کد خبر 1357667
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲
دیدار پوتین و زلنسکی پوتین

عضو تیم مذاکره‌کننده کی‌یف گفت رؤسای جمهور اوکراین و روسیه احتمالا در آنکارا یا استانبول با یکدیگر دیدار کنند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های روسی بامداد یکشنبه از احتمال دیدار «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با «ولودیمر زلنسکی» همتای اوکراینی خود خبر دادند.

خبرگزاری «اینترفاکس» به نقل از یک مذاکره‌کننده اوکراینی گزارش داد که محل دیدار پوتین و زلنسکی به احتمال زیاد ترکیه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

۳ خبر تاریخی از اوکراین و ده‌ها عبرت

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از این گزارش، «دیوید آراخامیا» عضو تیم مذاکرات اوکراین با روسیه، در یک مصاحبه تلویزیونی توضیح داد که زمان و مکان این دیدار هنوز مشخص نیست.

هر دو طرف روسی و اوکراینی مذاکرات در روزهای اخیر را دشوار توصیف کرده‌اند. این گفتگوها ترکیبی از جلسات حضوری در ترکیه و جلسات مجازی است.

آراخامیا گفت که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز جمعه با پوتین و زلنسکی تماس گرفته و به نظر می‌رسد که آنها آماده ترتیب ملاقاتی در آینده نزدیک هستند.

به نوشته رویترز، وی افزود: «تاریخ یا مکان آن مشخص نیست اما فکر می‌کنیم به احتمال زیاد در استانبول یا آنکارا خواهد بود».

پیش از این، وزارت دفاع روسیه با اشاره به نابودی پایگاه‌های هوایی در سه شهر اوکراین، اعلام کرد دو بالگرد و ۲۴ پهپاد این کشور نیز منهدم شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • عجب IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    2 7
    نمیدانم ترکیه چرا این قدر علاقه دارد خود را وسط آریایی ها بندازند یا خودش را به پاکستان میچسباند یا با خواهش و التماس میخواهد وارد اتحادیه اروپاو ناتو شود یا میخواهد همپیمان آمریکا باشد یا میخواهد بین اکراین و روسیه میانجیگری کند ...........
    • اطلس IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      1 12
      چون هویت و ریشه مشخصی ندارد دیروز آویزون اتحادیه اروپا ،امروز آویزون اعراب و اسراییل فردا آویزون ایران و روسیه ،البته در اصطلاح بازاری میگن دلالی که بعضی ها به منافع و رفاه و آسایش مردمان ترکیه ربط میدهند اما انگار وضعیت حال ترکیه را محصول اقدامات دیروز و حال و امروز ترکیه نمی داند و دنبال مقصر و توطیه گران خارجی و دشمن میگردند مانند برخی از مسولان کشوری ایران
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    0 5
    آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    1 1
    اردوغان اینکارعا را میکند برای انتخابات خودش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس