تاسیسات حیاتی عربستان در ریاض را هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه ای اعلام کرد که مقاومت مردمی این کشور در تازه ترین دستاورد خود تاسیسات حیاتی عربستان در ریاض را هدف قرار داد.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن درخصوص حملات امروز نیروهای ارتش این کشور به عمق خاک سعودی بیانیه‌ای را صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: تاسیسات آرامکو در جده و تاسیسات حیاتی عربستان در ریاض پایتخت این کشور را هدف قرار دادیم و نام این عملیات، عملیات سوم شکست محاصره علیه عربستان است.

وی خاطرنشان کرد: این عملیات در پاسخ به تجاوزات ائتلاف سعودی و آغاز هشتمین سال ایستادگی در برابر جنایات ائتلاف سعودی- اماراتی است. در جریان عملیات امروز نیروهای یمنی، پالایشگاههای راس تنوره و رابغ هدف چند حمله پهپادی قرار گرفت. همپنین جازان و نجران نیز هدف قرار گرفتند.

در ادامه بیانیه با اشاره به بمباران اهداف مهم و حیاتی در جازان، ظهران، أبها و خمیس مشیط که با استفاده از موشک های بالستیک صورت گرفت؛ آمده است: حملات بیشتری به عمق خاک سعودی انجام خواهد شد و این حملات تا زمانی که جنگ و تجاوز علیه یمن متوقف شود، ادامه خواهد داشت.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت یمن را هدف حملات همه جانبه زمینی، هوایی و دریایی قرار داد و این کشور را محاصره کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با شهید و زخمی شدن دهها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    9 20
    پوتین باید موشک هایپرسونیک به یمنی ها بدهد تا از فشار اروپا و آمریکا نجات یابد
    • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      0 6
      احسنت ، دقيقأ همینطوره!! در ضمن بهشون اطلاعات ماهواره ای از محل استقرار سعودی‌ها و عماراتیها بده و دقيقأ همون کمکهایی رو که گاوچرونها به اوکراین میکنن روسیه هم باید برای یمن فراهم کنه!
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    11 19
    چرا یمنیها با اینهمه انگیزه وتوان انسانی،نمیتوانندحکومت دست نشانده وگاوهای شیرده را برای همیشه نیست ونابود کنه-اینهم درضعیفترین شرایط عربستان اسرائیل اروپا وآمریکا!؟
    • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      0 8
      این جوابو برای همین کامنت که زیر تمام اخبار یمن گذاشتی استفاده کن : چون تمام کشورهای غربی دارن از امارات و عربستان حمایت میکنن و بهش تسلیحات جدید، نیروهای مزدور، خلبان، اطلاعات ماهواره ای و غیره میدن و یمنی ها در شروع جنگ جز تفنگ و اسلحه کمری چیزی نداشتن ولی مردانه مقاومت کردن. ان شاء الله بزودی شاهد پیروزی آنها بر گاوچرونها و نوکراشون خواهیم بود!!!
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
      0 0
      خیلی حرفه با تمام امکانات و لجستیک کامل بهت حمله کنن و تو نون هم نداشته باشی. بعد 6 سال طوری ورق برگرده که موشک بزنی اونجاشون و بگن ما مسئول کمبود نفت نیستیم ازینجا تا آمریکای مرکزی پرانتز :-)))))))))))))))
  • DE ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    20 25
    وحشتناکه که ۴٠٠ هزار یمنی کشته شدند و کسی برایشان خم به ابرو نیاورد و نمی‌آورد ولی برای نازی‌ها و فاشیست‌های اوکراینی همه بشردوست شدند البته بشر مو زرد و چشم رنگی.
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    1 1
    هرکی رابطهٔ اینکه یمنی‌ها موشک میزنن به سعودی‌ها ولی دودش از...... غربگداهای ایران بلند میشه رو پیدا کرد به ما هم بگه، ممنون!! خخخخخخخخخخخخ
  • IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    2 1
    ما شاالله حزب الله
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    2 1
    خبر به این مهمی را باید تا چند روز در صدر خبرهای دیگر قرار دهید، فعالیت جهادی رسانه ای در واقع ادامه تخریب و تاثیر موشکهای مقدس یمن مقتدر بوده و ترس و التهاب و نهایتا فرار سرمایه ها را از کشورهای عضو ائتلاف خونریز متحاوز بدنبال خواهد داشت.
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    2 10
    ایول یمن مقاوم اینشد یه چیزی
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    1 1
    دمشون گرم همینه بایستی تمامی تاسیسات نفتی سعودی های کثیف نابود بشه پوتین هم موافق حالا نوبت اروپایی های مغروره که مزه تحریم، تورم و گرونی رو بچشن مطمئن باشید به دست و پای پوتین و شرق می افتن بعدش نوبت امارات و دبی…
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    1 0
    هر وقت اصلاح طلبا ناراحت بشن اون روز روز عید منه از بس خوار و ذلیل و پست و غرب گدا هستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس