نخواهد کرد بلکه هدف وی مناطق فرهنگی روس زبان است و مثل دونباس دنبال افزایش حس قومیت گرایی در اوکراین در میان روس زبان هاست حتی ناتو در اوکراین غافلگیر شده است گذشت زمان این روباه روس را بیشتر می شناساند
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 0
    روسیه قطعا از کیف عقب می نشیند چون شرق و جنوب اوکراین را جدا کرد کیف هم قبول کرد پس مذاکرات بزودی به نتایج مطلوبی دست پیدا خواهد کرد البته بعد ماریوپول میکولایف و اودسا کمی کار دارد یعنی یک سرویس کوچولو لازم دارد
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 0
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 17 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس