عطوان: ائتلاف جدید عربی-صهیونیستی هرگز مقابل ایران موفق نمی‌شود / اجلاس النقب اوج خفت سازشکاران را نشان می‌دهد

تحلیلگر مطرح عرب ضمن اشاره به خفت و خواری رژیم‌های سازشکار عربی در برگزاری اجلاس مشترک با رژیم اشغالگر اعلام کرد که هیچ یک از اهداف ائتلاف جدید عربی صهیونیستی علیه ایران و محور مقاومت محقق نخواهد شد.

به گزارش مشرق، وزرای خارجه چهار کشور عربی مصر، امارات، بحرین و مغرب برای شرکت در اجلاسی که با حضور «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در منطقه اشغالی النقب در جنوب فلسطین اشغالی برگزار می‌شود، وارد اراضی اشغالی شدند.

گروه‌های فلسطینی با محکوم کردن برگزاری این اجلاس تأکید کردند که این نشست را محکوم و بر مخالفت قاطعانه با تمام اشکال سازش تأکید می‌کنند. این گروه‌ها تأکید کردند که این دیدار تنها به نفع رژیم اشغالگر است و رفتار وزرای خارجه عرب با مواضع و منافع امت عربی مبنی بر مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، در تضاد است.

در همین چارچوب «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه رای الیوم  و تحلیلگر شناخته شده جهان عرب در مقاله جدید خود نوشت، طی پنج روز گذشته سه اجلاس سران در منطقه «شرم‌الشیخ»،   «العقبه» و «النقب» برگزار شد که رژیم صهیونیستی به طور مستقیم و غیرمستقیم برجسته‌ترین بازیگر این اجلاس‌ بود. هدف اسرائیل در این نشست‌ها تاجگذاری خود به عنوان رهبر منطقه و تاسیس یک ناتو عربی- صهیونیستی بر اساس قراردادهای عادی سازی قدیمی و جدید میان این رژیم و کشورهای عربی است.

نشستی که سنگ بنای ائتلاف جدید رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی را تشکیل می‌دهد نشستی است که با حضور «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا و همتایان مصری و اماراتی و مغربی و بحرینی آن در منطقه النقب فلسطین برگزار می‌شود و رژیم صهیونیستی میزبان این نشست است. نکته خطرناک این است که کشورهای عربی به شکل رسمی و علنی آغوش خود را به روی رژیم اشغالگر در همه سطوح باز کرده و به دنبال تامین امنیت آن هستند.   این رژیم‌های عربی بدون اینکه شرمسار شوند یا به عزت و کرامت خود فکر کنند در چنین اجلاسی مشارکت کرده‌اند تا  در برابر محور مقاومت قرار بگیرند.

آنچه که کشورهای عربی مشارکت کننده در این اجلاس به عنوان بهانه و پوشش حضورشان در  آن مطرح می‌کنند احتمال رسیدن مذاکرات وین به یک توافق هسته‌ای جدید با ایران است که یکی از بارزترین بندهای آن لغو همه تحریم‌ها و اعتراف  به نقش منطقه‌ای ایران و آزاد شدن میلیاردها دلار پول بلوکه شده  این کشور در کنار غرامت‌هایی است که باید به ایران پرداخت شود.

اینکه نشست منطقه النقب به مدت دو روز طول می‌کشد به معنای آن است که دستور کاری برای تشکیل یک ائتلاف کامل و معاهده دفاعی مشترک و یک برنامه عملیات میدانی و امنیتی و نظامی آماده شده که تحت نظارت آمریکاست. این یعنی کشورهای عربی در جنگ اوکراین، در سنگر آمریکا قرار داشته و خودشان را مقابل روسیه قرار داده‌اند. اما این یک قمار بزرگ بوده که مملو از خطرات است و موفقیت آن تضمین نشده است.

در اینکه ایران با قدرت نظامی بالا و در کنار متحدانش یک تهدید موجودیتی اصلی برای رژیم اشغالگر صهیونیستی محسوب می‌شود هیچ شکی نیست و طبیعتا این مسئله در خدمت منافع کشورهای عربی است. بنابراین در شرایطی که ایران در منطقه هیچگونه دشمنی با اعراب ندارد و هیچ تهدیدی برای آنها محسوب نمی‌شود، چه خطری می‌تواند برای ۱۱۰ میلیون مصری یا مغربی که بیش از ۵۰۰۰ کیلومتر با آن فاصله دارند داشته باشد؟

در واقع اجلاس منطقه النقب و برنامه‌هایی که در آن مورد بررسی قرار می‌گیرد  سنگ بنای تشکیل یک ناتو جدید عربی- صهیونیستی با هدف تجزیه جهان عرب، دفن اتحادیه عرب و موسسه اجلاس سران عرب و همراه با آن دفن مسئله فلسطین،   یهودی شدن قدس اشغالی، تکمیل پروژه صهیونیستی و ایجاد یک انگیزه تازه برای صهیونیست‌ها بعد از شکست بزرگی که در نبرد شمشیر قدس متحمل شدند، است. به ویژه در سایه افزایش قدرت محور مقاومت که با موشک‌های دقیق و پهپادهای خود برتری نظامی رژیم صهیونیستی را به چالش کشیده است.

در این بین بازدید مقامات عربی از قبر «دیوید بن گوریون» بنیانگذار رژیم‌ اشغالگر صهیونیستی و گذاشتن تاج روی قبر وی، اوج ذلت و زانو زدن رژیم‌های عربی در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی است. همچنین بعید نیست که برخی از این وزرای خارجه عرب بر سر قبر بن گوریون اشک بریزند. در اینجا سوال می‌کنیم که آیا یک مقام صهیونیستی یا آمریکایی تاکنون کنار مقبره «جمال عبدالناصر» رئیس جمهور فقید مصر حاضر شده است؟ این رفتار مقامات عربی اوج خفت و خواری آنها را نشان می‌دهد.

از طرف دیگر انتخاب رژیم اشغالگر صهیونیستی به‌عنوان رهبر ائتلاف جدید منطقه‌ای با حضور کشورهای عربی یک اشتباه راهبردی بسیار بزرگ است و این ائتلاف هرگز در مقابله با جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت موفق نخواهد شد و نگرانی اسرائیل و متحدان آن را رفع نخواهد کرد. علاوه بر آن تشکیل چنین ائتلافی موجب می‌شود که کشورهای عضو آن در معرض یک خطر بزرگ امنیتی قرار بگیرند و در نتیجه رژیم‌های حاکم بر این کشورها دچار بی‌ثباتی و تزلزل خواهند شد.

آمریکا که در عراق و افغانستان و سوریه و ونزوئلا و دیگر مناطق شکست خورده دیگر ابرقدرت ترسناک جهان نیست. به ویژه بعد از آشکار شدن ضعف آن در جنگ اوکراین و روسیه و خیانت به اوکراینی‌هایی که قربانی این جنگ شدند. همچنین می‌بینیم ائتلاف ناتو که رهبری آن به دست آمریکاست حتی یک سرباز برای حمایت از اوکراینی‌ها نفرستاد.   اما کشورهای عربی یکی پس از دیگری التماس می‌کنند تا در سنگر آمریکا در جنگ اوکراین و روسیه بایستند.

اما سایر کشورهای عربی که در سنگر مقابله با سازشکاران ایستاده‌اند و مورد هدف این ائتلاف جدید قرار گرفته‌اند باید سکوت خود را بشکنند و به سرعت برای بازیابی صفوف خود و تشکیل یک جبهه متحد اسلامی -عربی برای دفاع از منافعشان اقدام کنند و  در برابر ائتلاف صهیونیستی -عربی جدید بایستند. ما در اینجا از کشورهایی همچون الجزایر، سوریه، عراق، یمن و لبنان و گروه‌های مقاومت فلسطین و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس صحبت می‌کنیم که هنوز موضع خود را حل نکرده‌اند.

روشن است که ائتلاف عربی- ملی جدید در برابر صهیونیست‌ها همه شاخص‌های قدرت را در اختیار دارد و در پشت آن یک کشور بزرگ منطقه‌ای اسلامی به نام ایران و یک اتحاد بین المللی متشکل از چین و روسیه و کره شمالی قرار دارد که آماده سرنگونی تاج و تخت آمریکا و به زیر کشیدن امپراتوری آن هستند.

در این میان راز موفقیت جمهوری اسلامی ایران در چهار شاخص اصلی اراده، خود اتکایی، پروژه روشن سیاسی و یک رهبری بزرگ و پایدار نهفته است.   واقعاً جای تاسف است که هیچ یک از این مشخصات در اکثر کشورهای عربی این روزها رعایت نمی‌شود و به همین دلیل است که اعراب در یک وضعیت نزولی قرار دارند که روز به روز سقوط می‌کنند.

اینکه «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی  چهار وزیر خارجه عرب را به منطقه النقب کشاند ما را بسیار خشمگین می‌کند. به ویژه این که وزیر امور خارجه مصر تاج گل بر سر قبر بن‌گوریون می‌گذارد،   در حالی که همین بن گوریون بسیاری از مردم مصر را قتل عام کرده بود.

حرف پایانی ما این است که ائتلاف ناتو با همه قدرت خود هیچگونه پیروزی در افغانستان و عراق و سوریه و هیچ کجای دیگر به دست نیاورد و بنابراین  ائتلاف جدید ‌عربی -صهیونیستی نیز هیچگونه حمایتی از رژیم اشغالگر اسرائیل و رژیم های سازشکار عربی به عمل نخواهد آورد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 3
    خخخ باشه
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    5 0
    خطری برای آنها نداشته ایم ولی با این دسیسه قطعا خطر برای آنها خواهیم بود
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    4 0
    خخخخخخ اینهمه کشور(سران سرسپرده) به اضافه رژیم رو به موت صهیونیستی جمع شدن تا علیه ایران ائتلاف کنن تا حکومتهای کثیف و ننگینشون ساقط نشه.غافل از اینکه پشت این کشور دولت ، نظام، رهبری عزیز به خدا و مردمشه. و خلاصه اینکه چراغی را که ایزد برفروزد هر آنکس پف کند ریشش بسوزد .
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    3 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ تمام تحریم‌ها لغو شد و این امر راستی‌آزمایی گردید و تمام مطالباتمان هم وصول شد، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را که از روی زمین ناپاک و بی‌ثمر اعتماد به غرب برکنده شده و ثبات و قراری ندارد را برداریم و آن را بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بکوبیم و با اقتدار از برجام خارج شویم. نباید گذاشت اقتصاد کشور بیش از این شرطی شود؛ کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    4 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! توافق نکردن از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، توافق نکردن بر یک چنین توافق کردنی شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • صادق IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 0
    ائتلاف ایرانی وعربی کشورهای منطقه با اهداف روشنگریاعراب مسلمان میتواند شکست ناتو عربی و اسراییلی وعربی راسرعت بخشدوباتهدید عملیاتی مقاومت ریشهاین پیمان نامیمون رادرنطفه خفه کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس